Café

Grupper · 49967 inlägg · 1048 ämnen
« · 518519 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Salle:
Fel Julias Dream.

Skojade bara.
Jag har ju inget slutspel att ty mig till, så jag är bara lite drygare än vanligt. Och jag måste säga att ni visat stort tålamod med mig.

Min Julias Dream är en låt med den fina pop-orkestern Neon Rose, men finns tyvärr inte på bild. I varje fall inte som jag vet. Och nej, eftersom min del i tävlan aldrig varit godkänd kan jag inte heller straffas med 50 armhävningar.

;0)

Metal Guru: Om det vore första heatet då?

Metal Guru: Jag håller inte med din speedway och Friscos bild var tveksam men här har du [url=www.lotustrading.com/juliasdream.JPG]Julia's Dream[/url] så att vi kan gå vidare.

Frisco:
ok. nu förstår jag.
så jag hade rätt hela tiden...
på min första bild så kör alltså gossarna över mållinjen från heatet innan!

Julia's Dream!

Metal Guru: Startlinjen slutar att vara startlinje när starten gått. När 3 varv körts blir det en mållinje. Däremellan är det bara en linje, om den nu syns.

Frisco:
Ungefär när i loppet blir startlinjen en mållinje - eller hinner den bli nånting annat mittemellan?

Metal Guru: Tråkigt att du inte förstår hur speedway (och isracing) fungerar. Det gäller att åka 4 varv runt banan för att sedan passera mållinjen. Först efter 4 varv tjänstgör linjen (om det nu finns någon synlig efter 16 överkörningar?) som mållinje.

Sv: The Priest is back!
Myggan:

Maiden ioch Priest är väl nummer 1 och 2 inom Heavy metal om du frågar mig!! Halfords soloskivor var ju fruktansvärt tunga, Judas i all ära men enligt min mening är Maiden störst och kommer så att förbli ;)

Sv: The Priest is back!
Dream Team: Jag har egentligen inte varit någon Priestfan. Den enda låt som jag visste att han sjungit var "Breaking the law".Men efter en konsert på Globen med Priest är man ju frälst. Priest gav verkligen valuta för pengarna. Man förstår verkligen varför han har blivit en stor hårdrockslegend

Poffa:
Fel svar. Saknar dessutom länk.

Metal Guru:

Du är nu farligt nära att få göra straffarmhävningar för att ha önskat då det inte är din tur. :-)

Poffa:
ok, tack.
då önskar jag mig en bild på Julia's Dream.

Metal Guru:

TävlingskomMiténs beslut kan varken ifrågasättas eller överklagas. :-)

Poffa:
Låt höra motiveringen till hur man kan slippa 50 armhävningar då man
"önskar en bild på en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen i ett heat", och mållinje inte syns den publicerade bilden.

Jag vill påpeka att jag är den enda som faktiskt visat en bild på "en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen", men blivit underkänd med motiveringen att mållinjen just då extraknäckte som 'startlinje'.

Länkad bild har jag också bjudit på, med denna bildtext:
"Här har du en som just snubblat på mållinjen. Den är dock retuscherad i bild." Den är minst lika rätt som Friscos lösning på problemet.

Poffa: Hade aldrig hört talas om slikt tidigare ! ( c :
Närmaste likhet jag kommit i kontakt med är den som ser likadan ut och man fyller med tvättmedel och stoppar i tvättmaskin.
( c :

Helg Ernest:

Powerball är ett träningsredskap för armar och axlar som bygger på gyroteknik. Man skall helt enkelt rotera ett bollen med handkraft och på så sätt sätta fart på gyrot. Eftersom man inte kommer upp i så höga varvtal så att ett stabilt gyro uppnås så kommer bollen att motverka dina rörelser.

Om man har tränat en del med bollen kan man nå upp i så pass höga varvtal att bollen genererar ungefär 20 kg:s belastning. Beroende på hur du håller bollen och runt vilken punkt du ger den acceleration så kan du träna olika delar av armar och axlar.

Helt klart är i alla fall att det känns på då man använder den och den är dessutom rolig. Jag har min liggande här på jobbet och kör med den varje dag, men då jag inte använder den så gör någon annan det. De kan helt enkelt inte låta bli den.

Vill du veta mer kan du alltid läsa på länken.

Poffa: Geicha ball har jag hört talas om, men Powerball.
Va f..n är det ? ( c :

Poffa:

[url=www.dino.se/product.php?pid=116&PHPSESSID=87a6dbfb2ce8322c1d5d41dd4def8d0f]Powerball var det beställt[/url]

Jag önskar mig en bild på Brynäsfans i Prag under EHC

Salle:

Då vill jag se en bild på en powerball med varvtalsräknare.

Poffa: Wish away, vetja.

Salle:

Duger denna? 

Paddan: Tibrosonen och sjufaldige världsmästaren Anders Eriksson. Ju skitigare desto bättre. PR-bilder där han är ren och snygg godtages ICKE.

Salle: Tackar, tackar. Nå vad önskar herrn i bildväg då?

Frisco:

Så vackert. Jag minns när de byggde huset...

knaskamilla: Utom tävlan dårå: www2.park.se/~dgf/sik/bilder/skidst3.jpg

knaskamilla: Tja, förutom en fast tjänst med osannolikt mycket i lön så skulle det vara trevligt med en bild på ett Activision tevespel.

Paddan:

Tack, vad vill du ha?

knaskamilla: OK, här får du en bild på Top Gears egna Stig. Tror det är han som inte totalkvaddade en svindyr supersportbil

Salle:

Den enväldiga tävlingskomittén, dvs jag, har tagit upp detta och kommit fram till att Frisco inte tilldöms något straff denna gång.

Frisco: Nästan lite armhävningsvarning på din bild. "Jag önskar en bild på en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen i ett heat." var önskningen och inte syns det nån mållinje på din bild...

Frisco:

Då önskar jag mig en bild på Stig.

knaskamilla: Var faktiskt när jag såg den bilden som jag kom på frågan. Egentligen är han inte förtvivlad på bilden fast det ser så ut. Allt är ett spel från psykopatens sida.

Fast självklart får du godkänt.

Frisco: "Hur kunde jag ta på mig den här uppgiften, jag som är så feg?!"

Metal Guru: Äh, inte då.

www.masarna.nu/foto/2004/15/IMG_2832.jpg

Då vill jag istället se en bild på en förtvivlad Leif Strömberg.

Sv: Bästa vitsen
Metal Guru: Tycker du den var dålig...? Smaka på den här då:-)

En man föll ut från 25 våningen på en skyskrapa. Vet du varför han inte slog ihjäl sig?

Hans farfar hade korvkiosk.

Aj, Bafucin:
Den karlskoga-humorn är den största anledningen till att Bofors inte kommer att tillåtas avancera i seriesystemet. ;0)

-Hej, har ni blomkål?
-Nej.
-Det gör ingenting för jag har cykeln utanför.

Frisco:
Det kan man inte tro om man kollar bilderna på Internet. Där är det viktigast att köra i kurvor, tro mig!

Metal Guru: Det gäller dock att passera mållinjen före motståndarna. Hur kurvtekniken ser ut kvittar helt. Dock är vi väl alla överrens om att Miroslaw Kowalik är kurveleganten nummer 1.

Frisco:
Efter noggranna och vetenskapliga undersökningar på det världsomspännande datanätet Internet har jag funnit att det är viktigare att köra i kurvor än att passera mållinjer i sporten Speedway.

Frisco:
Här har du en som just snubblat på mållinjen. Den är dock retuscherad i bild.

Frisco:
linje som linje. bah.

Metal Guru: Det är samma linje men den tjänstgör som mållinje först efter 4 varv. På din bild har de kört 1 dm.

Ej godkänd.

Frisco:
Här kör de i exakt precis ögonblick över mållinjen i ett heat.
Visserligen pratar vi startögonblicket, men startlinje och mållinje är ju densamma...
OK?

Paddan: De har haft en sådan på Brovallen. Alltså som sladdade motorstadion när Masarna kör sina hemmamatcher. Hittar ingen bild på den tyvärr.

Jag önskar en bild på en Masarnaförare när densamma kör över mållinjen i ett heat.

Poffa: Hmm, vad ska jag då önska mig? En bild på en Lamborghini traktor.

Paddan:

Snyggt. Man känner igen sig. Tyvärr är det inga ljuva minnen, driftsättningen tog dubbelt så lång tid som väntat och man fick befinna sig två veckor i Linköping. Dessutom luktade det allt annat än kräm där.

Bilden passar dock lämpligt in i min samling över pilkastningsmåltavleobjekt.

Din önskan.

Poffa: Jahapp, det var det det...

Salle:

I så fall vill jag se en bild på Gärstadverken. Den nya delen.

« · 518519 · »