Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Frisco: Helt riktigt, det var den bilden som jag var ute efter. 10 minuter, där ser man. Nästan väl länge det, med tanke på de övertydliga ledtrådar jag gav i mitt senare inlägg, men bra jobbat ändå till alla som försökt. Speciellt till de stackare som slet med att hitta en bild som nog inte gick att hitta (?)... ja, den där lilla skylten i höger bildkant säger väl kanske inte så mycket om att det även finns en bensinmack på bilden, vilket jag då först hade för mig att man gjorde. Visst står det GULF på den skylten, förresten? Inte BP, som macken hette under -70 och första hälften av -80-talet. Att det fanns en SE-bank på orten råder det då inga tvivel om.
Frisco, varsågod att önska.
Dragan 2k: Förstod det, attans också! Ja, att jag lyckats förstöra någons dag med mitt misstag! Förlåt, förlåt...
Sannes: Jadu, jag har nog ingen annan vettig förklaring, eller nån som håller (?) än just ålderskrämpor. Dock lär det bli väl enkelt att hitta den bild jag söker nu, skulle jag tro...
Dragan 2k:
Se det positivt - du har säkert sett en massa nya saker och lärt dig något nytt under dessa tio timmar.
Dream Team:
Inte undra på att jag inte hittade någon passande bild. Jag får se om jag lyckas bättre nu istället.......(Är tveksamt men jag gör ett försök)
Förvirringen beror på att du börjar bli gammal, eller?! :)
Sannes: Yep, helt säker. Med tanke på att jag bodde ca. 100 m därifrån som liten palt torde det inte råda några större tvivel om den saken.. ;)
Dock måste jag få be om att ställa om min fråga, eller revidera vad för bild jag är ute efter. På den bild jag visste fanns att hitta, trodde jag även att BP-macken gick att se. Nu när jag kommit hem och tittat efter ser jag att man ser väldigt lite av just själva macken, och därför är det nog också ganska svårt att hitta den på nätet.
Men på samma bild står även att läsa "Sundsvalls Enskilda Bank". Så min nya önskan, om den nu bifalles (?), är alltså en bild på Sundsvalls Enskilda Bank, i Timrå kommun, ja, och den bilden torde vara rätt så gammal (och alltså även innehålla en skylt från gamla BP), om nu någon ramlar över den..
Ursäkta min temporära (??) förvirring!
Dream Team:
Jag har letat och letat men inte hittat någon BP-mack i Timrå. Är du helt säker på att det verkligen har funnits en där? :))
Jag vill se en bild på gamla BP-macken på Köpmangatan i Timrå, gärna före 1970. Nuvarande Statoil, alltså. Inget fusk med nåt tråkigt vykort nu, utan the real thing ska det va.
El Maco: En bild på hela gruppen, men med Ebbot i kaftan, vilket väl var det viktiga. Ja, och med skägg, dessutom.
Paddan: Blaha Blaha Blaha
[bild]www.suspo.it/img/aktuell/eishockey/blaha.jpg[/bild]
Jag vill se dagens vinnarlag i den klassiska duellen mellan Oxford och Cambridge.
Golgata: Eftersom den knappast finns ett givet svar på den här frågan blir mitt alternativ denna spelare:
Daniel Alfredsson har i slutspelet visat en helt annan nivå än den han nådde upp till i grundserien. Precis vad man kan förvänta sig från en spelare av hans kaliber. Bäst när det gäller där, alltså. Han är visserligen "bara" tvåa i den sammanlagda poängligan i slutspelet, men har svarat för flest antal mål (7). Bara lagkamraten Niklas Andersson har gjort lika många. Att tänka på är ju att han spelat ett mindre antal matcher än Marcel Jenni, som leder.
Golgata: Vill inte vara en killjoy, jo förresten det vill jag. Din bild är inte på RareBear. Din bild visar en F-104 Starfighter. Även om det står "rarebear" i url-adressen så godtar jag den ICKE.
Golgata:
Eftersom du inte skrev att spelaren skulle behöva vara hel och spelbar antar jag att det här är en helt korrekt bild:
Poffa: Salle to the rescue(chopper)...
[url=www.canit.se/~griffon/aviation/img/ljungbyhed96/hkp10_puma.jpg]Ett stycke Hkp 10 SuperPuma[/url]
Jag vill se RareBear.
Salle:
Nu struntar jag i detta och önskar själv. Min önskning är en bild på en SuperPuma. Inte skorna och inte djuret, utan stålfågeln.
Paddan:
Eftersom Golgata har gått i ide så ger jag nu iväg hans önskan till den som kan svara på följande fråga:
"Vad heter Bulgariens förbundskapten i fotboll?"
Salle: Jaja, bara du slutar tjata så visar jag väl den bilden...och några till...
Då vill jag se en bild på en orange Volvo 142.
lex:
[bild]svt.se/content/1/c6/19/84/54/mora_elitklart290.jpg[/bild]
Då det sket sig förra gången så vill jag se en bild som visar hur starka olika Chilefrukter (i enheter) är.
Om ni är Springsteen älskare så stick genast på Åhléns och fynda, av misstag har dom en Live inspelning från 1984/1985 (born in the Usa turnén) som tidigare var outgiven, d.v.s en Boothleg skiva som dom ger ut, antagligen kommer Åhléns att försöka att dra in den idag av rädsla för stämmningar ifrån USA.
Skynda att fynda..
Dream Team: Jag och frisco har pratbubblat om detta ett tag nu. Det är INTE en BP då inte loggan stämmer. Gulf startade sälja bensin i Sverige 1937 och ESSO 1939 så dom kan det vara. Jag personligen tror att det är en Shell-mack (1912-) då bilden tas om det är nån av kedjorna.
[url=web.telia.com/~u47202555/bolag.html]Fakta om Sveriges Bensinförsäljare[/url]