Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 531753 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!

Frisco: Liten bild men nog ser det ut som Tommy Bolin.

Hit It, Man...

Salle: Kan det vara denna man du menar?

www.thehighwaystar.com/rosas/jouni/0members/tb1.jpg

Sv: Påven är död
knaskamilla: Exakt ! Du har så rätt.

Hälge:

Det är ju det jag menar. Om nu positionen är viktig för folk på något vis kanske de ska ha någon som faktiskt kan uträtta saker på den positionen? Prata, t.ex.

Salle:

Hoppas inte för mycket. Tror knappast strävan är att ta steget in i 2000-talet och slå undan benen för den patriakaliska världsordning de företräder. Förutsätter väl nästan ett okontrollerat barnafödande bland de mindre bemedlade samhällsklasserna. Vem skall annars söka förtröstan hos gud och kyrkan? 

knaskamilla: Det som jag tycker är lite konstigt är att de satt honom vid något fönster för några dagar sedan, där han skulle förmedla något till folket. Tyvärr, så fick han inte fram något ljud och efter ett tag (vet ej hur länge), så drog någon bort honom från fönstret och någon stand-in fick komma fram för att säga något istället.

Tragiskt !

Poffa:

Själv tycker jag att det är jäkligt skumt att en person är så fruktansvärt viktig för så många människor som den där verkar ha varit. På sistone kan han ju knappast ha gjort något direkt vettigt, dessutom. Vad har han egentligen gjort på sin post, förresten? Och varför byter de inte ut honom INNAN han blir jättegammal och jättesjuk?

Myggan: Är bara att tacka och ta farväl. Vi ses i himlen iallafall.

Poffa: Det var ju tur för honom. Hans sjukdom gjorde det ju svårt för honom att vara den andlige ledaren

Poffa: Visst är det synd att den påven har avlidit. Men han var i mina ögon en andlig ledare för en bakåtsträvande, dubbelmoraliserande och döende religion. Man kan ju hoppas att det nu koras en reformerande Påve som kan tillåta preventivmedel mm och därmed leda katolisismen in i 2000-talet.

Salle: Men då är det väl bara att ta en bild och gå vidare då rå ;P

Frisco: Det svåra med en bild FRÅN treriksröset är att den bara är en massa myrmark som kan vara vart som helst i norra Sverige, Finland eller Norge.

RIP Pope :.-(

Påven är död

Johannes Paulus II dog i dag. Vatikanen bekräftade för ett par minuter sedan att han dött i sitt hem, vid en ålder av 84 år. Påven, som ursprungligen är från Polen och hade namnet Karol Wojtyla, har suttit på sin post sedan 1978.

En stor andlig ledare har gått ur tiden. Rest In Peace.

Salle: För det första går inte bilder från Passagen att länka, för det andra verkar din bild inte vara tagen från Treriksröset utan på detsamma.

Per HApps: Här är en bild på en gulmålad betongklump mitt i ett surträsk.

[url=hem.passagen.se/ml69/tbj/tbj_ml.jpg] Treriksröset [/url]

Jag vill se Deep Purple's andra "Lead Guitarist"

Sv: Aprilskämt.

Paddan:

Inte heller denna svenska länk vet något om ursprunget. Lite som en del musik som betraktas som "traditional" och som närmast borde vara att betrakta som ursprung okänt.

knaskamilla: Äh, vi tar väl en artikel från engelskspråkiga Wikipedia på en gång...

knaskamilla: Lite information från Wikipedia kanske kan förklara saker och ting.

knaskamilla: [url=susning.nu/Aprilsk%E4mt]www.susning.nu[/url] skriver detta "Enligt en tradition var Judas Iskariot född denna dag, som därför är "opålitlighetens dag", de falskas och svikarnas dag."

knaskamilla:
Just for the fun?

Finns det någon här som har en aning om varför vi lurar varandra på första april? Jag har väldigt svårt att förstå ursprunget till det hela, nämligen.

Salle:
:))

Per HApps: Då Friman SR länkar till bilder på sin egen dator (eller nåt) så måste jag godkänna dig fast du (ev) var tvåa.

Salle:
www.aftonbladet.se/spel/SPORT-27s11legolas_368.jpg

JAg vill se en bild från treriksröset

Salle: Hon är där, med gul hjälm där bak och hon e en hejare på att jonna...

De e hon som e galnast i mitten med gul hjälm och det är hon som kommer först i mål.... I allafall enligt Petacchi på www.gazzetta.it/ . Sen när hon har kommit i mål då klär hon sig i dressen av Eight Wonder och sjunger som satan....

Vinner jag då vill jag se isberg, 29 knop, full spinnaker och ett tvång att gippa annars hamnar båt och besättning på Syd Polen och det är ju aldrig nyttigt....

FORZA............ 

Paddan: Här är en stor bild på [url=photos.starjewel.org/albums/Eddie-Izzard/IMG_2376.jpg]Eddie Izzard[/url]

Jag vill se en bild på Legolas. Fast inte Tolkiens spetsörade hjälte.

Paddan: Ganz richtig!

Salle: Hmm, undrar om det var den här absoluta nybörjaren du tänkte på?

Om det var rätt så vill jag se en bild på Eddie Izzard under ett liveframträdande.

Sannes:

[bild]web02.city-map.de/img/41710000501.jpg[/bild]

Jag vill se sångerskan i Eighth Wonder.

Paddan:

Jag hade då aldrig hört talas om den grabben, beror antagligen på att jag inte är någon pokerfantast.

Jag vill se en bild på Sorgenfri Slot.

Sv: Officiell speltråd
Kvinnohund: Det här blir man ju beroende av asså kan inte sluta. Kommer hålla på med det här hela kvällen nu så kommer säkert slå det men vi får väll se det då.

Sannes: Jepp, pokerns gudfader var den jag letade efter.
Önska på!

Sv: Officiell speltråd
Frisco: Fick nyss 2222 mer kommer jag inte upp i.

Paddan:

Är det denne man du efterlyser??

Salle: Okej då vet jag.

Kvinnohund: Jag underkände ditt flygplan.

Paddan: Spruce Goose är korrekt.
[url=sres.anu.edu.au/associated/fpt/nwfp/goose/goose.html]The Spruce Goose is still the biggest plane ever built. The wingspan (320 feet), chord (51 feet), depth (11 feet), and area (11,430 square feet) remain unapproached to this day. To fully appreciate its size, consider that its wingspan is about half again that of a modern Boeing 747-400![7url]

Paddan: Jag har redan besvarat han och visat han världens största flygplan så det är nog min tur på gång. Jag önskar mig och se en flygplans bild från Area 51

Salle: Om du vill se en gås så ska du väl få se en gås...

Då vill jag se en bild på Howard Lederer

Kvinnohund: An-225 är längre, starkare, snabbare och allt möjligt så du var inte fel ute. Jag borde nog vetat detta och borde nog ha preciserat mig mer.

Så rätt på ett sätt men fel på mitt sätt sett.

Salle: Det står ju världens största flygplan så jag kan inte veta det.

Kvinnohund: Hmmm!?!? Ditt förslag är längre än det plan jag tänkte på men har betydligt mindre vingbredd. Sen har ju Poffa önskat sig och fått se en AN-225 tidigare i denna tråd så jag underkänner den.

Ledtråd: The Aviator

Frisco: Vill ju gjärna ha en från en flygbild

Kvinnohund: Påhitt och fantasi är ju en del av denna tråden.

www.ski-epic.com/area51_images/area51_parking1_1280x1024.jpg

mok: Nä men det verkade som om du seriöst trodde på det.

Kvinnohund: Nej var det nån som sade det ?

mok: Ja men som du ser så är det ju ingen bild från Mars precis

Salle: Här är världens största flygplan

www.mil.se/int/photo.php?id=92213&nid=26706

Jag vill se en bild på Area 51. Den kan gå med en flygbild på Area 51 men inget påhitt eller fantasi.

Salle:

Hade du lagt ut en bild på Folke hade jag vetat att det var en -84. Det vet jag inte nu, men jag litar på dig ändå... ;) Ska bli intressant att se flygplanet.

Kvinnohund: Aprilskämt? Det stämmer ju att det finns vatten på mars... :)

« · 531753 · »