Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
El Maco: Källor? Klicka på Primuslänken och gå även in på Metso.com och läs om företagshistorian. Jag har lyckats googla upp en dieseldriven rysk flodbåt tillverkad av det som idag är Metso men sen var det stopp.
Hälge: Stopp och belägg! Primus är inte tillverkad i Sunds utan i Stockholm! En senare installerat ångmaskin är byggd av Sunds men själva båten är nollåtta.
Fel svar med andra ord. Däremot finns ett rätt svar men jag kan inte hitta det. Det som idag är Metso har sina rötter i finsk varvsindustri. Bara att börja googla på finska eller sätta igång med armhävningarna.
Frisco:
Eftersom jag inte har en aning om vem som har rätt så får muzze 50 armhävningar för att han inte levererat eller godkänt rätt svar. Och gissningen ger jag till den som först kan visa en bild på en innebandyhjälm som inte någon har på sig.
muzze: Jag gissar vilt på Sportpalais Merksem, i Antwerpen, Belgien, med kapacitet på 21 000 (7 000 + 14 000). Byggd 1933 som cykelbana, men med hockeyrink i mitten.
www.hockeyarenas.net/hockeyarenas/stadien_1/be/antwerp/antw1.jpg
Som sagt, gissningen ÄR vild, men du måste ju få lite press på dig att visa den korrekta bilden, ja, om nu min är fel, som jag tror..
Systrarna Kallur