Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 544123 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Myggan: inte såå snygg men...? Hopppas jag hamnat rätt nu...

muzze: En snygg bild av Tudors svarta katt.

Myggan:

888888888 och femti make a wish

Friman SR:

Då vill jag se en äkta svensk solstolle.

Sv: mobiltelefon
mattias - 74: Isåfall är det ju lika bra att inte äga någon mobil och jag gillar dom flesta,-)

Poffa:

Själv ringde jag och bad om hjälp i förrgår. Irrade runt och försökte hitta stället jag skulle till i ca tjugo minuter, och när det började se hopplöst ut och bara var fem minuter kvar tills jag skulle vara där (och mina marginaler var helt uppätna) insåg jag att jag inte skulle klara av att hitta dit själv. Då var det tur att jag hade min mobil! Inte SOS, men ändå.

Myggan:

Främsta anledningen till att ha en mobiltelefon är i mina ögon att man alltid kan ringa och be om hjälp när det hänt något. Två gånger under de tolv år jag haft mobiltelefon har jag ringt SOS. Båda gångerna har mobiltelefonen varit flera minuter snabbare än att hitta någon stationär telefon att ringa ifrån.

Så även om det inte finns ett vardagsbehov av mobiltelefonen, så finns det tillfällen då mobilen verkligen är bra att ha. Gillar man då inte att tala i den, ja då har man den avstängd fram tills dess att det verkligen händer något.

Friman SR:

Ja eller ocskå kan han ju ge numret till de personer han inte gillar för då får han ju en anledning att ha mobilen avstängd =)

Sv: Bilnummer i nummerordning,,,,
Friman SR: Nu glömde jag lite fakta.... Bilresan på 44 mil företogs alltså idag....... 004 och 005 på 44 mil...... jag e lite coco.... Sen nu, idag ska vara igår rent kronologiskt.....;-)

Sv: Bilnummer i nummerordning,,,,
Friman SR: Jag sade lite fel.... jag hittade 004 och 005 efter en bilresa från Göteborg till Helsingör via Helsingborg tur och retur(44 mil totalt) så det kostar att leka en rolig lek.......;-)

Bilnummer i nummerordning,,,,

Jag är fullständigt coco i skallen som nu gått på denna lätta som då startades av kanske City 107....

Man ska alltså hitta samtliga bilskyltsnummer från 001 till 999... Man ska hitta dem i nummerordning så man har ingen kredit vad man än har hittat tidigare..... Jag hittade 001 för två veckor sedan och med diverse fraktande på gatorna så är jag nu fortfarande på 006 då....

Man vinner inget.... Det man vinner är leende och skakande på huvudet och att ens polare tycker man är helt coco...... Men då kan man raskt peka på 001:an så kliver de kavat med leken de oxå och efter ett tag så ler de....

Frågeställningen är intressant.... Hur lång tid tar det att hitta nr 001 till 999 i nummerordning... Vad är sannolikheten för att... o.s.v Det går att spekulera i tills korna går hem..... 

Börja nu söka 001... men passa er för parkeringar, när ni sneglar dithän så är man inte en så bra bilförare.....;-)

001:an först alltså, själv letar jag 006 som en galning sedan två veckor tillbaka.......;-)

Myggan: Lämna då bara ut numret till dem du älskar.... Då slipper du struntprat om du då älskar dem........;-)

Friman SR: Jag är absolut inte tvärstvärs och jag kan mycket väl tänka mig skaffa en mobil men känner absolut inget behov av en sådan.
Jag kanske missar några väsentligheter men samtidigt så slipper jag nog också mycket struntprat.

Myggan: Håll ut så länge du kan..... Men var inte tvärtvärs... Anpassa dig och ta det lite pö om pö, annars kanske du missar väsentligheter....

El Maco: Det finns ju fortfarande den vanliga telefonen. Men det jag saknar är väl att med den kan man inte skicka SMS.

Myggan: Jag tycker att det är krångligt och besvärligt att inte kunna ringa när man måste eller vill.

El Maco: därför att jag aldrig har tyckt om att tala i telefon. Mina vänner vill jag mycket hellre besöka än ringa till. Dessutom verkar det krångligt och besvärligtatt alltid bära med sig en mobiltelefon.

Sv: Drömbilen måste debatteras.
Helg Ernest: 120...? 220 så ljuger du inte, om jag sa V så är en rak en rak och ett V ett v, men en rak 6:a på 220 kan man få för en billig peng och antar man 100' till så får man en V8:a  på 320 HK, sen är det fritt att importera... En jävla cool bil är det....

Friman SR: Rak sexa var det på 120 Hk 3,77Liter
Dvs en 230 cubic inch

´Misstanker att bilen på denna bild är Hasses.

Helg Ernest: Men det var igår och denna kostar nästan ingenting med V6:a, men vem faan vill ha det, lägg på 100 papp och du får V8:an som du kan importera och bli fräckast med i alla kategorier i stället..........:

www.fordvehicles.com/cars/mustang/launch/

Tekning = V8:a ja....... tills puckan släpps.....;-) 

muzze: Det är Du nu.... Önska en bild.... på... ja det bestämmer Du....

Golgata: Känner en kille som har exakt en sådan, om det är en 57a skall vara osagt. Men den är i det skick som på din bild.
Han berättade att han köpte den istället för pensionsförsäkring.
Sen köpte han en Mustang Cab 67a åt frun.
Men han sa att han vart offtast stoppad när han körde i stan av folk som ville ta kort på den. Tja varför inte ?
Put your ass in fiberglass. Var väll slogan för corvetten ?
Precis som Chevrolett körde med "Real man dont eat suhii" på 70 talet.
Fast dröm Corvetten är nog 63a cupé, enda modellen med delad bakruta.
Värd sin vikt i guld idag.
Precis som hans frus Mustang 67a, den med den "Riktiga" hästen på framskärms sidan. Också sammlar objekt. (Storlek av en gammal pappers tia, ni som kommer ihåg dom)

Friman SR: Sen när du väl har skaffat en, se till att någon betalar och du har sponsor....

Myggan: Själv vill jag ha lätt att få tag på mina vänner... Det saknas ibland mobiltelefon och dessutom så saknas en dator..... Hur faan kan man leva så...? Dessutom, dom leeeeer och är medvetna... -: Hehe Du fick ju tag i oss utan mobil och datorn kan vi ju kolla hos dig.......

Är du mån, skaffa mobil.. vill du behålla vänner, ha mobil.... Men det är Du som bestämmer när Du ska svara, fortsätt med det och låt då inte mobilen styra dig........ 

Myggan: Lite så. Livet är enklare och roligare med mobil. Varför har du ingen?

El Maco: Så du menar att jag inte hänger med i utvecklingen.

Myggan: Själv gillar jag inte färg-tv.

mobiltelefon
Jag undrar om hur länge man kan vara utan mobiltelefon. Vad tror ni?
Jag har ingen och vill inte äga någon heller.

muzze: Nog är det Delicate Arch så du får godkännt och önskan såklart. Fast de där "ringarna" var irriterande.
[url=images.google.com/images?q=Delicate%20Arch&hl=sv&lr=&c2coff=1&sa=N&tab=wi][Bild]http://starship.python.net/crew/marduk/images/mini/Delicate%20Arch,%20UT%201.jpg[/bild][/url]

Under bilden så finns Googles bildsvar på Delicate Arch. Många snygga bilder och inga bilar alls, Kamilla.

SVT
Kan någon skapa en protestlista mot gårdagens attack mot svenska hockey sjärnorna

Frisco: Då vill jag se ett foto på den klippa som man kan se avbildat på delstatens Utah's nummerplåtar. Bilder på nummerplåtar godkännes ICKE.

Salle: Snygg bild. Du får godkänt för den trots att hela inte är med.

Önska bängis.

Frisco:

Ah. Extrabilderna tackar jag för, det var sådant jag ville se. (Hajar du nu, bäng-Salle?)

Frisco:
[url=www.formula2.net/Anderstorp68.jpg]Nån procent saknas men...[/url]

Jag vill se en bild på Flygplatsen i Småländska Anderstorp där man ser hela start/landningsbanan.

Frisco och Salle:

Nästan bara tråkiga bilbilder, ju. Inte bryr jag mig väl om bilar? Salle - du får definitivt inte godkänt! Frisco, önska.

knaskamilla: Här får du välja och vraka. Bilderna är från förra årets F1 GP.

www.formula1.com/gallery/729.html

Poffa:

Damn. Hmm. Då vill jag se ett snyggt foto från F1-banan i Shanghai. Den verkar rätt cool när man ser ritningen.

knaskamilla:

Klart det är okej, önska.

Poffa:

Du får lite mer än bara ögonen på karl'n, hoppas det är okej.

Golgata:

Suddens vansinnesögon sedan Pebben gjort 6-5 mot Finland i VM, tack.

Poffa:

Jo, den var vacker...

Kör på bara...

Golgata:

Du får en från 1923 istället.

« · 544123 · »