Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen
« · 547924 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!
Frisco:

Då önskar jag ingen bild på ett par syfilissjuka händer utan av en hårlus.

Frisco: Dom där såg inte mysiga ut men ett par händer är det ju. Önska iväg...

Paddan: Mobbning? Det får du väl fråga cyklistas-gänget om. Jag hade ingen aning om vad jag skulle söka på.

Om du visat bilden tidigare så hade det varit din önskning men nu vet jag inte vad protokollet säger. Sen är ju "tävlingsledningen" minst sagt sporadiskt för nuvarande så där får man ju lite hjälp.

Men Poffa brukar väl köra nån slags tävling om nästa önskning så jag tar saken i egna händer. Den som visar ett par händer får nästa önskning.

Paddan: Vi låter Salle önska.

Salle: Jaha, vad händer nu då?
Vill du önska en bild kanske...

Salle: Äh, tycker att det är mobbing, för Didi Senft måste det ju vara hur lätt som helst att hitta bilder på...

Paddan: AJAJAJ! 10minuter över de berömda 24timmarna...

Sv: Treat Williams
Eller varför inte en viss musikalroll:

www.trashfiction.co.uk/hair_treat.jpg

Sv: Treat Williams

Treat Williams
Jag vill se bilder, samt få ta del av era allra finaste minnen med Treat.

Sv: Only in US of A
[url=www.flashnews.com/news/wfn1050523J7930.html]National Masturbation Month reaches Climax on May 28[/url]

Sv: Digitalkamera
65selander: Fyllekortskameror har jag haft många men då e ju största kravet att dom är små, snabba och lätthanterliga. Då faller ju alla större sk "systemkameror" direkt bort dock e dom sällan bra att ta foton på hockey om man sitter på rad 16.... zooomen duger liksom inte.

65_Selander: Här är ett annat alternativ. Storleken gör den mer lämpad som fyllekamera. Dessutom tar den ganska stora bilder. Sen gillar jag Konica/Minoltas kameror själv. Har en dImage x31 själv, den funkar till det jag vill ha kamera till. Festkort, lite kort från våra resor, kanske nåt till familjealbumet osv.

mok: Tänker väl ha kameran till vanliga sk Fyllekort samt när man är på hockey eller fotboll så vill man kunna ta några bra spelarbilder också

65selander:

Fråga Frisco om han är nöjd med zoomen på sin kamera... =)

65selander: Den är inte fel den heller har en kund som köpte en sådan av oss och hon är mycket näjd med den. Ofta är det ju det man får välja mellan som du säger liten kamea med max 3X zoom vill man högre får man strunta i storlekskraven. Allt beror ju på vad man skall ha kameran till, motiv, etc. Själv kör jag med mindre modeller för "hemmabruk".

mok: Har kikat på en sådan fast denna
se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/352311/details

Ifs så vill man ha en liten som rymmer i fickan men jag sätter hög prio på den optiska zoomen

65selander: Är svag för Canons kameror själv och har 2st sådanna dock i lägre prisklasser. Men kanske kan du kika på Canon PowerShot Pro1 ?

Digitalkamera
Halloj framför skärmarna.

Jag tänker köpa en Digitalkamera eftersom jag är less att låna jobbets som ni skattebetalare har betalat.

Har ni några bra tips på en bra kamera den får max kosta 8000kr och med SD plats eftersom jag redan har ett 1gb kort.

Jag

Paddan: Hmm, eller var det så att den där tysken är en helvetisk byggare av stora cyklar och följer dessutom bland annat Tour de France ganska intensivt.

Salle: Okej, då vill jag se en bild på en tysk cykelhandlare på Tour de France.

Paddan: Osså får du ju önska såklart.

Paddan: Klassiskt och rent som vanligt. Mycket trevligt Livealbum förresten. Väldigt tillfixat i studio iofs men bra.

Man för väl vänta på release innan man lyssnar ordentligt... :-)

Salle: Kan det vara den här?

Poffa: Jag ville se omslaget till Kraftwerks senaste (från iår) livealbum.

Salle:

Ja, du övertolkade. Det brukar folk och fä göra. Vilken grupp du tillhör får du bestämma själv. Önska.

Poffa: Kan inte garantera att det är just den du skall åka med imorgon. Men det kanske bara är en extremtolkning av din önskan. :-)

[url=www.lindauer-fly.ch/fotogallerie_gross/Airliner%20Web/SAS%20Commuter/SAS%20Commuter%20Dash8-400Q%2001.jpg]Dashen[/url]

knaskamilla:

Då vill jag ha en bild på en Dash Q400, skräpet jag skall åka i morgon.

Poffa:

Vet och vet. Jag har mina aningar... Det där är säkert PG, jag vet inte alls hur han ser ut. Önska på!

knaskamilla:

Du vet ju inte ens var den första bilden var tagen, så Bahf! på dig.

Där har du i alla fall en bild på PG.

Albert Hall:

Verkligen. Men du var ju närmare än Poffas första bild, i alla fall. Kanske du kan trösta dig med?

Poffa:

Usch, jag glömmer alltid att man måste önska sig saker när man lagt ut korrekta bilder. Hmm... Då fortsätter jag på Arvidsjaurspåret och önskar en bild på en motorcyklist som tävlar i öknar och bor där i trakterna (A-jaur, alltså, inte ökentrakterna).

knaskamilla:

Timmerheden, ja. Den här hade ju heller inte blivit godkänd eftersom det ju bevisligen är 1 km kvar.

knaskamilla:

Min bagare? Nä, inte min. Men önska du.

Poffa:

Det längst till vänster är bagarstugan. De två andra husen finns inte kvar. Här är din bagare:

knaskamilla:

Många stugor var det. Då önskar jag mig en bild på en bagare, men han skall vara täckt med mjöl.

Poffa:

Farfar! Ja, med tanke på att det ÄR Timmerheden så passar det mig bättre. Önska vidare...

Här är för övrigt en bild på vår bagarstuga:

knaskamilla:

Nu då, sämre bild men det kanske passar fröken bättre.

Poffa:

Kan icke godkännas, då bilden förmodligen inte är tagen i Timmerheden. Grattis till Cat-fyndet, dock.

(Kuriosa: jag har ärvt en systemkamera av mannen på bilden, om bildtexten stämmer.)

knaskamilla:

Timmerheden, med en Caterpillar. :-)

Frisco:

Du märker att vissa saker du pratar om går in, va?

Jag vill se en bild från Timmerheden.

knaskamilla: Underbart! GRATTIS!!

Paddan: Samma tempo som Ferrari.

knaskamilla: Önska!

Frisco: Nu blev det två, men det kanske går bra ändå...

Frisco:

Jag vill se en bild på en Kappa.

Sv: Det stora Schlagerbräket
Friman SR: Jag tjötar hål i huvudet på er.... Här har ni Herr Sumo igen.....

« · 547924 · »