Rip Kirby: Inse Vinse, ok om hon har 8 ben, annars ännu ett argument för att Victoria ska ta över och att hennes syskon med familjer börjar söka hederliga jobb
Rip Kirby: Har aldrig postat här förut tror jag. Men upptäckte att SVT har lagt ut en serie igen som heter Krigets unga hjärtan. Handlar om 5 ungdomar i Tyskland under kriget. Man får känslor för dom fast det är tyskar..
mattias - 74: Det som var olagligt och det dom fick böter för var att dom stod på ett flak på en bil som körde sakta framåt när dom delade ut glassen, inte själva glassutdelningen. Och det kan man ju förstå att man kan få böter för. Halvsanningar blir lögner och sprids vidare av personer som vill splittra eller jaga lajks för att fylla ett tomt ego.
mattias - 74: Ett starkt minne från tonårstiden är i begynnelsen av kabel-TV när man på Eurosport kunde se fighter i WWF som föregångaren till vad vi har idag. Kopiösa mängder sterioder flödade förstås. Wrestlemania var och är fortfarande idag något av höjdpunkten, där stjärnor från andra idrotter ofta bjöds in för att öka intresset. Det kunde vara Mr. T, Muhammad Ali, och Cyndi Lauper som exempel. Evenemanget har alltid marknadsförts som Super Bowl då det gäller professionell wrestling.
1985 introducerades Saturday´s Main Event på NBC och wrestling blev därmed första gången sedan 1950-talet tillgänglig för allmänheten via TV till de amrikanska hushållen. Jag minns att man länge faktiskt trodde att matcherna var på riktigt och att de inte alls var uppgjorda i förväg på något vis.
mattias - 74: Jag har funderat på att åka till Dalarna på midsommar men det känns som en turistfälla. Och man bidrar ju själv till det om man åker dit då. Eller har jag fel?
Om du vill åka till Dalarna på midsommar tycker jag du skall göra det, jag vet inte om det är en turistfälla eller inte, eftersom ja är född och uppvuxen i landskapet så ser jag hur fantastiskt det är i Dalarna på midsommar, folk vallfärdar till ex Leksand för att fira Midsommar eller till Nusnäs och tittar på dalahästtillverkning.
Tycker absolut du skall ta med dig familjen och åka hit på midsommar, det finns så mycket roligt att göra här, Även på vintern är det mycket turister här i våra skidorter som ex Sälen, Idre och Romme Alpin.