Aaaargh, jag inser att tiden går när följande är några av de musikaliska höjdpunkterna för mig 2005:
Depeche Mode släpper skiva U2 släpper skiva Eurythmics släpper skiva
Jag köpte skivor med samma band 1984 - på vinyl.
Just nu lyssnar jag på Eurythmics precis inhandlade samlingsplatta och undrar varför jag inte lyssnat på dem på de senaste tio åren. Den är ju skitbra! DM kändes tyvärr lite trötta på nya skivan medan Eurythmics känns jättefräscht även om det är över tjugo år sedan de bästa låtarna skrevs. Annie Lennox är dessutom fortfarande skitsnygg även om omslagsbilden nog är från tiden för debutskivan
gud: Okej, jag ska skriva hur det gick till när Lena hittade hem. Det var en utav lastbilssnubbarna på jobbet som köpte cd:n. Sedan brände han på Lena och fick en laglig kopia på köpet.
Robban: Men jag har för mig att jag inte brukar ringa hem då jag är full. Utom en gång då jag var nere på pappersbruket i Hyltebruk och jobbade. Då hade jag visst ringt hem och sagt att jag låg på sjukhuset fast jag låg under bardisken på Karins krog.
gud: Hon har "fina" ögon som nåt fruntimmer skulle ha sagt, eller var det Skara-Bert som sa det? Själv har jag fruktansvärt svårt att se kvinnor i ögonen!
Lumber Jack: Nu låt du juh som´ndäringa skrotgubben från Prästmon. Enda sedan födseln har jag på nåttvis varit fascinerad av bröst, och nu snackar jag inte om kycklingbröst. Därav har jag alltid varit svårflirtad för kvinnsen. N´hunnstila få´n hunnfaen syssla mä.
Per HApps: Sitter just nu och spelar Metallicas Roskildespelning från 2003 och jag kan inte säga mer än att en konsert kan inte starta mer ursinnigt är Battery sedan master of puppets sedan en blytung harwester of sorrow!!! Jag vet till mitt förtret att dream_team och Linnea var där, men jag bytte bort Roskilde mot Maidenspelningen i stockholm. Jag kan inte säga att jag ångrade mig men vilken ursinnig spelning metallica bjuder på.. Sedan kan jag ju inte säga annat att det var brutalt i Göteborg med...
För att citera Pastor fahlberg; Med gråten i halsen blev jag bög!!!
willysson: brutalt i Göteborg.... Metallica i Göteborg var kasst, min polare sade att Vikingarna faan i mig hade bättre ljudanläggning än det rännandes ljudet som dansade på Ullevi's väggar då.... Tacka vet jag Metallica helt i vitt på Stockholms Stadion när de precis hade släppt det Svarta albumet och när Herr Truillo baserade i Suicidial Tendencies.... Eurythmics hade pinkat in där låååååååååååångt tidigare ju och Maiden hade säkert pinkat de oxå.....
willysson: Stod man så bra till som du gjorde så. Konserten som sådan var bra fast den jävla ljudteknikern skull jag kunna låta dö... Men en konsert ska inte upplevas på stora arenor även om det som upplevelse kan vara cooolt... Robin Williams till sommaren kan ju vara coolt, eller iallafall alla brudarna i falsett kan vara cooola.... Coolt blir däremot Hanoi Rock's på Trägår'n den 11/12... That's true entertainment according to me....;-)
Friman SR: hehe lever dom än??? JAg stod en bit framför mixertornet.. Tyckte att det var riktigt bra:) Robin williams??? ska han göra standup på ullevi??? Robbie skulle ju komma han med;)
willysson: Alive and kickin'.... Matti Grönholm och Annti Hulkko överlever de flest och rockar rätt bra och friskt, dom har ju t.ex fått hjälp av Conny Bloom från Electric Boys med nykterheten...hehe....
Spana www.hanoirocks.com/ så får du se att där finns puls och sedan stjäl Hanoi boxen på nätet, sådan god musik ska bara spridas.....;-)
Nanonano... Stackars Robin då, ja vad faan hit me Robbie då bara brudarna ler och är galna så är det OK.....;-)
Depeche Mode släpper skiva
U2 släpper skiva
Eurythmics släpper skiva
Jag köpte skivor med samma band 1984 - på vinyl.
Just nu lyssnar jag på Eurythmics precis inhandlade samlingsplatta och undrar varför jag inte lyssnat på dem på de senaste tio åren. Den är ju skitbra! DM kändes tyvärr lite trötta på nya skivan medan Eurythmics känns jättefräscht även om det är över tjugo år sedan de bästa låtarna skrevs. Annie Lennox är dessutom fortfarande skitsnygg även om omslagsbilden nog är från tiden för debutskivan
Håll er på mattan hårdrockssluskar.