Café

Grupper · 49979 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
en bild på en gubbe med många "bilringar" önskar jag se

Myggan: Äntligen.

Bana 7 på betong är alltid "långgolfbanan".

Din tur att ÖNSKA!!!

Friman SR: Snygg bana men tyvärr måste jag ge dig fel för bilden då underlaget är grönt. Det är dock bana 7. Men på betong ser inte bana 7 ut så.

Frisco: Från Amerikat... Det syns på den grå kanten att den är gjord av betong....kanske.....

Ett lite klargörande angående en bangolfbana.

I Sverige spelas det bangolf på 3 olika underlag. FILT, EB och BETONG.

Det jag vill se en bild på är bana 7 på en valfri betonganläggning någonstans på vårt klot.

Frisco: På bild som jag önskade stog det tyvärr Newman , sorry.

Frisco:

Tokigt gjorde som tokigt sa, sa alltid min farfar. Han var en vis man. Och lång...

Alisandali: Lite besviken på att du och Poffa använder fel efternamn. Men men....

Jag vill se en minigolf(bangolf)bild på bana 7 på en betonganläggning.

Frisco: Godgänd , din tur att önska.

Alisandali:

Sanktioneras av moderator för att få lite fart i tråden. In med en valfri bild på A E Newman. Men kom inte stickande med samma bild som Alisandali la in.

Alisandali: Bilden som jag önskade verkade var lite för svår , så då tar vi en valfri bild på Alfred E Newman.
Bilden jag ville se hittar ni i länken.

Frisco: 

Med politiker som fuskar till sig pengar, en anställd (han bor/bodde i Sjuntorp utanför Trollhättan) på det kommunala bostadsbolaget som köpte sex för flera miljoner, kommunalrådet som gör egna lagar och delar ut bidrag till höger och vänster mm mm, så stannade denna stad för flera år sedan.
Men att jag skulle ha fegat ur på bron, kan jag icke hålla med om. Eller vänta, det kanske jag har........

Och förresten, det där inlägget skulle passa bra mycket bättre i Handbolls gästboken. :)
Det är en bit kvar till den riktiga Korpserien i handboll, men vi närmar oss den med stormsteg.....Heja Kropps!

Paddan: Inte nog med att Sannes fegat ur på bron. Hela Uddevalla börjar stanna upp.

Kroppskultur ner i division 3
STOCKHOLM.
Från elitserien till division 3 på bara några månader.
Handbollsklubben Kroppskultur valde att lämna elitserien för spel i division 1 efter säsongen på grund av ekonomiska problem. Sedan har större delen av spelartruppen lämnat klubben och nu väljer man att kliva ner till division 3 den kommande säsongen, skriver Bohusläningens nättidning.
Kroppskultur tar över farmarlaget Gustafsbergs plats i Västsverige Norra.
TT

Friman SR: Då tar vi en bild (teckning) på
Alfred E Newman på en röd trehjuling i chopperstil.

Alisandali: Korrekt miljardär där...

Önska på...

Friman SR: Larry Ellison här.

Friman SR: Fanken minns inte vad han heter men det var vär Oracle han ägde :)

Friman SR: Den stora båten åt babord menar jag. Tänkte inte på Vaxholmsbåten åt styrbord...........

Dream Team: Då får det bli en bildfråga.... Jag skulle vilja se en bild på ägaren till båten nedan. Båten ska enligt skeppslistan ligga vid vid Nybrokajen i Sthlm tills 19 Augusti. Båten lär senare med ägaren ombord glida i 30 knop ner till Malmö för att ägaren vill tillvarata sina intressen vid uttagningarna till America's Cup. Ägaren till båten grundade den mjukvarujätten som är sponsor till en av utmanarna......

Friman SR: Ja, snudd på grym, skulle jag säga. Fast så värst kokt vet jag inte om han är ;-)

Önska, för tusan!

Dream Team: Hård nog?

Friman SR: Ähh, nån klurig jäkel kommer jag inte på nu. Det får bli en oklurig jäkel istället. Jag vill se en bild på en skådis från en gammal klassisk hårdkokt film.

Paddan:

Den höjdrädda kvinnan beslöt att kalla
på en polispatrull från Uddevalla
hon var alldels stel av skräck
när piketen med skrikande däck
kom för att henne över bron valla

Dream Team: Korrekt båt och det är ju egentligen ingen konst att hitta vissa bilder om man använder Google's bildsökning och har lite ledtrådar typ "a giant monohull".....

Önska på med en klurig räkel nu..........

Portello och Frisco:

Här är jag!

Skulle jag ringa polisen för att komma över min bron, nähä, inte en chans.

Och förresten så var väl tanten från Fiskebäckskil, och jag kommer faktiskt inte därifrån, sådeså!

ha, Paddan:
satt och knåpade på en själv, men ditt resultat slog mitt på fingrarna - credit!

Frisco: Äh, jag som trodde att det var en limerick. Den började i varje fall lovande.

En höjdrädd kvinna från Fiskebäckskil
blev stående skräckslagen med sin bil
när hon som bäst satt och vela
hon upptäckte att hon i vägvalet fela
och ringde polisen med sin mobil

Fortsättning kommer eventuellt senare

Frisco:

Fortfarande kvar på ena sidan bron, med bilen på andra sidan?

Portello: Jag är rädd för det. Var är hon?

Frisco: Sannes?

E X T R A ! ! ! ! ! !

LANDET RUNT * Uddevalla

Höjdrädd fick polishjälp över bro

En höjdrädd kvinna från Fiskebäckskil
blev stående skräckslagen med sin bil
när hon i dag av misstag hamnade
på den höga Uddevallabron utefter E6.

-Hon hade tänkt köra genom Uddevalla
för att slippa bron, men kom fel. Väl
stående på motorvägen vid bron insåg
hon ju att hon heller inte kunde
backa, berättar Anna Rosenberg vid
polisens ledningscentral i Göteborg.

Så vad skulle kvinnan ta sig till?
-Hon ringde polisen. Vi skickade dit
en patrull som körde över bilen åt
henne. Hon var oerhört tacksam, säger
Anna Rosenberg till TT.

Friman SR: Varför fick jag för mig att det var svårt att hitta en sån bild? Kanske för att det dröjt i stort sett hela dan med ett svar, och möjligtvis för att jag inte haft tid att leta, p.g.a jobbet. Nåväl, "a giant monohull", har du här:

Dream Team: Tackar.... Då vill jag se en bild på den båt, av typ "a giant monohull",  som New Zeeland begagnades av för att utmana om America's Cup det år då de fick stryk av Dennis Connor i en gigantisk katamaran....

Friman SR: Ett klocktorn, jajamen, men hittade du inget större?

Önska!

Dream Team: Tjöflöjt... e inte detta ett klocktorn då vet inte jag......

NallePhu: Tack! Vi börjar lugnt såhär på morgonkvisten. Ett klocktorn vill jag se.

Dream Team: Tackar önska på....

claesw: 

Om jag nu kommer ihåg rätt så har du facit på nära håll hemma, så du borde ha många dråpliga och roliga historier att berätta.

Sannes:
Jag har en story om Chrunacs "bajschock" 2002 i Japan!

Dream Team:

Lite sådär lagom off:
Den bilden tillhör en bok som Chrunak har skrivit (ihop med Aftonblaskans Simon Bank). När jag köpte den boken så hade jag väldigt låga förväntningar, kanske därför den var helt ok.
Det var intressant att läsa hur han tänkte i de olika situationerna som uppstod i mästerskapen.

NallePhu: Han ser nöjd och blöt ut!

Mja då skulle man vilja se en bild på Hans Chrunak badandes i simbassängen efter ett VM el OS   Go for it

NallePhu: Det får du rätt i.

Annars var det mest Frihetsgudinnan jag tänkte på (för att fortsätta i Alisandalistil).

Önska

Frisco: Hmm, är det frågan om en uppföljare till en film om en dörr in i huvudet på en filmstjärna?

Being Maxwell Q Klinger

Frisco: mia-farrow.com/gallery.html vassego

Metal Guru: Rak apparat. Nej du, inom EU-reglerna. Phonetratt.

Alisandali: Hade tänkt och hade tänkt. Du tänkte alltså en telefon och inte en telefon? Intressant tanke.

Jag vill se en bild på en dam som Woody Allen varit inne i.

Frisco: Jaha , du hittade en mobiltelefon , det får du rätt för . men hadde tänkt lite mera som den här.
Men bra gjort och önska på.

Det där är ju en rakapparat, Frisco:

« · 562898 · »