Paddan: Jag fortsätter inom ämnet bortgångna personer. Jag vill denna gång se en bild på en sångare som spenderade mycket av sin tid med att sjunga för interner på fängelser.
Alisandali: Då skulle jag vilja se en bild på en fantastisk komiker som åtminstone har gett mig många skratt genom åren. Personen jag söker jagar bl.a. hare med hjälp av snus och en spegel...
Myggan: Inte för att jag ser vad det är för något, men rätt verkar det ju vara. Å andra sidan så hade jag inte en aning om vad det på min bild var heller, förrän jag läste en tidningsartikel om detta "vapen" tidigare idag. En fotangel det med, således.
"Fotangel är ett vapen, främst använt mot kavalleri. Vanligen var fotangeln konstruerad av fyra halvdecimeterlånga spetsar riktade åt olika håll. Vapnet kastades på marken varvid alltid en av spetsarna blev riktad uppåt och kunde skada en hästs hovar. Fotanglar av skiftande utseende har använts sedan antiken. Under gerillakrig i modern tid har det hänt att förgiftade fotanglar lagts ut mot infanteri. Fotangeln kallas ofta spansk ryttare, bland annat inom Försvarsmakten. En spansk ryttare består vanligtvis av en eller två ca 3 m långa stänger av trä eller järn med krysslagda tvärslåar, mellan vilka taggtråd flätas. Den används för att hindra framkomst.
AD: Vattnet som minst sagt ligger som en bassäng runt samhället är väl färgat av den sand som finns där i krokarna, vad vet jag. Eller att vattnet färgats efter dess framfart. Att detär vatten torde det dock inte råda några tvivel som helst om.
Herminator: Lugn i bussen nu. Den som är först att hitta rätt bild har ju också rätt att önska nästa bild, även om din baklastare faktiskt var snäppet snyggare.
Dream Team: Jaha, då var jag hemma så jag kan bifoga rätt bild, då. Bilden nedan visar alltså Garmisch-Partenkirchen efter den förra veckans rätt så kraftiga nederbörd. Vad vattendraget som rinner genom orten vet jag inte, men man kan väl lugnt säga att den med råge är fylld till bredden!
Eftersom reglerna säger så, tar jag och önskar en ny bild, helt enkelt. En bild på en baklastare, vill jag se.
Helg Ernest: BAH! Ta nu och hitta det jag söker istället! ;)
Dream Team: Det verkar segt med att hitta rätt bild. Det återstår väl bara snart att lägga ut den bild jag sökt. Dock får jag be om en respit på ett par timmar, då jag sitter i möte på jobbet. Ja, jag vill ju inte göra fler armhävningar än jag måste, s.a.s... ;)
Dream Team: Och här kommer jag och rör till det ännu mer! Givetvis ska det vara i en icke namngiven gratistidning i en av våra europeiska huvudstäder, inte i en av vårt lands storstäder. Pardon my french!