Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Dom är bäst naturella...då är det inget som skräpar heller.

AD: En kompis till mig när vi va små, envisades med att ha havregryn utanpå. Absolut ingen höjdare !

gud: Tackar ! Dom såg smaskiga ut ! Syn´d dom inte gick att äta.

gud: japp pärlsocker

AD:
Är det dom utan kokos..;)

gud: Jag gjorde nyss chokladbollar

Helg Ernest:
Här får du av mig..;)

www.hockeysnack.com/user/files/172/4_negerboll.jpg

Dream Team: en naken tjej i publiken på en hockeymatch =)

Helg Ernest: hahahahahahaha så sant =)

250kg kärlek: Som min granne har en T-shirt med texten
Varför får man inte säga Negerboll
När man får säga VIT LÖK

250kg kärlek: Vill i gengäld se en bild på en vilt rockande Eilert Pilarm på scen i Danmark.

Herminator: Alldeles riktigt. Din tur.

250kg kärlek: Provar med denna!

Paddan: Jag fortsätter inom ämnet bortgångna personer. Jag vill denna gång se en bild på en sångare som spenderade mycket av sin tid med att sjunga för interner på fängelser.

250kg kärlek: Jodå, den duger. Varsågod att önska!

Paddan: Alldeles förträffligt.

Att mina svar dröjer en aning beror på att där jag bor, på Åstön, så har strömmen lagt ner 10-12 gånger på lika många minuter.

Negerboll säger du....hmm...kanske denna duger?

[bild]www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=chokladboll_lr.jpg&user_id=3[/bild]

När bilden väl blivit godkänd så vill jag i sådana fall se en bild på en negerboll.

250kg kärlek: Jag chansar på en sibboratoroperatör...

Alisandali: Då skulle jag vilja se en bild på en fantastisk komiker som åtminstone har gett mig många skratt genom åren. Personen jag söker jagar bl.a. hare med hjälp av snus och en spegel...

250kg kärlek: Helt rätt , din tur att önska.

Dream Team: Vill se en bild på Manderville när han dricker cola..Är armlös så jag förväntar mig ett annat straff..:)

Dream Team: En flygbild över Malung i färg vill jag se.

Alisandali: Jepp en -55:a ville jag se! Så mycket mer Volvo Amazonsk än sådärblir väl knappast Chryslern.

Önska!

Myggan: Då vill jag se en bild av en bil. En viss Chryslermodell med en front som väldigt mycket liknar den som finns på Volvo Amazon.

Dream Team: Önskan är din

Dream Team: En bild av en spårvagn på Mallorca.

Myggan: Inte för att jag ser vad det är för något, men rätt verkar det ju vara. Å andra sidan så hade jag inte en aning om vad det på min bild var heller, förrän jag läste en tidningsartikel om detta "vapen" tidigare idag. En fotangel det med, således.

"Fotangel är ett vapen, främst använt mot kavalleri. Vanligen var fotangeln konstruerad av fyra halvdecimeterlånga spetsar riktade åt olika håll. Vapnet kastades på marken varvid alltid en av spetsarna blev riktad uppåt och kunde skada en hästs hovar.
Fotanglar av skiftande utseende har använts sedan antiken. Under gerillakrig i modern tid har det hänt att förgiftade fotanglar lagts ut mot infanteri.
Fotangeln kallas ofta spansk ryttare, bland annat inom Försvarsmakten.
En spansk ryttare består vanligtvis av en eller två ca 3 m långa stänger av trä eller järn med krysslagda tvärslåar, mellan vilka taggtråd flätas. Den används för att hindra framkomst.

Myggan: Åh, man tackar och bockar! Då vill jag se en bild på en fotangel.

Dream Team: Okej då. Inte riktigt vad jag hade tänkt men du vitsade till det så bra, så önskningen blir din.

Myggan: Ja, bilden var ju ämnad för dig, om nu någon tvivlade på just detta.

AD: En spik minus s borde väl den här tjejen kunna skruva in. Alltså göra en pik, för den som ej förstod.

Anna Lindberg, på bilden!

AD: ej nöjd med honom, tyvärr

Myggan: www.villaaktuellt.se/aktuellt/IMAGES/HEMMAHOS_REP2004/MARTIN247_04.JPG Om det är någon som kan skruva in en spik så är det han

Dream Team: Jag önkar en bild på någon som kan skruva in en spik.

Dream Team: Jamen myggan kläckte ju ingen önskning... (C:

Myggan: Korrekt, och DU var först, så önska!

AD: Vattnet som minst sagt ligger som en bassäng runt samhället är väl färgat av den sand som finns där i krokarna, vad vet jag. Eller att vattnet färgats efter dess framfart. Att detär vatten torde det dock inte råda några tvivel som helst om.

Herminator: Lugn i bussen nu. Den som är först att hitta rätt bild har ju också rätt att önska nästa bild, även om din baklastare faktiskt var snäppet snyggare.

Dream Team: Den kommer här.
Vill i gengäld se en bild på en vilt rockande Eilert Pilarm i Danmark.

Dream Team: Ser mer ut som sand än vatten

Dream Team: Jaha, då var jag hemma så jag kan bifoga rätt bild, då. Bilden nedan visar alltså Garmisch-Partenkirchen efter den förra veckans rätt så kraftiga nederbörd. Vad vattendraget som rinner genom orten vet jag inte, men man kan väl lugnt säga att den med råge är fylld till bredden!

Eftersom reglerna säger så, tar jag och önskar en ny bild, helt enkelt. En bild på en baklastare, vill jag se.

Helg Ernest: BAH! Ta nu och hitta det jag söker istället! ;)

Dream Team: En Dead line är en Dead line.
Så är det bara ! Jag kommer som observatör om du inte är i GB

( c :

Dream Team: Det verkar segt med att hitta rätt bild. Det återstår väl bara snart att lägga ut den bild jag sökt. Dock får jag be om en respit på ett par timmar, då jag sitter i möte på jobbet. Ja, jag vill ju inte göra fler armhävningar än jag måste, s.a.s... ;)

Dream Team: Och här kommer jag och rör till det ännu mer! Givetvis ska det vara i en icke namngiven gratistidning i en av våra europeiska huvudstäder, inte i en av vårt lands storstäder. Pardon my french!

Metro kan ju vara ett alternativ......

Dream Team: Ett litet tips på vägen efter att hitta det jag söker kan ju kanske vara att leta i någon gratistidning i en av våra storstäder...

AD: Jag förstår det. Kebab med pommes är bra mycket godare.

Då vill jag se en flygbild som visar ett rejält översvämningsdrabbat Garmisch-Partenkirchen.

Dream Team: Den godkänner jag, men nog hade jag heller viljat sett med pommes frites. Önska

« · 570341 · »