Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!

Salle: Rolig anekdot om bron.
Då vill jag se en glödlampa.

Alisandali: Gamla Stenbron i Karlstad. Den duger perfa den.

Önska!

Anekdot om just den bron.
Den ingenjören som konstruerade och övervakade bygget av densamma tvekade på sin egen förmåga när han såg det färdiga resultatet. Han sa att den inte skulle klara av de tunga hästdroskor och oxvagnar som fanns då och ville bara låta den funka som personbro alternativt spränga den. När beställaren vägrade gå med på detta så sa ingenjören "över min döda kropp" eller dylikt och slängde sig i älven och drunknade. Idagsläget så trafikeras bron av lokalbussar. :-)

Salle: Här får du en liten bild , hoppas den duger.

Dream Team: Stål Stål stål... Äh Såna moderniteter.

Jag vill se en stenbro. Över Klarälven skall den gå dessutom.

Salle: Firth of Forth Bridge, precis! En väldigt vacker bild, dessutom. Känslan av att allting brinner är ju väldigt påtaglig! 

Ett väldigt imponerande bygge, som sagt. Byggd nästan enbart i stål, mycket för att motverka vindsvängningar. Några bilder till finns [url=www.pre-engineering.com/resources/forth/images/Forth-Bridge4.jpg]här[/url], [url=luc.giard.free.fr/Ecosse4/bridge.JPG]här[/url] och [url=www.hfinster.de/StahlArt2/images/bridge_BW-780-9-18.09.1995.jpg]här[/url]

Önska!

Alisandali: Tack. Då vill jag se en bild på ett väldigt kraftfullt och stort byggnadsverk. Väldens starkaste bro, har den kallats. En fackverksbro som är befintlig nära Edinburgh, Skottland, är vad jag vill se.

Dream Team: Funkar utmärkt, din tur .

Dream Team: Ä, det där är ju Siv Malmqvist, det ser ju vem som helst....;-)

Alisandali: Lust for life kanske funkar?

Sannes: Då vill jag se ett valfritt ex av någon Iggy Pop skiva.

Alisandali:

Kanonbra, din tur att önska.

Sannes: Duger den här ?? Hittade ingen lastbil på Uddevallabron så det fick bli den här istället.

Paddan:

Fasen, inte lätt att önska bilder när man har miljoner saker att göra på jobbet.

En enkel önskan blir det, en bild på en lastbil tycker jag vore trevligt.

Paddan: Det har du rätt i. Vill man se en flaska explorer räcker det med att få en bild av Jonas Alströmer. Man måste vara flexibel har vi ju sagt.

Frisco: Äh, så himla noga är jag inte. En hög stapel med sånt som eventuellt kan hamna i en flishög eller en vedhög.

Paddan: Snarare en stapel va?

Sannes: Tja, det där ser ut att vara en hög hög. Varsågod att önska!

Paddan:

Frisco: Då vill jag se en bild på en hög hög.

Paddan: Perfekt.

Grattis.

Önska!

Frisco:

Vi fortsätter med golf. Jag vill se en bild på en putter.

Frisco: Alldeles korrekt! Din önskning är vår lag. Eller nå't.

Chief: Här var det minigolfbanan i Mjölby: www.mjolby.se/cgi-bin/include/file-gprocess.asp?bild=749&maxX=300

Chief: Klart den är godkänd. Galenskapen iklädd uniform, precis vad jag tänkt! Bangolf i Mjölby gäller nu, alltså.

Paddan: Var det där ett hot? ;)

Tänkte väl att det kanske var bäst att vänta tills bilden blivit godkänd, men OM den nu blir det så kan det ju vara trevligt med en bild från minigolfbanan i Mjölby. Eller f'låt, bangolf heter det väl.

Chief: Ett litet tips. Kom ihåg att önska en bild innan någon tar chansen att sno önskningen...

Dream Team: Lemmy ser väl alltid galen ut...?

Dream Team: Ja, det lär väl vara lika bra att jag önskar vidare, då. Jag vill se en bild på en Motörheads sångare iklädd någon slags uniform med tillhörande hatt. Ett plus är om han ser lite halvgalen ut på bilden.

JD: Här har du en bild på en i vanlig ordning långhårig (då, åtminstone) och målglad Jocke Nilsson!

JD: ...fast vid närmare eftertanke duger svartvita bilder också.

claesw: Är det jag som har önskningen så vill jag se en färgbild på Timrålegenden Jocke Nilsson.

Dream Team:
Bra att ni önskar vidare. Missade helt att jag skulle önska...

JD:
nix. det går alldeles utmärkt att flytta till Mururoa numera. om man har en förkärlek för två huvuden, tre ben och elva fingrar på sin avkomma.

Dream Team: Mururoaatollen på länken. Provspränger fransmännen fortfarande sina atombomber där ?

RöDaBaSkErN: En minst sagt svårfunnen bild på en av de minst otippade vinnnarna av elitloppet genom tiderna. Men [url=travcentrum.com/mod/gallery/media/46.jpg]här[/url] är bild på vinnaren Billyjojimbob på väg in på upploppet, och [url=travcentrum.com/mod/gallery/media/47.jpg]här[/url] är en bild på segerdefileringen. 

Då vill jag se en flygbild på Mururoaatollen.

Eftersom ingen önskar en ny bild så tar jag mig friheten att önska en ny bild. Är det nån som kan fixa: Billyjojimbobs elitloppsvinst 1992

Frisco: Givetvis det var rätt direkt. Antar att jag måste säga det annars vågar väl ingen fortsätta.

Friman SR: claesw har ju en klockren bild.

Stigsson: Här har du en målvakt med några landskaper på jobbet i sportbranschen.....dock ej i hockey vad jag vet....

claesw: Annars bör du här finna en f.d landslagsmålis i sin nuvarande sysselsättning.....hehe...;-) Märk nu f.d....

claesw: Hmmmm, nuvarande??? Ser mer ut som assisterande???? För inte tränar han väl målvakter i fin sponsorkostym??? Om det nu är det han gör nu???? Vad vet jag?????

Stigsson:

Selina: Jag vill se en före detta landslagsmålis i sin nuvarande yrkesutövning.

Stigsson: Haha...var väl kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mej. Men visst, önska!=)

Selina: Här är en REJÄL seriekrock.

Herminator: Om den dög vill jag se en bild på en seriekrock. Gärna en rejäl!

Herminator: Ser ut som en avslutning på dansnummret iofs...

« · 572748 · »