Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Nalle Sjuh: Ok, då vill jag se en bild på valfri Bobblehead-docka.

Paddan: Jag har förvirrat mig i bilddjungeln. Förr hade Sollefteå Hockey ett alldeles föredömligt bildarkiv med bilder från allehanda säsonger. Nu har man inte ens namn på lagbilderna. Håkan finns på flera bilder.

På denna står han längst till höger, överst. Nubben tvåa från vänster.

www.sollefteahockey.com/lag8687.jpg

Paddan: Friday, Robin. Helt rätt bild och önska på.

Glöm dessutom inte låten med Super Furry Animals, går även att applicera på Conny Strömberg.

NuMo: Du frågade om snygga klubbmärken. Här är ett

[bild]www.kirunawinter.com/bilder/ifk_kiruna_2.jpg[/bild]

[url=hem.bredband.net/aifnostalgi/img/download/skrivbord/1024x768_spelarnamn.jpg]Fast detta är snäppet värre.[/url] Kolla in namnen också.

NuMo: Om jag inte minns fel vad gäller utseendet så bör väl Strömqvist i sådana fall vara killen på raden nedanför Nubben.

Nalle Sjuh: Hmm? Vad är en typisk brittisk gest?

Nalle Sjuh: Här leker han sten, sax, påse

Paddan: Det är antaglignen Nubben. Håkan Strömqvist, senare Modo, sen Skellefteå är också med. Anders Jansson finner vi också på någon bild.

NuMo: Tack, jag gick på den enda verifierade Gert jag lyckades hitta. Brandförsvaret i Sollefteå skulle nog behöva några besök av "Kajan" för att bättre kunna sälja sina profiler.

Jag skulle vilja se "the greatest footballer you never saw" uttrycka missnöje med en typisk brittisk gest.

Nalle Sjuh: Han som står tvåa från höger på översta raden ser ut som Nubben med hockeyfrilla.

Nalle Sjuh: Här står han sexa från vänster i översta raden.

www.sollefteahockey.com/lagall88.jpg

Tyckte att bilden du angav var bra, men att själva Gerten var otydlig.

Önska.

Frisco: Vem är Anders, och vem är Lars?

Det lät nästan boklikt.

Frisco: Det ser ut som han men han ser så kort ut utan skridskor...

NuMo: Är det inte Jansson som sitter där nere på undre raden?

Nalle Sjuh: Hqn borde ju vara med här också dårå: www.sollefteahockey.com/lagall88.jpg

NuMo: Vem som var poängvinnare i div. 1 Norra, 1987-88, vet jag faktiskt inte, men med tillräckligt mycket SHC-mytologi i skallen vet jag att vad som kan släcka din inre eld är en bild på brandinspektör Gert Andersson. Tydligen fyra från vänster i den övre raden här.

www.sollefteahockey.com/polar8081.jpg

Frisco: Då vill jag se en bild på poängvinnaren div 1 Norra -87-88. Kan ni få med Jansson och flera Modospelare så är det bara bonus. Det måste framgå vem som är den efterfrågade.

NuMo: Helt rätt. Han som skottade var från Sollefteå.

ÖNSKA

NuMo: Tack! Jag har originalet till tummenmärket här i datorn. Premiärlägger ut det här för åsyn. Se och njut: www.frisco.se/hs/tumm.jpg

Jag vill se ett tåg

Frisco: Jag skall hjälpa dig så att vi inte blandar ihop koncepten.

w1.660.telia.com/~u66005454/modologotumme.gif

Du vann Frisco. Grattis. Önska ett tåg?

Det verkar som att endast modofolk kunde vinna den här roliga tävlingen.

Lumber Jack: Underbart vacker logotype. Hittade en rätt vacker variant via ECHL. Ägsav storlaget Victoria Salmon Kings

NuMo: Vad vill du se? www.frisco.se/hs/tumme.jpg

Frisco: Off-topic men jag kan inte låta er leva utan denna hit!

Frisco: "tummen upp" för det märket. Du kommer tvåa.

NuMo: Tufft klubbmärke, ett eldssprutande sjöodjur. Måste ha kostat multum att få en toppdesigner att styra upp skönheten.

NuMo: Här finns ett fin märke:

hem.passagen.se/anton54/anton54/polarS.htm

Dragan 2k: Det ser ju ut som en vapenskjöld för något län.

Frisco: Snygg tröja. Påminner om något.

NuMo: Här har Hvidovre vidareutvecklat vargkonceptet till något, tja vad det nu kan vara. Men jävligt snyggt är det...

NuMo: Detta är väldigt snyggt: www.aaahv.com/shopping/images/River%20Rats.logo.jpg

NuMo: Japp, bra.

Dragan 2k: Snyggt även det. Du ligger på tredje plats.

Dream Team: Det var ju precis vad jag sa.

NuMo: En sak är säker. De blir inte snyggare än så här...eller det kanske de blir...

Ett klubbmärke med en häst. Sicken fantasi, sicken pondus, sicken konst.

Länktipset...

NuMo: Citat från reglerna i den här tråden: "om man är först med att presentera den efterfrågade bilden får man önska nästa."

Om den som önskar bilden vill se exempelvis en "snygg kvinna" och den första bild som kommer som svar är en bild på kvasthilda, har man då omedelbart rätt att önska bara för att man är först med att posta en bild av en kvinna, vilken som helst?

NuMo:

Jag vill se ett snyggt klubbmärke.

gud: OK. Jag antar att om man efterfrågar "snygg" så kan man inte komma dragandes med något som inte uppfyller önskarens önskemål.

Nu kommer jag med en knepig.

Jag vill se en snyggt klubbmärke.

Detta står i reglerna...
om man är först med att presentera den efterfrågade bilden
får man önska nästa...

Kör NuMo..

Alisandali: Den var ju snyggare. Varsågod. Önska.

NuMo: Så här ser bilden ut med bara Nacka på fotot.

Efter diverse dribblande så tar jag tag i pinnen och
önskar mig en bild på Nacka Skoglund i en Bajen tröja..

gud: Ja, snabbast det var han, helt klart, men den enligt mitt tycke vackraste bilen var det ju du som postade... Likväl får jag följa ditt önskemål och be NuMo att ÖNSKA!

Dream Team:
Jag bugar o bockar men jag lämnar över pinnen till NuMo
som dock var snabbast... Jag biddar min tid..;)

Det där var tre riktigt snygga bilder som ger juryn ett riktigt hästjobb. Det blir nästan dött lopp mellan Alisandalis bild och den bild som Gud postade. Numos bild hamnar på en hedrande tredje plats. Vinnare blir slutligen Gud som väl hittat en bild på samma bil som jag googlade efter tidigare...?

ÖNSKA!

« · 575711 · »