Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!

Dream Team: Maffiarobban.

Då vill jag se en restaurang han äger.

Annars finns ett annat alternativ här...

Chief: Toppen. Jag ska till Nobu ikväll. Vad vill du se?

El Maco: Såg ju ut att vara ett trevligt ställe, jag hoppas du får en trevlig kväll då. :)

Helst skulle jag vilja se hur man konstruerar ett konfidensintervall, men jag nöjer mig med en bild på actionhjälten Frank Castle, anno -89.

Och jo, jag vet, jag är dålig på önskningar...

NuMo: Japp! Dolph är en favvo... :)

Vad önskar du dig då? I bildväg alltså...

Chief: Nehej, jag ska inte till Hudson Street ikväll, jag ska jobba över till 11-12 som vanligt fick jag just reda på. Men vad är väl japanska delikatesser mot Subwaymacka framför datorn.

El Maco: Vad är väl en bal på slottet...?

Får väl hoppas Subwaymackan smakar istället då.

Chief: Jaha, efter en liten nap, så önskar jag mig en "däckad" NuMo, tecknad å klar.

NuMo: Skickar en paus-NuMo i väntan på rätt svar

NuMo: Här kommer en däckad NuMo. Då alla motorfordon i Sverige måste vara trafikförsäkrade så antar jag att den är "tecknad och klar" för att köras.

[url=www.ibike.com.hk/08_fun/04_intermot/honda/numo.jpg][bild]http://www.jacaremoto.com.br/motos/fotos/numo.jpg[/bild][/url]
Större bild med annan kulör finns i länk under bilden.

Salle: Nej, det var fel NuMo. Lite mer egofixerad är jag. Bilden finns att finna hos en känd HS-användare.

NuMo:

Nöjd?

Poffa: Jippie! En boll i planeten... Grattis, önska på.

NuMo:

Jag vill se en bild på Uddevalla Sjukhus. En bild med en ambulanshelikopter i förgrunden.

Poffa:

Synd att jag inte är hemma, då skulle jag kunna ta en kort direkt från mitt köksfönster när helikoptern landar. Den landar väldigt ofta och värre blir det när sommaren närmar sig.

Förresten, kan ju inte ta någon "livebild", har ingen digitalkamera. Jag har inte blivit så modern ännu......

Sannes:

Attans, här som du verkligen hade chansen att briljera.

Poffa:

Jag briljera, det brukar jag aldrig göra, så varför börja med det nu....

Sannes:Ambulanshelikopter i förgrunden och Uddevalla sjukhus, se då länken.....

Friman SR:

Godkänd. Önska.

Poffa: Då vill jag se en bild på den skärgårds 40:an "Yrsa" med S-1 i segelnummer seglandes för fulla segel....

Salle: Ypperligt på sex minuter.... Jag hade bilden du satte in men din länk ger ju fler intressanta bilder. Sicket spjut och sicken vacker båt det blev efter renoveringen. Man satan vad blött det lär vara att segla när det går lite sjö....

Önska nu nästa bild Salle.........

Friman SR: Jag önskar att få se en Breitling med en flyguppvisningsgrupps logga på urtavlan. Många bonuspoäng om det är den med Team 60 (den svenska gruppen) på för den har jag ej sett hur den ser ut.

NuMo: Inte rätt.

Helg Ernest: En godkänd bild men ingen bonuspoäng till min stora besvikelse.
1:a klockan är Aerospace Jaguar men det är ingen uppvisningsgrupp utan en "företagsklocka".
Men den andra är Italienska Flygvapnets Frecce Tricolori (Trefärgade pilen) som dessutom var med och designade Breitling Chronomat-klockan och därför fick sin logga på urtavlan. Sen gjorde Breitling en serie klockor med olika uppvisningsgrupper på. Brittiska Red Arrow, svenska Team 60, franska Patrouille de France var några av dom.

Salle: Får fortsätta leta ! Men jag hittade en väldigt bra Freeware klocka för PC. Men olika världstider Valuta och Converterare för olika enheter.
Valuta omräknaren uppdaterar man med en enkel knapptryckning
så får man akruell valuta.

Det är naturligtvis den enda Britling klocka vi får råd med ! ( c :

Helg Ernest: Farsan hade en Breitling Navitimer. Den slutade fungera efter att (ofrivilligts) doppats i saltvatten. Brorsan tog med klockan när han jobbade i Geneve och jag och Farsan skulle semstra där. 
Uraffären (bara märkesklockor) var cool. Dom "buzzade" in oss via en luftsluss efter att vi uppgett orsak och kollat att klockan verkligen var inlämnad. Sen följde en klockdonna med oss i varenda steg men man fick prova guld-Cartierer mm utan att dom brydde sig. Dyraste jag hade rnt handleden var just en Cartier herrklocka för drygt 350.000kr. Fast den var inte ens snygg.

Helg Ernest: Kom igen och önska förresten...

Jag önskar en bild av Helg Ernest.

Frisco: Jag vill se Helg Ernest med Kapten's mössa på för Das Boot... Det är ju det han är..... och det är på Café som sådan som en tocken Ubåt ska irra.......

Salle: Det finns faktist en bild på mig på internet, i en PDF företags tidning.
Men då gäller ju det att veta vad jag heter också ( c :
Men jag får väll önska då !
Jag vill se en bild av Status Quo anno 1970.

Helg Ernest: Men finns det ingen bild på dig när du är kapten för "Das Boot"? Hehe....

Friman SR: Nä, men jag köpte filmen i höstas. Directors cut.
Över 3 timmar lång.
Det j..a va att sedan hittade jag den på DVD med 5.1 ljud
Men det blir att inskaffa den när "Käringa" inte är med och shoppar.
Det måste vara en höjdare med 5.1 ljud. Sjunkbomber överallt runt en.
Det är nog en av de bästa filmer jag sett.

Någonstans har jag alla Orions musikaliska allster ihop mixade till en enda lång låt på ca 12 minuter.

Saknar faktist när vi kunde ha våra musikalisk utsvävningar.
Tex lägga ut en ny låt var kväll, var skoj även om det kanske inte uppskattades av alla. Du kommer väll ihåg den obligatoriska Eddy Medusa låten ?

Det var bättre förr !!!!

Salle: Patrouille de France vart vi jagade av (Tror jag) När jag flög till Paris första gången. När vi kommit in över Fransk territorium kom det ett knippe jakt plan som for och lekte som idioter och jagade varandra och gjorde loopar och sånt. Satt och kollade på dom i ca 5 minuter. sedan var dom spårlöst borta.

Friman SR: Kan inte hålla mig, måste bara lägga ut denna igen.
Den är ju så j..a bra

Helg Ernest: Cool.. de e lixom 2 * 5 = 7, hur i helsike räknar du....;-)

Helg Ernest: Här är en bild på Status Quo från 1968 som jag inte kunde låta bli att visa. Men du ville ju se en bild från det fina året 1970 så klicka på bilden för den.

[url=www.usuarios.iponet.es/asha/71a.jpg][bild]http://www.usuarios.iponet.es/asha/68A.jpg[/bild][/url]

Salle: Du får godkänt, fast 70 hade dom i princip det utseende dom har nu.
Fast med lite mera hår ( Fraces Rossi håller ju på bli flintis)
Samma Jeansvest hårlängd osv. bara lite yngre ( c :

Salle: Köpte mitt första album Dog of to Heads 1970.
Sen har det malt på, så nu ligger det nog runt 40-50 LP skivor i amerika kofforten. 10 CDn osv.
Dom har ju gjort John Forgotys Rocking all over the world.
Frances sa att det var de bästa låt dom någonsin spelat in, enda felet var att dom inte hade skrivit den.
Men jag vidhåller att Fogortys version är 10 ggr bättre.

Helg Ernest: Om Fogerty's version av "Rockin' all over..." är 10 ggr gånger bättre än Quo's då är Doors originalversion av "Roadhouse blues" typ tusen gånger bättre än Quo´s....

Långt hår, slitna jeans och Barre accordens mästare, då var man lite ohotad..;-) 

Men, mitt bästa Quo minne är det året då Francis Rossi fick migrän och de ställde in spelningen på Hultsfred, när deras scen och utrustning fanns på plats och Sven-Ingvars fick låna den.... Herregud, det blev r&r och vilken allsång det blev, herregud dessa värmländska kvinnor och jag säger så här, jag som hatar dansbandsmusik men det jag fick uppleva då det var helt obetalbart.......;-) tack Quo för migränen...

Caroline är och förblir Quo's bästa låt....

Helg Ernest: Då vill jag se en bild på förare och bil som var inblandade i en fatal frontalkrock med en 1950 Ford Custom Tudor Coupe på Highway 46 (16 junction?) i närheten av San Luis Obispo, Californien en fredag i slutet av september 1955.

Salle: Jag kan tror jag kan ge en ledtråd.. Han körde Porsche och gjorde reklam för Pepsi...jag länkar....fast bilen på länken den kraschades nog tidigare än den bil som var inblandad i den för föraren så ödesdigra kraschen som gjorde så att han dog ung, fast vackert lik det får ni tjöta med begravningsentrepenören om......

Är jag helt ute och cyklar, märk väl ej seglar för det gör jag själv, nu....? 

Salle: Är du ute efter det mer makabra så får du en "fin" bild av det också.

www.geocities.com/jamesdeanisnotdead2/jdnd/beath_1.jpg

NuMo: Här är bilen ("The Little Bastard":

www.findadeath.com/Deceased/d/James%20Dean/Dean%20Spyder.JPG

members.shaw.ca/giant/crash5.jpg

Här skedde det, strax innan staden Cholame:

"Just a correction to your info on James Dean.
In 1955 the road he was killed on was 466, it was changed to 46 a few
years after he died. " - Jag vet inte om det stämmer.

images.google.se/imgres?imgurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/images/Turnupseed%27s%2520point%2520of%2520view.jpg&imgrefurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/The_Fateful_41-46_Intersection.htm&h=538&w=356&sz=20&tbnid=QUE_17O3ePUJ:&tbnh=130&tbnw=86&start=2&prev=/images%3Fq%3DDonald%2BTurnupseed%26hl%3Dsv%26lr%3D

Här är föraren - Donald Turnupseed - i bilen han kolliderade med. (Fast då var bara 23 år gammal, vilket han inte verkar vara på fotot. Han dog 1995 av lungcancer förövrigt.)

images.google.se/imgres?imgurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/images/Donald%2520Turnupseed.jpg&imgrefurl=http://www.jamesdeanmemorialjunction.com/Photograph%2520of%2520Donald%2520Turnupseed.htm&h=287&w=215&sz=9&tbnid=aUoq6JcimdwJ:&tbnh=109&tbnw=82&start=1&prev=/images%3Fq%3DDonald%2BTurnupseed%26hl%3Dsv%26lr%3D

Sen fick Dean åka ambulans:

www.findadeath.com/Deceased/d/James%20Dean/Dean%20Ambulance.JPG

Vännen och mekaniker Rolf Wutherich som var medpassagerare till James Dean och som miakulöst överlevde oluyckan, trots, eller kanske tack vare att han slungades ut, dog i en bilolycka 1981. Ödet upprepade sig.

www.angelfire.com/in4/jamesdean/victoryporsche.JPG

NuMo: Ndär sista länken funkar tydligen inte.

www.angelfire.com/in4/jamesdean/victoryporsche.JPG

NuMo: big little bastard #%¤#*!

www.angelfire.com/in4/jamesdea

Den gör sig omöjlig, men om man sätter ihop delarna så skall det gå.

n/victoryporsche.JPG

« · 539561 · »