Café

Grupper · 49979 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
NuMo: NuMo: Bra jobbat. Angelfire har som passagen nån typ av spärr vilket gör det svårt att direktlänka till bilder därav problemen. Men kopierar man in länkarna fungerar det perfekt.

Man kan även klicka på länken nedanför om man vill se din bild (tror jag).

www.hockeysnack.com/user/files/20/victoryporsche.jpg

Frisco: "kopiera in" Hur menar du då? Din länk fungerar ju, men den ser ju lika dålig ut som den som spärren erbjuder så att det blir fel. Konstigt.

NuMo:

Har man väl fått se bilden en gång så får man se den även om man klickar på dina länkar. Detta eftersom den då finns i cachen på din dator.

NuMo: Snyggt jobbat . Nästan så att bonus skulle delas ut för historien och extrabilder.

Bilden från macken är jävligt snygg förresten.

Wish Away!

Salle: Hmm? kort om tid. Jag vill se förebilden till en Svensk "choklad-stork".

NuMo: Bild på den fruktansvärt fula Maraboustorken har du här.
Är det rätt vill jag se en tecknad älg.

muzze:

Fan mangan hann före

Jag vill se ett äkta svenskt frimärksmål

muzze: Är det detta som avses? Jag vill se en bild på en Boeing 747 under take-off.

mangan: Utan att ditt frimärke godkänts så kan jag inte låta bli att visa denna Jumbo-bild.

[url=www.airliners.net/open.file640853/L/]Hur f-n har dom fotat denna...[/url]]

mangan:

Ett lyftande flygplan av typen som efterfrågas
www.melieste.nl/FS2002/archives/000091.shtml

Om det godkänns vill jag se en bild på Honken iklädd ett engelskt Hockeylags tröja.

Salle:
Din bild är mycket bättre än min.

Min önskan dras tillbaka

Salle: Kan det vara så att de fotat från en satelit? Man kan ju zooma en hel del på de bilderna..

mangan: Om du läst texten under bilden så hade du sett (bla) detta: "It's a real air-to-air picture, no discussions please!" (ursäkta färgen).

Det är troligen taget från ett snabbt flygplan i brant sväng för att minimera passagetiden framför det startande planet. Men det är bara min gissning. Skulle dock vilja veta OM det var godkänt före annars skulle det nog bli lite rabalder från FAA.

Salle: Om alla bilder är godkända (?) så är det väl jag som skall önska antar jag...

Bumbo-bilden var ju tagen ovanför Los Angeles Intl. Den flygplatsen har en lite frän byggnad som relaterar lite till andra flygande objekt än just flygplan. Den skulle jag vilja se i solnedgångsljus.

muzze: Nope ingen av bilderna duger. Första är i gryningsljus och andra i dagsljus.

Gör om, Gör rätt...

muzze: Mycket bättre. Snygga "ufo"-ljus på "Encounter" dessutom.

Wish Away!

Salle:

Då vill jag se en bild på Honken iklädd ett engelskt Hockeylags tröja.

muzze: Honken - the original i London Lions färger.

[bild]www.angelfire.com/space/u_line/honken-splash.jpg[/bild]

Salle:

Kanon. Make a wish

muzze: Jag vill se loggan till vinter-OS i Vancouver 2010, Illanaaq.

Salle: Detta är väl den officiella?

[bild]www.vancouver2010.com/Gallery/vancouver2010_logo_120x148.gif[/bild]

Paddan: Det där är fel. Det är väl den dom ansökte med. Jag vill se den åffisejella loggan. Den heter Illanaaq som är inuit för vän.

Salle: Tack. Då vill jag se en blid på den häst som i en klassisk batalj under Elitloppet 1994 rullar över i galopp och därigenom får se sig slagen. Slagen av en svensktränad häst, för övrigt.

Dream Team:

En bild på Pine Chip, slagen 1994 av Copiad med Erik Berglöf i sulkyn.

Poffa: Japp, helt riktigt. Ca. en månad kvar till årets höjdpunkt på Solvalla nu. 

Önska på.

Dream Team:

En bild på en Dreambox av modellen 500s.

Salle:

Bilden är rätt, det du skriver är också rätt. Bästa köp jag gjort.

Önska.

Poffa: Jag vill se en FETSTOR nationsflagga. Det skall finnas folk som håller i den så man ser hur FETSTOR flaggan är. Jag betonar återigen FETSTOR. Ju större desto bättre.

Kompletterar med att Flaggan inte skall vara USA's.

Salle: Orsaken till kompletteringen är denna [url=www.comicsonduty.com/images/A-N_Game_Big_Flag.JPG]"Flagga"[/url].

Denna används ju bara som "patriotisk dekoration" och  aldrig kommer att hänga på en flaggstång.

Poffa: Ursäkta en okunnig, men vad f-n är en såndäringa Dreambox för nåt?

Friman SR: Sven -Ingvars rockade ju lös på gatufesten för en herrans massa år sedan.
Låg själv med båten i Selångersån och lyssnade.
Det var verkligen ett häfftigt Rockös.

Så, Gubbarna kan rocka bara dom vill, inte bara ett litet paket med röda snören.

Dream Team: Med risk för att Poffa rättar mig...

Dreambox är en Multimedia-enhet som kan funka som bla (hårddisk-)video, satellit-dekoder, TV-tuner.
Den klarar att (pirat-)dekoda av de flesta/alla möjliga kanaler antingen med inbyggda codecs eller via delade äkta abbonemangskort via Cardsharing över internet.
Om utrustad med hårddisk (500S som bilden visade har inte HDD) så kan man spela in från DVD-kvalitet ner till sunkig video. Den finns med DVD-brännare för direkt kopiering från TV/SAT till DVD. Den finns med nätverksanslutning för att skicka/ta emot video från dator och hämta codecs eller cardsharingdata.

Salle: Tvättar den bilar, också? ;)) Känns som användbar till mycket/det mesta vad gäller TV/Video/DVD, iaf. Känns som ett bra köp om det skulle behövas nån gång. Men den kostar kulor, eller?

Dream Team: Du kan kolla in priserna själv här men nog verkar den schysst OM du har parabol och några du kan cardshara med för codecs-delen är visst tuff nu med hårda krypteringar på Canal Digitals utbud.

[url=www.dreambox-sweden.com/]http://www.dreambox-sweden.com/[/url]

Salle:

"Om utrustad med hårddisk (500S som bilden visade har inte HDD) så kan man spela in från DVD-kvalitet ner till sunkig video."

Ööh, va? Om du spelar in till HDD får du råformatet vilket innebär att du behåller exakt all information. Dessutom kan man spela in till HDD även om man inte har en i boxen. Man kan nämligen mounta en katalog på en vanlig dator och på så sätt spela in till den. Med en DVD-brännare i datorn kan man då med hjälp av diverse program få helt perfekta DVD-skivor med t ex hockeymatcher och filmer.

Poffa: Som sagt. "Med risk för att Poffa rättar mig..."

Visst kan man väl (om man vill) spela in i "lägre kvalitet" på HDD:n som man kan på alla andra hårddiskvideos???

Salle:

Nej, åtminstone inte i grundutförande. Och det vill man inte heller ;)

Jag instämmer f.ö. med Poffa, Dreamboxen är ett av de bästa köp jag gjort, kan inte säga det bästa för jag köper så många bra saker...

Salle: Fetstor flagga

Bergius: Jag måste nog underkänna denna med. Orsaken är det jag skrev i tidigare inlägg...

"Salle: Orsaken till kompletteringen är denna "Flagga".

Denna används ju bara som "patriotisk dekoration" och aldrig kommer att hänga på en flaggstång."

Jag kan som ledtråd säga att det finns en fetstor flagga på stång på vad som anses vara världens största torg.

Salle: Här har du en fetstor flagga på stång;  www.aftonbladet.se/resor/0409/15/RESA-25d38kina.jpg

« · 540823 · »