Café

Grupper · 49996 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
The Fat Bastard:

Duger denna?

mangan:

Grattis, kör på.

Sannes:

God 2-a är väl bra det med.

The Fat Bastard: Då tar jag och kör på samma tema och önskar 1984 års vinnare. Alla tre vill jag se.

mangan:

Alla tre var det.

Sannes: Snabbt och bra jobbat. Önska!!

mangan:

Jaha, då får även jag fortsätta med samma tema. Jag vill se en bild på den artist som kom tvåa i den svenska Melodifestivalen 1974.

Sannes: Nu är visserligen betydligt nyare än -74

The Fat Bastard och mangan:

Bägge två har rätt, men The Fat Bastard var först, inte med mycket men det gör att "Bastard" får önska nästa bild.

Varför önskar ingen bild på han som kom etta i svenska melodifestivalen i år? =/

Sannes:
Tackar.

Vi fortsätter, 5-a på svenska uttagningen 1983 ?

Det räcker med en av dom 2

The Fat Bastard:

Dåså, då blev det genast enklare. Är dottern som är med på bilden.

Sannes:

Rätt

Den trevlige john Ballard var den andre. Din tur och god natt på er.

The Fat Bastard:

Fasiken vad jag letade efter en bild, där de båda var tillsammans, men jag hittade ingen.

Då vill jag se en bild på dom som kom sjua i Eurovision Song Contest 1993. Nu pratar jag alltså om den stora finalen ej den svenska.

Bilden godkänner jag imorgon, eller förresten senare idag, för nu är det gonatt läge för min del.

Frisco:

Korrekt bild, din tur att önska.

Jag vill se en bild på en Kappa.

Frisco:

Frisco: Nu blev det två, men det kanske går bra ändå...

knaskamilla: Underbart! GRATTIS!!

Paddan: Samma tempo som Ferrari.

knaskamilla: Önska!

Frisco:

Du märker att vissa saker du pratar om går in, va?

Jag vill se en bild från Timmerheden.

knaskamilla:

Timmerheden, med en Caterpillar. :-)

Poffa:

Kan icke godkännas, då bilden förmodligen inte är tagen i Timmerheden. Grattis till Cat-fyndet, dock.

(Kuriosa: jag har ärvt en systemkamera av mannen på bilden, om bildtexten stämmer.)

knaskamilla:

Nu då, sämre bild men det kanske passar fröken bättre.

Poffa:

Farfar! Ja, med tanke på att det ÄR Timmerheden så passar det mig bättre. Önska vidare...

Här är för övrigt en bild på vår bagarstuga:

knaskamilla:

Många stugor var det. Då önskar jag mig en bild på en bagare, men han skall vara täckt med mjöl.

Poffa:

Det längst till vänster är bagarstugan. De två andra husen finns inte kvar. Här är din bagare:

knaskamilla:

Min bagare? Nä, inte min. Men önska du.

knaskamilla:

Timmerheden, ja. Den här hade ju heller inte blivit godkänd eftersom det ju bevisligen är 1 km kvar.

Poffa:

Usch, jag glömmer alltid att man måste önska sig saker när man lagt ut korrekta bilder. Hmm... Då fortsätter jag på Arvidsjaurspåret och önskar en bild på en motorcyklist som tävlar i öknar och bor där i trakterna (A-jaur, alltså, inte ökentrakterna).

Albert Hall:

Verkligen. Men du var ju närmare än Poffas första bild, i alla fall. Kanske du kan trösta dig med?

knaskamilla:

Du vet ju inte ens var den första bilden var tagen, så Bahf! på dig.

Där har du i alla fall en bild på PG.

Poffa:

Vet och vet. Jag har mina aningar... Det där är säkert PG, jag vet inte alls hur han ser ut. Önska på!

knaskamilla:

Då vill jag ha en bild på en Dash Q400, skräpet jag skall åka i morgon.

Poffa: Kan inte garantera att det är just den du skall åka med imorgon. Men det kanske bara är en extremtolkning av din önskan. :-)

[url=www.lindauer-fly.ch/fotogallerie_gross/Airliner%20Web/SAS%20Commuter/SAS%20Commuter%20Dash8-400Q%2001.jpg]Dashen[/url]

Salle:

Ja, du övertolkade. Det brukar folk och fä göra. Vilken grupp du tillhör får du bestämma själv. Önska.

Poffa: Jag ville se omslaget till Kraftwerks senaste (från iår) livealbum.

Salle: Kan det vara den här?

Paddan: Klassiskt och rent som vanligt. Mycket trevligt Livealbum förresten. Väldigt tillfixat i studio iofs men bra.

Man för väl vänta på release innan man lyssnar ordentligt... :-)

Paddan: Osså får du ju önska såklart.

Salle: Okej, då vill jag se en bild på en tysk cykelhandlare på Tour de France.

Paddan: Hmm, eller var det så att den där tysken är en helvetisk byggare av stora cyklar och följer dessutom bland annat Tour de France ganska intensivt.

Paddan: AJAJAJ! 10minuter över de berömda 24timmarna...

Salle: Äh, tycker att det är mobbing, för Didi Senft måste det ju vara hur lätt som helst att hitta bilder på...

Salle: Jaha, vad händer nu då?
Vill du önska en bild kanske...

Paddan: Vi låter Salle önska.

Paddan: Mobbning? Det får du väl fråga cyklistas-gänget om. Jag hade ingen aning om vad jag skulle söka på.

Om du visat bilden tidigare så hade det varit din önskning men nu vet jag inte vad protokollet säger. Sen är ju "tävlingsledningen" minst sagt sporadiskt för nuvarande så där får man ju lite hjälp.

Men Poffa brukar väl köra nån slags tävling om nästa önskning så jag tar saken i egna händer. Den som visar ett par händer får nästa önskning.

« · 547635 · »