Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Frisco: Tack! Då vill jag se en bild från varvsepoken i Göteborg innehållande ett stort fartyg på plats i dockan.

Dream Team:

[url=www.varvshistoriska.o.se/arendal/arendsjosatt.jpg]Sjösättning 1975 på Arendalsvarvet av 240 000 tonaren [/url]

Salle: Helt korrekt. Här är ett något större tankfartyg på [url=www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/7F1FFCD3A0E8437AC125708A003D7C99/fldImage/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=jpg]400.000 ton[/url].

"Året är 1977 och i dockan på Eriksberg ligger tankfartyget Nai Genova på drygt 400.000 ton. Denna jättetanker och systerfartyget Nai Superba var de största båtar som byggdes i Göteborg."

Önska!

Dream Team: Dubbelt tack! :-)

Då jag är helt lyriskt över att fått höra en massa Depeche Mode-klassiker så vill jag se en LÅÅÅÅNG pipeline.

Per HApps: [url=www.directlyrics.com/lyrics/show-3b95c0473b96ffc5c707866ded663765.html]Construction time again
What is it this time
We're laying a pipeline

Let the beads of sweat flow
Until the ends have met through
Could take a long time
Working on the pipeline

Taking from the greedy
Giving to the needy

On this golden day
Work's been sent our way
That could last a lifetime
Working on the pipeline

From the heart of our land
To the mouth of the man
Must reach him sometime
We're laying a pipeline

Taking from the greedy
Giving to the needy [/url]

Önska!

Salle:
En bild på en Gädda på minst 12 kg

Portello:
Kör i vind

Per HApps:
Då vill jag se en bild på "Porten till Norrbotten"

Salle: Home, sweet home.

Ja, inte det huset nu, men Jävre.Bor inte där nu men det kommer ändå alltid vara hemma.

Din tur att önska.

Salle: Den har varit med ett tag. Här är ytterligare ett släpfordon
www.arra.se/Hus%20Jdvre%20363.jpg

Portello: Svischade förbi där några gånger en sommar jag jobbade i Piteå. Var jävligt fint när solen precis gått upp och fyren var tokvit.

Jag vill se en personstor tuggummi-automat. Är det en sån där med glaskula på toppen blir det bonuspoäng.

Frisco: Släpvagn??? Jag såg bara blondinen i bikinin först. :-)

Lägg märke till de avklädda föräldrarna och deras påklädda barn???
Är det inte en piggelin i grabbens mun förresten?

Salle: Stor nog för ett människobarn, den [url=www.candymachines.com/images/big_mama.jpg]här[/url] iaf. Stor nog för dig, också?

Salle: Tack. Då vill jag se en bild på världens största "intrument", som i idrott används för att skicka iväg en boll med.

Salle: Piggelin fans inte då. Och om den gjorde det var den rund och smal.
Inte rektangulär i omkretsen som den är nu.
Jag skulle gissa på en Puckstång.

Dream Team: Ja vad faan instrument, jag tycker vi kan pilutta lite, som Pippi skulle ha sagt...

Dream Team: Du ser väl hur liten människan är vid instrumentet som skickar iväg bollen.. Tjejen med instrumentet spelar pelota.... Jag, vardagssvensken, lärde mig något om pelota tackvare Agent X9.. Det var nog Willie Garvin eller Modesty som idkade pelota... definitivt inte Rip Kirby.......;-)

Dream Team: Menar du motordrivet, då kan jag gippa, runda om å gå och lägga mig.....

Men pelota, pelota brum på er alla då.........;-)

Friman SR: Tjejen med instrumentet spelar egentligen Jai Alai och instrumentet heter Cesta. Men det kan även kallas Pelota som är det spanska ordet för boll.

Jag minns Agent X9 avsnittet dock. Willie Garvin använde Cestas för att kasta handgranater på "the bad guys" Visst var det nåt med en kille i ett exoskelett som bar nåt guld från ett rånat tåg eller så.

Läs mer om [url=www.orlandojaialai.com/whatis.htm]Världens snabbaste bollsport[/url] med bollhastigheter på upp till 300kmt och dess [url=xjaialai.com/explan.html]poängsystem[/url].

Se även [url=media.putfile.com/jai-alai]denna videosnutt[/url] från Jackass som illustrerar Jai Alais farlighet.

Friman SR: Jag hoppades att man inte skulle ta ordet "instrument" på så stort allvar, men tydligen var det något som ändå skedde. Jag var då ute efter en tingest som gör att bollar flyger långt, och ett riktigt stort exemplar av en sådan "sak" ville jag se. Det jag var ute efter var alltså världens största [url=www.adkinsinc.com/images/adkinbat.jpg]slagträ.[/url]

Den som först visar en bild på en Volvo Duett med monstertrucksulor får önska!

Frisco: Snyggt! Samma kärra som jag har tror jag. Åtminstone samma färger. Din tur att önska!

Dream Team: Kul kul.

Då vill jag se bild på en Station. Dock ej järnvägsstation.

Frisco:

Duger en station wagon?

Poffa: Naturligtvis. Kul.

ÖNSKA!

Frisco:

Då vill jag se en bild på en surrealistisk målning.

Salle:

Godkänd. Önska!

Poffa: Då vill jag se ett Flipper-spel från före andra världskriget.

Frisco: Kan ju inte verifiera åldern men det är klart godkänt.

Önska!

Salle: Här ser du: www.flippers.com/pin4sale.html

Frisco: Jag gav dig ju godkänt. En annan litar ju på folks ärlighet. :-)

Salle: Tackar för allt förtroende.

Min önskningar går ofta in på (ej spårspring) diverse rälsgående fordon eller liknande. Jag vill därför denna gången se ett publiktifo på en utländsk utomhusarena dit man kan ta t-banan. Arenans botten består sommartid av vatten. Fallande löv fanns det gott om förr vid denna arenan.

Frisco: Ajaja. Trodde inte att det skulle vara så svårt. För att vara petig så tar man inte t-banan dit utan t-banen. Ska man vara ännu petigare så är det ingen t-bane i förkortningens riktighet utan den övergår till light rail innan man kommit upp! till målet. Det med fallande löv kanske inte heller stämmer i ordens rätta bemärkelse utan det kanske handlar om något i en bok jag läst? Hur som helst så har det hänt hundratals gånger att de tävlande gjort segertecken trots att de inte vunnit på denna arena. Nu hoppar jag vilt mellan ledtrådarna men det är för att hjälpa er. Jag är domare i denna bildtävling men ni kommer inte att få några extrapoäng. Jag hoppas att ni har god tur.

Per HApps:
Hamars skidklubb på plats i Holmenkollen

Per HApps: Ett klockrent flaggtifo. Det får du naturligtvis rätt för.

1990 såg det ut så här i backen: www.fridistanse.no/photoes/paraglidingOverHolmenkollen/1990.03.00.Holmenkollsondag.jpg

Snyggt tycker jag.

Holmenkollbanen trikkogbane.info/bilder/2053.jpg kan man åka dit har jag hört.

I övrigt gillade jag Boklövs kråkhopp.

ÖNSKA!

Frisco:
Var på plats 93 och såg boklöv hoppa, ja vi åkte trikken dit.
Nu vill jag se en bild från köpcentret som ligger en mil norr om Drammen.

Om nu jag har fattat saken rätt bland allt bildletande, så är det Per HApps som skall säga om Friscos bild är rätt eller ej.
Eller är jag, än en gång, helt ute och cyklar.

Sannes: Cykla i denna kyla, brrrrr. Jag hoppas inte på det för din skull. Vi nämligen har bara 1.2 grader här.

mao så tolkar jag det hela på samma sätt som du.

Salle:

Men vad i....
Har du plusgrader? Sån lyx har inte jag, just nu är det en minusgrad.

Frisco:
klockren önska på

Per HApps: Nu blev det väl galet va???

Kolla in friscos länk från tidigare.

Salle:
Sorry, det var så mycket snack om kvinnliga reportrar så att jag tappade tråden, Frisco kör hårt

« · 594223 · »