Café

48283 inlägg · 1042 ämnen

Hockeysnacks valvaka 2018 Håll god ton i tråden Tack!

« · 1906309 Till forumet


Hockeysnacks valvaka 2018 Håll god ton i tråden Tack!
Rösträkningen börjar klockan 20:00 då vallokalerna stänger. Det preliminära resultatet (som är väldigt exakt) kommer mellan 22 och 23.

Allt innan 20:00 är prognoser på samma sätt som vanliga opinionsmätningar. Klockan 20:00 kommer SVT:s undersökning ValU som är den mest exakta prognosen.

Efter 20 tickar resultaten in beroende på när rösträkningen är klar i just den vallokalen. De första lokalerna att bli klara brukar vara i norra Norrland.

Jag har för mig att storstadsområdena kommer mot slutet.

Sena förtidsröster/utlandsröster räknas på onsdagen och efter ytterligare tid så fördelas mandaten och valresultatet spikas. Om det är väldigt tajt så vet man inget förrän alla mandat är fördelade. Detta är rätt komplicerat och bygger på att hela landet också ska representeras proportionerligt efter folkmängden i Valkretsarna. Men det är en senare fråga.

Preliminära hålltider: 20.00 presenteras en prognos beräknad på Valu, SVT:s stora vallokalsundersökning. Ca 21.30 väntas den första prognosen baserad på räknade röster, och ca 22.30 väntas ett resultat i procent. En prognos för mandatberäkningen kan i så fall presenteras vid 22.45 och 23.15 väntas ett valresultat kunna presenteras.
Kommentera

Sv: Hockeysnacks valvaka 2018 Håll god ton i tråden Tack!
ante08: Till undvikande av onödig osämja på forumet tycker jag att den här och alla andra politiktrådar borde tas bort. Det finns andra forum för detta. Låt det handla om hockey.
Kommentera

Sv: Hockeysnacks valvaka 2018 Håll god ton i tråden Tack!
Petrov:
Helt rätt!
Blanda för fan inte in politik i Hockeysnack!
Stäng ner.
Kommentera


Sv: Hockeysnacks valvaka 2018 Håll god ton i tråden Tack!
Petrov: du är välkommen att inte läsa denna tråd. Den ligger faktiskt under kategorin "café" där man väl kan diskutera vad som helst?

Skulle någon bete sig illa så ska straff utdelas, annars låt det vara. Vi är väl ändå vuxna människor, de flesta av oss?
Kommentera

« · 1906309