Café

Grupper · 49814 inlägg · 1046 ämnen

Melodifestivalen

Sv: Melodifestivalen
65selander: Själv så gillar jag inte BWO låt.Själv så vill jag rösta på Elena.Men jag kan inte hitta nummret till den låten...

65selander: Vi får väl se,inte den bästa låt han gjort direkt,tycker hans "Glorious" är typ 10 ggr bättre........

wap.hockeysnack.com
JURYSKANDAL. Jag kräver omröstning.

65selander:
Jaha att Carola skulle vinna hade man ju på känn, något annat var inte att vänta.
Sen att jag tyckte det fanns minst tre låtar som var bättre är en helt annan historia. Känns lite halvsurt med Carola måste jag, fast sjunga kan hon onekligen..... 

Fyfan vad spyless Carola jag är. Lismande, skenhelig smilfink. Sverige borde skaffa sig ett nytt folk. Ett med åtminstone lite god smak.

Nåja, då kan man ju lägga sin favorithobby, schlagerfestivalen alltså, på is till februari 2007.

Albert Hall: Hallelujah.......

65selander: Då är vi två som tyckte det. Men jag har lärt mig min läxa.. den låt jag hoppas på vinner ALDRIG! Så det är mitt fel och mitt alena att inte Andreas vann. Carola i Aten? Tillåt mig tvivla...

Linnea:
Mitt fel också....

Detta var ju uppgjort som fan, Juryn skulle bara se till att carola hängde med i racet sedan skulle folkets röster väga över i Carolas fördel!

Vi har ingen chans att vinna eller ta oss vidare från kvalracet tyvärr, det är mest gap och skrik ur Carolas mun vete sjuttom om hon tridde hon stod på Livets Ord scen i Uppsala....

Bäst var Linda Bengtzing + BWO och Pudlaran oppsss höll på att glömma en viss Björn Kjellman sicken lirare, Nåja vi får trösta oss med att Finland har en sämre låt än oss iaf alltid något men inte mycket!!!

Är det schlagerfestival ikväll? När då? 

wap.hockeysnack.com
Carola ser ut som hon har återuppstått från döda sedan hon började hårdträna. #1 klart bäst med kraftiga influenser från Williams. Livets ord har tömt hela kassan.

65selander: Är det inte nån mer än jag som tycker Carola är lik hon i TV-serien "V",Diana tror jag hon hette i serien, käkade råttor för glatta livet.....

Bissett19: Carola som gett Botox ett ansikte.....

Bissett19: Nu när du säger det ja... satt o funderade när jag såg henne i turbo fläkten i vissa vyer att hon skulle passa i en skräckfilm.

mok: BWO är de enda som skulle ha haft en chans internationellt. Martin Guldlock är riktigt söt.

NallePhu: Det äckliga med botox är att folk som fått det inte längre kan uttrycka sig med ansiktet. Därför ratas botoxfolk i Hollywood numera.

Kickan: Ja BWO hade nog fungerat sen har jag alltid gillat Rednex även om deras låt nog hade fått det tungt utomlands. O stackars Kicki D som Wikegård sade fick bara 2 poäng :)

Mycket väsen för ingenting..........lägg ner skiten som kallas melodifestivalen. Det är inte låtarna som tävlar även om det heter så.
Om den skall fortsätta, ta tio låtar välj ut en okänd sångare eller sångerska som får framföra allihopa och rösta sen på låtarna som det är meningen. Att Carola skulle vinna kunde man ju räkna ut så fort man fick höra att hon skulle vara med.

Bafucin: Håller med ej totalt :) Enda anledningen man såg skräpet igår var att ingen annan kanal sände nått vettigt under samma tid.

mok: Där tar du fel. Canal + sände italiensk fotboll, TV4+ sände spansk fotboll så det fanns allt mycket intressantare saker att se.

Bafucin: Ja Canal+ har jag inte och spansk fotboll intresserar mej inte :)

mok: Det är alltid intresant att se Henke i Barcelona. Fast smaken är ju som den berömda baken. Men det måste funnits annat som var mera intressant än melodifestivalen. Aktuellt eller nåt.

Bafucin: Jag ser hellre Kicki Danielsson alla dar i veckan än plågar mig med fotboll om det inte är en stor turnering (EM/VM) med sveriges landslag inblandat.

Kickan: `Ja i Hollywood vet folket det men Carola tor väl att det är en sak som ger henne närkontakt med herren

Bafucin: Fotboll är inget som intresserar mej så djupt om det inte som Stigsson säger handlar om större mästerskap eller stora möten dock föredrar jag inte Kicki framför nått alls :)

mok: Kan man ana - Surt sa räven om rönnbären. ( c :

Varför erkänner du inte ?
Det var ju bra !
Så bra startfällt har vi väll aldrig haft!

Enda lite udda var väll Björn Kjellman, men den var bra på sitt vis.

mok: Jag kanske överdrev lite för att visa mitt ointresse för fotboll ;-)

Stigsson: Det gjorde nästan inte jag :)

I princip håller jag med dig....men jag tycker att vi ska låta en av våra bästa sångare eller sångerska få framföra dom där tio låtarna.

Jaha, det var ju det jag redan hade konstaterat. Det fanns tre-fyra låtar som var okej, varav Magnus Bäcklunds bäst, men Carola gick naturligtvis och vann. Uäck, tragiskt.

knaskamilla: Men Knas det fattade du väl redan när hon bidde presenterad som joker i tävlingen, Varför ha 4st utagningar + final då alla ska ha Carola till Athen på gammla meriter från 80-90tal....

NallePhu:

Ja " Hela Svenska Folkets Artist " får väl skämma ut sverige då ? Persoligen tål jag inte människan!

NallePhu: Nu får man hoppas att Sverige inte kvalificerar sig till finalen. Vi måste ju faktiskt kvala.

Bafucin: Ungefär så japp!

mattias - 74: Hörde du att Carollsa krävde att alla som närvarade på efterfesten skulle tacka gud för att hon vann? Undra om Ulf Ekman hade drillat Livets ord att ringa och rösta på människan...

Herminator:

Människan är knepig.. INget nytt !!!

mattias - 74: Vissa knepigare än andra....

Herminator:

Jag är lack på Carola kan jag tala om för dig. Hon är egentligen tråkig och har inget att tillföra. Om man ändå är på den nivån, så borde de ha skickat iväg Kicki Danielsson och se till att hon får ett återfall strax innan sitt nummer

Sannes:

Eftersom jag ogillar carola så hittade jag en bild som är som gjuten för henne, Ta bort norges vackra donna som passar hon bra med dom andra =)

mattias - 74: Håller med dej hela vägen. Ogillar verkligen Carola o allt som har med henne att göra... skall nog rösta på Lordi :)

mok: Carola har ju faktiskt en grym röst, men när hon pratar så låter hon som en blandning mellan dagisfröken och en audiovisuell representation av hur botox skulle låta om det hade en röst. Dvs väldigt barnslig och konstgjort plastig.

mattias - 74:
Man kan säga vad man vill om Carola, men sjunga kan hon definitivt, hon har en suveränt bra röst.
Sen är det ju förskräckligt att höra henne prata, då är det verkligen kalkonvarning.

Tänk om hon inte tar sig vidare från semin ikväll, det skulle verkligen vara en smärre katastrof för de inblandade svenskarna. Undrar vad tidningarna skulle skriva då....

På tal om kvällens spektakel så är semifinal låtarna bra mycket bättre än de låtar som redan är klara för finalen.
Och så blir låtarna sämre och sämre för varje år, eller är det jag som blir äldre och äldre....

Sannes:

Heja Lordi =)

mattias - 74: 
Lordi, ja varför inte, låten är bra. Hade varit kul om de kunde vinna hela spektaklet. 
Dessa gossar har visst delat Finalnd i två läger, ett gäng ville visst stoppa dom och de andra gänget ryckte på axlarna och tyckte varför inte, det har ju ändå gått så dåligt för Finland tidigare så de kan ju få åka.

Sannes: Hur är det? Hur många går vidare till huvudtävlingen? Här har du en med noll koll...
Är det i kväll dom kvalar eller?

Sannes: Det var väl det lägret som ville stoppa Lordi som försökte hävda att de var satanister och liknande. Själv tycker jag det hade varit häftigast ifall Lordi hade spelat dansbandsmusik, tala om gränsöverskridande.

Portello:
Ikväll är det 23 länder som gör upp om 10 finalplatser. Finalen går av stapeln på lördag och dit är redan 14 länder direktkvalificerade sedan förra året. Jag tror att de länder som redan är klara för final är: Israel, Norge. Lettland, Danmark, Rumänien, Kroatien (är jag osäker på), Frankrike, Moldavien, Tyskland, England, Spanien, Malta och Schweiz.

För att slippa kvala nästa år måste man hamna bland de tio bästa på lördag. Fyra länder har alltid sin plats säkrade varje år, det är de länder som pumpar in mest pengar till EBU (eller vad det nu heter). De stora länderna är väl England, Tyskland, Spanien och Frankrike.

wap.hockeysnack.com
Heter det inte Eurovisionsfestivalen? Nä på lördag är det hockey som gäller

65selander:
Eurovision Song Contest är det rätta namnet, tror jag alltså.

Paddan:
Lordi i dansbandstappning, jojo, det låter det må jag säga....

Sannes:

Det finns tråkiga människor och så finns det Carola!!

« · 693513 · »