Vilken jävla konsert. Kärleken mellan Ullevi och Maiden är bortom alla gränser. Och jag har ståpäls fortfarande. Jag har haft svårt att förklara för folk hur bra det var, men jag väljer att skriva om Mattias Klings (Aftonbladet) bedömning på Fear of the Dark till att gälla hela konserten.
"En konsert full med allsång, underbar musik och ett jävla tempo som får öronproppar att trilla ut och kepsen att lyfta från skallen när huvudstubben står på ända."
gitarrister ja.. kolla in Mat Heafys lillfinger! 6.30 - 6.50 cirkus.. sen avslutar han ju med en passande komentar. "but i'm not to good, I obviously not been practice enough"
Stadionspelningen var som vanligt magnifik. Dock hade dickinson problem med rösten men det märktes inte speciellt mycket förutom 1 gång då han harklade sig mitt i låten annars är hans röst magisk som vanligt.
hade gärna sett ullevikonserten också men man kan inte vara med överallt .
Vädret verkar iaf bli kanon på ullevi men man kan ju hoppas på en skur vid si så där 21 tiden så poffa får stå i regnet :)
Nu börjar det dra ihop sig. I morgon glider man ner till Götet (Sveriges baksida) för en skön musikhelg. Höjdpunkten är så klart Maiden på Ullevi. En konsert som kommer spöa Stadionspelningens stjärt.
Bra väder ska det dessutom bli. Strålande tider, semestertider.
Märks att det drar ihop sig på Stadion, dräller av Maiden fans vid Östra. Hörde nyss en kort Soundcheck eller om de lade in en CD och dånade ut över högtalarna.
Sitter och lyssnar igenom Danko Jones nya album "Never too loud", som släpps på onsdag. På den vanliga skivan är det 11 spår och på digipacken får man två bonusspår.
Tyvärr har jag bara fått tag på den vanliga varianten. Skivan är i alla fall fylld med 11 högkvalitativa låtar som får mig att njuta. Detta kan mycket väl bli årets album.
Inatt börjar vi på Budokan:
[URL=www.youtube.com/watch?v=ODqxUgDP4Q0]Skaka Paradiset[/URL]
Och hamnar någon annanstans:
[URL=www.youtube.com/watch?v=QdMEQ2fU7HA]Snöblind[/URL]