{8225}: Du ..det var en skiva dom spelade fattar du väll .. 🧐 Vi hade varit på trav före på Bergsåker och vunnit lite pengar , buss dit och buss hem till Timrå och gick ifrån Timrå hem ca:9km , det var hårda tider då !
{8225}: Parken i Sundsvall hade två dansbanor inomhus där det var det ”Disco jockeys ” som spelade musik (ingen levande musik ) Det var ett bra ställe och mycket tjejer.
{8225}: Så var det för mig också , först på senare tid i 30 års ålder började jag lyssna på dom . Sedan kommer jag ihåg när jag (15 år) hörde en låt med dom på parken i Sundsvall ” Disco” var det där , Honkytonk Women ..kändes som det var den bästa låt jag någonsin hört . En bra grupp
{8225}: Undra om inte var dom som förändrade poppens pysmys till lite hårdare och vulgärare språk , och framtoningen. Kultur bärare blev dom och bra .. alltid bra med en skön framtoning .
Förlåt om jag avbryter denna tråd men vill bara meddela att världens bästa Thåström skall ut på turne igen i vår och besöker b.la Falun och Västerås som jag siktar på att få biljett till ;)
{8225}: Japp. Men man måste hålla barnasinnet kvar i alla fall. Och sedan kan man se tillbaka och minnas, lite hjälp att minnas gamla dagar får du här av mig.
www.youtube.com/watch?v=vNuVifA7DSU