{8225}: När jag såg Slade fick jag en nostalgisk flashback , denna spelade vår lärare i 9:an när vi hade teckning. Han var väl en One-Hit-Wonder? T.o.m Kungen spelade in den
{8225}: Två kanon låtar , jag kommer inte ihåg om vi om vi lagt ut motsatsen till Beatles ..The Rolling Stones issofall gör jag det nu med It's All over now.
{8225}: Sedan kom denna låt som inspirerade ännu fler. Hade faktiskt ingen aning om denna grupp, men denna låten var tydligen något som inspirerade många ikoner. detta var från en konsert, där band från hela USA skulle deltaga och vara en motröst till Nixon , endast MC5 dök upp, för dom hade inte förstått att musiken upprörde det homogena USA. Mycket polisvåld mot folk som ville lyssna på 'fel' musik. det är ändå bara 50 år sedan.
KulaShaker: Jävla massa trummor dom hade. men väldigt bra. Nu måste jag lägga ut nåt jag troligen redan spelat, ber om ursäkt redan, men minnet är kort och god musik kan inte spelas för ofta. Lite svag för blås...:) detta är riktig musik!!
Eftersom mina 3 inplanerade spelningar med honom i sommar gick i stöpet får man väl lyssna på hans fantastiska musik såhär istället. Just denna låten har alltid varit en personlig favorit och skivan Ripp Rapp är enligt mig en av hans absolut bästa.
mattias - 74: Givetvis, en av de vackraste låtarna. Mitt musikaliska skämsminne. Såg Lundell många gånger sent70tal/tidigt 80tal. En gång var vi i Scandinavium. Förband var Madness....10 personer stod längst fram o viftade med Madness-halsdukar. Resten(vi bonnlurkar bara buade, sicken konstig musik typ...) Vi ville bara höra Lundell. Nu ingår både Madness o Lundell i samlingen. Detta är min favorit från Ripprapp. Fast hela LPn är så jävla bra
Det har ju spelats en del covers här i tråden men frågan är om inte denna är den mest oväntade och mest roliga, dessutom är den fantastiskt bra genomförd av Dickinson
KulaShaker: Är ingen fan av glam, fast denna låten är ju bra. Jag lyssnade nog mer på 60talsmusik när mina jämnåriga tjötade om glam. Dessutom var jag ännu mer udda, var den ende som inte älskade när en av våra 2 biografer körde Bond-festival nån vecka varje år...så trista filmer.....men får bjuda på en låt som var bra då...
puffe2: Bästa minnet av Supertramp är då jag drar till en polare i London och vi lyssnar på en låt av dem som är enbart instrumentell. Haft svårt att hitta den trots Google och AI, du eller fixar det säker på en timme. Minns att det var ... | Läs mer