Café

Grupper · 50050 inlägg · 1048 ämnen

Roliga länkar

Sv: Roliga länkar
Paddan: Uppenbarligen kan man göra hemsidor om vad som helst. Här en finsk hemsida som bland annat presenterar bilinredningar från 70-talet fram till dags dato.

Metal Guru: Tänk vad vissa föräldrar lär sina barn...

Helg Ernest:
Hawkwind spelade i Borlänge i början på 90-talet med 9 betalande.
Det är den sämsta publisiffra jag vet för ett internationellt band i Sverige.

Dream Team: Ungefär som när Status Quo spelade i Timrå Ishall.
Jag tror vi var ca 450 st.
Men det var ett J..a drag.
Men det gigget kan inte gått plus. ) c .

Salle: Motorhead lirade även i Gärdehallen i S-vall, tidigt -80-tal. Den konserten omgärdas av illasinnade (och osäkra..) rykten som säger att de få (?) som var där stod och trängdes typ allra längst bak.

Garanterat från samma turné det med.

Salle: Från baksidan på Titties and Vodka: (vinyl så klart)

85 Scandinavian Tour, July:
5 Malung
6 Oslo
7 Sandnäs
8 Bergen
10 Trondheim
11 Östersund
12 Önsköldsvik
13 Pello
14 Kiruna
15 Tromsö
17 Överkalix
19 Fagersta
20 Eda
21 Närpes
? Jönköping
24 Södertälje
26 Ängelholm
27 Växjö
30 Sundsvall
Aug 1 Gävle
2 Karlskoga
3 Göteborg

Han som gjort turne-planen var antingen sponsrad av något multinationellt oljebolag, eller hade helt enket ett underkänt betyg i svensk geografi.

Anekdoter (från samma baksida):
Lemmy to Audience:
THANK YOU FROM THE BOTTOM OF MY PRICK!!!

ARE YOU DEAF OR SOMETHING?
Audience: NOOO!
WE'LL SOON FIX THAT!

ARE YOU READY FOR A SURPRISE?
Audience: YEEEAH!
OK, HERE'S THE SURPRISE; I'M A WOMAN!

Metal Guru: Dom lirade i Kempis nån gång tidigt 80-tal. Kan det vara samma turne månne.

Frisco:
Vet faktiskt inte, men jag tror bara en gång.
Det bidde en bootleg av den, Titties and Vodka.
Man så de c:a 1500 som en stor besvikelse, men det visade sig sedan bli highscore under den turnen.

Metal Guru: Har Motörhead spelat flera ggr i Orrskogen? Jag har i alla fall varit där en gång.

Metal Guru: Om den här länken funkar så ska man kunna se inslaget SVT Live från 80-talsnatten. Men tydligen kommer materialet bara att ligga ute i 30 dagar.

Paddan:
i Radio Dalarna fick vi höra Bengt Gravström intervjua Lemmy från Motörhead inför sverigepremiären på det på det årets turne i Malungs Orrskogen.

Den gode Bengt hade oturen att fråga the Lemster vad Motorhead egentligen betydde, och fick en lååång utläggning som förklaring. "Speed Freak" återkom flera gånger i den amfetaminstinna och barnförbjudna harangen - och när Lemmy äntligen var klar, var Bengt tyst en stund.

Så kom översättningen, kort och koncist:
"Motorhead betyder att åka motorcykel fort."
Se'n bytte karln ämne lika fort som Absolut Menthol är flyktigt.

Paddan: Äh, jag glömde ju den trevliga lilla retrolänken.

65selander: På den gamla goda tiden var det minsann mycket bättre, eller något åt det hållet. Det märkte man ju under 80-talskvällen på SVT. Underbara intervjuer med Staffan Schmidt och Susanne Ljung.

Som Susanne Ljung intervjuandes Paul Weller:
-"In Swedish The Jam means sylt, jelly, but that is not really what you mean with the name, is it?"
-"No"

Eller när Staffan Schmidt kallade Adam Ant för "Adam Myra"

Metal Guru: Se upp alla nu skall jag köra CMD och sno alla era filer :-)

Sedan så spelar jag min winamp också, sicken hacker jag är

mok:
Den är SÄKERLIGEN skriven som ett stort skämt. Men det var först i punkt åtta jag blev helt säker.
Suveränt!

Salle: Om den är sann undrar jag vem 17 som skrivit den :) Skrattar så jag viker mej av nedanstående mening.

DOS:ing inbegriper att man skaffar sig tillträde till "kommandotolkar" på andra människors datorer.

Salle: Ajdå, är det så illa. Kanske bäst att köpa ny dator då.

Jag antar att det måste vara ett helsike att vara datorlärare åt tjejen i länken.

Paddan: Nej, den kan man bara släcka genom att hacka sig in via din stereoapparat. Eller via lite DOS:ing från en annan dator. Men det kan ta flera timmar.

Salle: Åfan, jag hade Bonzi Buddy på min dator en gång. Det måste ju göra mig till värsta datorhackern, typ.

Hmm, nu lyser det någon konstig lampa här på tangentbordet. Hur släcker man den? Kan man bara skruva ur lampan?

Poffa: Oj, det var riktiga hackerprogram som Flash och Comet Cursor. :-)

När ungdomarna hemma är de som sköter Linuxservern och brandväggen har man kanske tappat kontrollen....

Poffa: ROFLMAO!!!

OM denna artikel är sann så är det otroligt. Man undrar vart han har tillskaffat sig denna ENORMA kunskap om hacker- och datavärlden han vill sprida till de som inte vet bättre. 

[Med användning av mp3-program kan de också användas för att bryta sig in i andras stereoapparater för att stjäla deras musik.] Undra om denna förälder kan programera sin video utan manual. Om dom törs ha en video vill säga.

[AMD-processorer säljs aldrig i butiker...] Hallå!

[Om din son dagligen sitter mer än trettio minuter framför datorn så kan han använda den för att DOS:a andra personers webbplatser. DOS:ing inbegriper att man skaffar sig tillträde till "kommandotolkar" på andra
människors datorer, och att man binder viktiga internettjänster. Detta kan ta upp emot åtta timmar. Om din son gör detta bryter han mot lagen och du måste stoppa honom omedelbart. Den säkraste linjen att gå på är
att begränsa dina barns tillträde till datorn till högst fyrtiofem minuter dagligen.] LOL

Är ditt barn en hacker? Kolla med denna vetenskapliga artikel.

65selander: Äh, sånt där händer bara på film...

Ingen länk men bild.

Undrar om hon tycker den sitter skönt?

65selander: Det här var en intressant flygbesprutning.

Paddan: Lovar att du får låna min nya när vi träffas nästa gång.

ps/såg att VIF vann igen ;-)

65selander: Tja, jag vet inte riktigt, det är ju de där traumatiska upplevelserna av BIF-tröjan som fortfarande sitter i...

Paddan: Åh f-n... Eftersom min mamma är borta så undrar jag om du kan gå i god för mig?

65selander: Fast om du inte klarade av att se på de där bilderna på länkarna så kan du få en annan länk istället.

65selander: Nejdå, men kom ihåg att du måste ha målsmans tillstånd för att få klicka på länkarna.

Paddan: Så det är inte dom andra länkar du vill att jag skall klicka på eller? ;-)

Salle: Några minuters uppträdande med Pablo Fransisco. Jag tycker i varje fall att det var roligt.

[url=www.putfile.com/media.php?n=HydroFoam&width=800]Its a Boat! Its A Plane! Its awesome![/url]
OBS rätt stor filmfil på längsam server. Finns mindre storlekar under filmrutan om man inte har tålamodet.

wap.hockeysnack.com
Håller med. Nu skall allting vara så ordentligt. Nä tacka vet jag Midsommrarna på Parken i Hede och Oviken.

65selander: Jag har suttit och firat midsommar på/i en MF från tidigt 70-tal. Den kvällen avslutades för övrigt med kovältning i grannens kohage. Fan vad skoj man hade förr i tiden!

Metal Guru: Inte jag men däremot så har jag suttit på en gammal AMF på Midsommaren.

65selander:
det ingår till och med en snöskoter i rekvisitan!
hur många av er har firat midsommar sittandes på en gul Lynx 5900?

Har ni spanat in IKEAS reklam för Midsommarfirandet...
[bild]www.aftonbladet.se/nyheter/0506/17/midsommar.jpg[/bild]

Tycker att jag kan skönja vissa skribenter i reklamfilmerna ;-)

Salle: Så här lagom till helgen kommer en trevlig och gemytlig liten bilfilm.

Paddan: Triumph igen. Denna gång utanför Star Wars-premiär.

[url=files.sigur-ros.co.uk/video/conan-sketch-triumphstarwars.wmv]Triumph i högform (OBS Videofil)[/url]

Salle: En återvisit till Triumphs tema.

Paddan: Driva med GTA... Jämrans och Fy. Grove Street OG´s kommer att hämnas.

Salle: Jag kontrar din Triumph-länk med en Dave Chapelle-länk.
En drift med Grand Theft Auto.

Stigsson: Kan inte låtabli att förta dig humorn. Det var uppgjort. Hela inslaget handlar om fis lukt på krogen efter rökförbudet.

Triumph - The insulting Dog från Conan O'Brien Show utanför Michael Jackson rättegången. En hel del sköna påhopp på fansen. Varav den bästa är
[url=poststuffx.entensity.net/061305/triumph-jackson.wmv]"So tell me, on a scale of 1-10... how old is Michael Jacksons boyfriend?" (OBS! videofil) [/url]

Poffa: Stor skillnad på grodor och paddor.

Grodor är sånt som Arsenalspelarna äter.

Exempel på en padda är den australiska ökenskovelfotspaddan. Den lever större delen av sitt liv nedgrävd i marken i ökenområden (Bjästa med andra ord).

Paddan:

Groda och Padda är väl två vitt skilda djur, va? Sånt trodde jag var stenklart för dig. :-)

« · 557323 · »