Poffa: Ok, vi omformulerar det hela: "Majoriteten av kontinentens befolkning uppskattar en enklare form av musik och tar ingen större hänsyn till artisternas förmåga att träffa toner rätt."
Wayne Gresky: Själv anser jag att det var ett av nattens mest felaktiga statements.
Visst faan är de tre topplåtarna riktigt bra låtar i den här genren. Samtliga tre kommer bli låtar som spelas mycket i radio och det är sådan musik som går hem. Att det inte är din eller min favoritmusik är en annan sak.
mattias - 74: Det hela är mer eller mindre en lektion i geografi och etnologi. Vilka länder gränsar med vilka och än viktigare, vilka länder har minoriteter från andra nationer. Det är kul att sitta och gissa vilka som tar högpoängarna. Jag har fantastiskt god procent ikväll kan jag meddela.
Bert Karlsson kommer att rasa imorgon. Det är världen det är fel på, inte sveriges bidrag.
Det är idel skitlåtar som gör upp i toppen. Endast tondöva idioter kan uppskatta ryssarnas och grekernas bidrag.
Perelli ser verkligen ut som ett monster.
Bland mina favoriter, dvs de som är minst dåliga, hittar vi Frankrike, Turkiet, Bosnien och Portugal, Spanien inte så usel som vissa försöker antyda. Ukraina var rätt ok om man stängde av ljudet.
Perelli i botten gör att man somnar rätt nöjd trots allt.
mattias - 74: Vad det är med mig.... Jo jag är anti Perrelli, sedan får de rösta som de vill, det har alltid svågerpolitik och så kommer det att förbli.
Sedan att Tyskarna har hög population utav Gästarbetare mm ser man också efter hur det röstas.
mattias - 74: Hur tänker du. Portugal har EN granne i Spanien medans Tyskland har 9. (Danmark, Polen, Slovakien, Österrike, Schweiz, Frankrike, Luxemburg, Belgien och Holland).
Och detta är bara landgränsland. Hur skulle man tex räkna Island och malta & Cypern?
Norge ger sveroge 7 poäng och sedan Danmark 12 ! Det är den här typen av röstingar jag vill ha bort. Alla länder som bor granne med varandra eller som han nån form av gemenskap skall inte rösta på sina länder. Portugal gav spanien 10 .
Sverige ger säkert alla nordiska länder poäng. Heja Ryssland, vill inte förlora mot Poffa :-)
Bissett19: Nice att Åkerspöket ligger i botten. Blir väl ett jefla gnällande om allting sedan. Allt från att Botox har blivit dyrt till svågerpolitiken i omröstningen.
Finlands och Turkiets bidrag i alla ära (de är bättre i mina öron), men det här kommer bli en sommarplåga i hela Europa och refrängen sitter som en smäck direkt.
Dragan 2k: Jag fastnade också för Turkiets låt, det märkliga med Charlotte är att jag, när jag ser henne i det där sminket och scenutstyrseln, drar paralleller till Odjuret i drag...