På måndag är jag i Thailand på 2v, varför min inledning på säsongen KAN bli en aning haltande. Även om det skulle bli en och annan wo ämnar jag inte dra mig ur.
"Den första säsongen i Eliten är alltid den svåraste" (byt ut "första" mot aktuell säsong för Mora alt. Mora-supporter)
Portello: Klart det är rolgare med fler deltagare. Men man får ju anmäla sig efter hand även denna gången. Men det blir ju lite haltande den nedersta divisionen. Det blir nog måndag som blir startdag.
Friman SR: Nya matcher på måndag, torsdag morgon. Vi kör med samma dagar som förut. Fast jag vet inte när vi startar. Är det onsdag idag? Ja då är det nog smart att starta imorgon eller på måndag. Fast mest smart är det nog med måndag då jag vet att alla inte hunnit anmäla sig.
Frisco: Det nya nudå... Jag gitter inte läsa allt crap neröver. I förra ligan var det ju match på måndag och torsdag morgon och det rasslade då in frågor. Då undrar jag. Exakt E'när rasslar de nya frågorna in från första start??? E'vilka dagar går matcherna på??? Jag gitter veta...;-)
Nyheter Över 80.000 medlemmar på vetgirig.nu 2007-09-20 Vår populära sida för frågesport - vetgirig.nu - har nu passerat nyckelvärdena: - Över 80.000 medlemmar - Över 100.000 frågor - Över 4.000 olika ämnen!
knaskamilla: Det är ju en jävligt stor site med många medlemmar så att ens nick är upptaget är iofs kanske inte så konstigt, men nog låter det skumt...
Jaha, så vi var inte ens registrerade sist vi tävlade? Det skulle kunna förklara varför de inte skickar något mail till mig trots att jag anger min mailadress. Jag tänker att de borde klara av att göra det, med tanke på att de ju mailat varenda gång det varit match i förra ligan...
knaskamilla: Då måste du väl isf registrera om dig som helt ny medlem och försöka hitta nåt nick som inte redan är upptaget? Jag fick nyss info från Gidde om att jag själv skulle ha registrerat mig som "Huge" redan 2006 och att min senaste inloggning skulle har varit i mars 2007. Inte en siffra rätt så nicket var alltså redan upptaget när jag anmälde mig till HS-ligan senast. Men tydligen så gick det att använda ett parallellt nick där sas, iom att HS-ligan räknades som en separat site, eller nåt. Så har iaf jag uppfattat det hela. Frisco får väl titta in och kasta lite ljus över det hela...
Om det är en annan person som reggat sig som knas så är det ju även förmodligen en helt annan email-adress, och därför funkar det inte för dig att få lösenordet skickat till dig.
Tycker det är lite märkligt att man kan tävla utan att ha reggat sig, men så är det i alla fall. Så flera av de som var med förra omgången gjorde det utan att ha en användare på vetgirig.nu, och nu när dom ska regga sig så blir dom förvånade över att det inte går.
Välj ett annat namn, det fick jag som sagt också göra... Inte kul, men tyvärr nödvändigt...
Och jag lyckas inte ens logga in på den där sidan. Har testat med knas och alla möjliga lösenord jag kan tänka mig att jag skulle kunna använda, men icke. Har testat att fylla i min mailadress för att få lösenordet skickat till mig, men inga mail får jag.
Eftersom han skickade ut länken endast till de som skulle kunna anmäla sig, så är jag rätt säker på att han vet att det är rätt personer, men kanske inte direkt vem som är vem.
Men eftersom du nu vet att AGF är jag, och alla andra heter någorlunda rätt namn, så bör Fruitdrops vara antingen Linnea eller rusTIK.
Tror knappast Frisco vet vilka som står bakom alla namn.
shpl99 verkar ju dragit sig ur innan starten, så den försvinner nog när tävlingen drar igång. Förmodligen flyttas då någon upp från Div 2 direkt, så att wo-matcher undviks.
Det är ju en massa konstiga namn med i den där tävlingen, och inte alla synkar med det nick som används här.
Jag heter t.ex AGF där, eftersom Gidde var upptaget... :'(
Wayne Gresky: Gurun fick poängavdrag efter att i den omgångens toppmatch lyckats få noll rätta svar efter tekniska problem i form av svåra frågor och hackande server. Sportsligt sett lämnade då kombatatanten walk over, varför matchen vanns av Guru med en intjänad poäng.
Paddan hade likartade problem under en annan omgång. Gurun visade då storsint sportslighet, genom att lägga sig med 2-2 i avslutningsmatchen dem emellan. Denna seger förde dock inte upp Paddan i högsta divisionen, varför segern endast var av akademiskt intresse.
Här ska jag befinna mig (se länk)