Hitta bilden!
Vad vill jag se bild av?
Jo, en hoppande fotboll.
Den som lägger ut en bild på en hoppande fotboll får gärna önska sin önskning direkt för nu ska jag sova.
z2
Paddan: Godkännes ICKE. Inte varmluftsballong.
Och skäms på dig, Paddan. Du om någon borde väl inte uppmuntra lek med smådjur. För att inte tala om din lärarroll...
Salle:
Det där beror ju på om man vill ägna sig åt elitism eller inte. Westerlind skulle t.ex. aldrig klara av att komplettera sin önskan på mindre än två minuter. ;)
Poffa: Det räcker att du håller med om att detta är den nuvarande önskningen.
Jag skulle vilja se varmluftsbalong i oortodox form sväva över en fin miljö.
ok'rå.
max 5 minuter mellan inläggen, och gills endast om det nya inlägget innehåller HELA den korrigerade Önskningen.
vad säger Diktator... f'låt, Moderatorn?
jag tycker bara att om man har regler så ska de följas. och följs inte reglerna så torde det vara öppet för alla att inte följa reglerna. If you know what I mean...
en regel som jag tycker vi ska lägga till är att Önskningen ska vara given i ett enda inlägg. efterhandsförtydliganden kan man ju komma med om man vill, men ska liksom inte gillas.
ex:
"Jag vill se en valhona spruta vatten"
"OK. har har du Laila Freivalls i valet 98, användandes sin vattenflaska!"
"Nej. Jag tänkte mig en bardval i Atlanten."
en behållning med den här tråden - tycker då jag - är när någon (önskemakare eller bildfinnare) har en oväntad lösning på ett givet problem. men å andra sidan är detta bara vad jag tycker...
Salle:
Du menar att jag skulle vara maktmissbrukare? I så fall skulle jag stängt av er alla för länge sedan. Just for the kicks, så att säga. Nä, här ingrips det bara då det är på väg att gå över styr. T ex när Metal Guru med sina krumiluriga inlägg riskerar att få svar som för iväg tråden på stickspår.
Jag har stenkoll, mina vänner. Vad var det vi skulle hitta?
Frisco: Då jag låg på soffan slötittande på video & eftermiddagslurade lite medans ni jagade videobilder (bildbilder tihi tihi) så kunde jag ju inte godkänna DrOctagons riktiga länk.
När Paddan sedan 20 minuter efter doktorns inlägg for till Portugal och tog dig med sig och att Metal Guru som vanligt tog en chans när han ser en så spårade spårvagnen ur.
Att Poffa ingrep är fullt förståeligt även om jag tror att Poffa njuter av tävlingsledningsmakten litegranna.
Jag måste få ställa en fråga angående videoönskningen av Salle. Är dte inte han som då ska välja ut det svar som är rätt i hans ögon?
No First Blood from me!
Jag bara hjälpte till att visa det orimliga i situationen, på mitt genomkorkade sätt.
Ojjj! Så där stor var inte bilden på [url=www.hotellet.has.it]http://www.hotellet.has.it[/url] där jag "tog" den ifrån.
Jag vill se ett hus på Stationsvägen 1 i Vansbro kommun - Dala Järna
http://www.bybergsbussar.tk/
DrOctagon:
Om denna duger så vill jag se en bild på en buss målad i Byberg & Nordins färger.
Ett förtydligande - jag har missat ett a - rätt eftersökt objekt är:
Emmaljunga Twin Cerox
Nu måste tävlingsledningen styra upp lite, märker jag. Den korrekta lösningen på Salles önskan lämnades av DrOctagon. Därför är det en Emmljunga twin cerox som gäller som önskning.
Håll er till reglerna nu!!
Då vill jag se en flaska läskeblask. Av just märket "Läskeblask".
Jag vill se en Emmljunga twin cerox (d.v.s. en syskonbarnvagn)...
www.digischool.nl/kleioscoop/caleidoscoop/jaren%2060/techniek/Copy_of_tchniek7_videorecorder_1969.jpg
Paddan och Frisco:
Jag fattar inte riktigt, vad är det för fel på DrOctagons bidrag?
Salle: Mitt bidrag är denna fina Video2000-maskin.
Min önskan, om bilden godkänns, är en bild från stadsdelen Alfama i Lissabon
DrOctagon:
[bild]www.quasimondo.com/archives/wallboy.jpg[/bild]
[url=www.quasimondo.com/bragolincryingboy.php]Här är en sida med massa tåriga ungar[/url] spana speciellt in den längst ner på sidan. Kitsch will make you happy...
Jag vill se en riktigt gammal och STOR video. Ju äldre, större, fler LED-displayer och uddare videosystem desto bättre.
El Maco: På hennes hemsida så fanns hela serien (7bilder).
Bäst är nr 4/7 Williamsburg NY vs Morgongåva Uppland. Tyvärr kan man inte klistra in bilden pga copyrights.
[url=www.linaphoto.com]Klicka på "theme", "williamsburg vs sweden"[/url]
DrOctagon: Okejdårå. Med tvekan godkänd. Vad vill du se?
Här är en bild på williamsburg och svensk bondhåla.
Visserligen ingen bondhåla men eftersom du skrev gärna så torde det inte vara en förutsättning.
ÖNSKA!