Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 727775

Sv: Viktigaste Valfrågan
73sjöbba och mok:

Så statliga bolag ska alltså inte ha kompetenta ledare? Eller det kanske dom ska ha, men dom ska jobba halft ideelt?

Det är inte enbart chefslönerna i stora statliga bolag (som för övrigt redan är lägre än i stora privata bolag) som är problemet. Det är chefslönenivåerna i hela näringslivet som är det.

Jag vill inte gärna diskutera enskilda namn och deras kompetens eftersom det då lätt blir politik i det hela, men varför ska Anitra ha lägre lön än andra gubbar och kärringar på motsvarande uppdrag? För att hon är gift med statsministern?

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja