Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 883337

Sv: Eurovision Song Contest 2007
Dragan 2k: Att vissa kallar det för "Schlagerfestival" kan ju ha med gruppen Nationalteaterns gamla slagdänga från 70-talet att göra.
Tävlingen bojkottades ju i sann tidsanda då det var totalute med såna här grejer, och man arrangerade en alternativ schlagerfestival som protest.
Där var väl ett av bidragen deras låt "Doing the omoralisk Schlagerfestival", om jag inte missminner mig.
Undrar om det inte var där som uttrycket "Schlagerfestival" cementerades lite mer.

Bästa schlagervinnaren är för övrigt France Gall från 1965 med låten "Poupée de cire, poupée de son"

Sen kan alla historielösa ungtuppar säga vad dom vill.... :-)

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja