Lunkster: Jag vet , jag har några år på nacken det har varit både med och motgångar. Ett kul exempel första finalen FBK skulle spela i Elitserien fick inte spelas i Karlstad. Den blev utkonkurerad av Curling
svanru: Nåja... nu skall vi inte förlora varken humör eller hopp... det har laget redan gjort åt oss.... det är nu vi är viktiga ... vi fans... det är inget svårt att vara ett fan i en vinnande våg.... Häcklande från andra fans skall få oss stärkta... inte tvärtom...
Patrik Skene: Frölunda??..åh nej du!... Jens Karlsson..vem är det? aldrig hört talas om!?!.. Frölunda ligger i lite medsgång just nu! Medan Färjestad har en regäl formsvacka.. men snart så kommer ordningen vara återställd..........får vi hoppas..
FredrikM: Nej omg 24 den spelades den 12/11-02. Köpa spelare nja det viktigaste är att nuvarande lag kommer igång. Det är kanske tur att svackan kommer nu och kanske inte i ett slutspel. Vi har stora förväntningar på laget men som det är nu är det igentligen bara VF som imponererar. Undrar om FBK´s alla rekord från förra året är ifara.
svanru: Vadå förlorat nästa omgång(*förvirrad*) Hur som helst får vi hoppas spelarna börjar lira med lite hjärta igen... Det lär bli tufft mot formstarka VF.. Men nu får vi se till och vinna igen..Hoppas Loob håller ögonen öppna för något nyförvärv..
FredrikM: Vi behöver inte fundera över nästa omgång den har vi redan förlorat. Nästa match jag skall se är på torsdag mot VF. Jag Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas att den ger en chans till lite revanch. Det här är inget roligt alls.
bajenmattias: Vi har kommit i en djup svacka för tillfället, den sämsta på över ett och ett halv år enligt farjestads hemsida.. Men tränarna verkar juh tycka laget fungerar bra eftersom de inte ändrar på något... Tror Färjestad får börja lira en annan hockey... tänka mer defensivt..Om det inte börjar gå uppåt innom en mycket snar framtid tycker jag vi får kicka tränarna o leta nytt..
sälja Wally och Jantunen... o köp nya spelare eller ändra om i femmor in med juniorer eller va tusan som helst.. det här ser inte ljust ut-- TREDJE raka förlusten..
Så här skrev jag efter Lule matchen "Ett poäng mot Luleå är uruselt :-( Det börjar bli hög tid o ordna om i femmorna, det är ju inte mycket som har fungerat på slutet :-("
Ingenting har hänt, man kör på i samma hjulspår ...... ev. nästa år kanske staben kommer på att man kanske borde göra något ..... men troligen inte :-(
Stryck mot Leksand o smsen har redan börjat droppa in .... tror det blir en sjukskrivning i morgon :-(
Olyckligt mål där. Skotten i 2:a sluta 7-10 i LIF-favör, totalt 20-17. Nu måste FBK visa att de e Svenska Mästare! Gå ut o kör över masarna nu i 3:e grabbar!
OskarB: Fast det skulle i och för sig vara intressant att jämför lönerna med taxerad inkomst för att se eventuella sponsorinkomster, extraknäck (såsom pizzautkörning), samt eventuella nolltaxerare pga av olika orsaker...
De har tagit de offentliga uppgifter som finns i taxeringskalendern. Varför skulle de annars redovisa "löner" för 2001? I den finns taxerad inkomst för det inkomståret. Det dumma med detta är att vissa spelare kanske bara spelat i Sverige halva det året, eller så kan de ha spelat för två klubbar med olika lön. Det är så otroligt löjligt och lika missvisande, men kvällstidningarna gör ju allt för att kränga lösnummer...
slut på 1:a nu...13-7 blev skotten i FBK-favör. 2:a perioden inleds med 52 sekunders pp o det skulle kännas skönt med 2-0 där. Förresten så fick även Jönsson en assistpoäng på Nordans mål.
OskarB: och det är du 100% säker på? Så här står det nämligen på aftonbladet:
Sportbladets Tomas Ros (467 774 kronor), Martin Strömberg (175 700) och Malene Loewe (0 kronor) har sammanställt spelarnas löner och listar dem här lag för lag. Löneuppgifterna är från inkomståret 2001.
Den artikel visar inte spelarnas löner. Den visar taxerad inkomst, vilket är en helt annan sak. Det är vad din deklaration visar efter alla avdrag mm. Det räcker säljer lite aktier eller ett hus under året för att det ska skena iväg. Kolla bara vad de skriver för Robert Nilsson. Troligt att han får den lönen från Leksand...
Varför i hela fridens namn har Marcel Jenni elitserien högsta lön?? tycks det att han förtjänar det? Varför har inte Jörgen Jönsson högre? ... Vi borde väl ändå betala högre lön till en själcskriven OS-spelare än Marko Jantunen och Jenni!!..
Mälarmasen: Det kan absolut vara sant så vi fans borde göra allt för att de just inte gör detta. Hur som helst så tycker jag din liknelse mellan Bergqvist och Jönsson är riktigt bra. Jag själv hade lite svårt för Jönnson ett tag, och förstod inte ibalnd varför han var så självskriven i landslaget. Men när man ser honom live och följer hans spel så måste jag säga att jag har sällan blivit så imponerad av en enskild spelare. Han är oerhört duktig och viktig, och ändå hör man inte vad han åstadkommer i omklädningsrummet. Dock är väl de två matchstraff han ådragit sig ett tecken på frustration och jag förstår honom... att skryta med att vara en bra förlorare kanske passar pojklagen, men skall man vara på elitnivå så tror jag det är fördelaktigt att just inte vara det. Man måste hata att förlora!!!
janersa: Så kan man ju säga absolut. Samtidigt tyckte jag det var helt rätt att gå hårt på första PP. Åslund kunde ha gjort tre mål i det PP (vet att det inte hade varit pp längre då, men ni fattar) och Lodin skott i stolpen var ... | Läs mer