1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18401 inlägg · 1109 ämnen

Det elfte Guldet

« · 2527062 · » Till forumet


Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Lönekostnaderna för respektive SHL förening har nu inkommit. Synd att man inte får veta vilken förening som är vilken, men ger ändå en fingervisning på kostnader och hur relativt jämnt det ändå är

Lag 1 58,0 miljoner kronor
Lag 2 56,5 miljoner kronor
Lag 3 54,5 miljoner kronor
Lag 4 53,0 miljoner kronor
Lag 5 53,0 miljoner kronor
Lag 6 53,0 miljoner kronor
Lag 7 51,5 miljoner kronor
Lag 8 50,0 miljoner kronor
Lag 9 49,5 miljoner kronor
Lag 10 48,5 miljoner kronor
Lag 11 48,0 miljoner kronor
Lag 12 47,5 miljoner kronor
Lag 13 44,0 miljoner kronor
Lag 14 41,0 miljoner kronor
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: sa han det? Skönt med folk som inte är så mediatränade. Detta slutspel ger mig två känslor. 1. Skönt att fbk är utslagna så man slipper se skiten. 2. Svider ändå att fbk inte är med, borde ha vunnit det här.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Bobben : Sanny om finalserien

” Sett till bristen på underhållning så kanske ingen bryr sig ändå.”
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:
Ja sökte efter skotten och visst hade skotten varit 35-35 eller t.o.m. 32-25 så hade jag kanske kunnat köpa det utan att ta hänsyn till skottkvalitet. Men känns fortfarande som att vi mkt att jobba med på Damsidan men förhoppningsvis kan vi hitta sätt att få dem att hålla på längre.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:
Köper resonemanget (men sympatiserar inte med det).

Självklart är vinna sm guld jävligt kul, men smakar den segern så gott om man åker genom serien på en skridsko mot, låt säga lag som hästen, Tingsryd, almtuna, Hudiksvall, Oskarshamn o.s.v.
och sen gå igenom slutspelet på 12 matcher med 60-24 i målskillnad?

Nu drar jag ju saken till sin spets förstås, men ville bara vara tydlig med min poäng.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: 1-0, 11 skott på mål. Tragiskt, nästan som på Lasse Falks tid. Har det någonsin varit så många 1-0 matcher i ett slutspel? Är iofs lite partisk och ej heller sett alla matcher men frågan är om inte FBK är det enda laget som satsat framåt.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Horace76c: Roligare kanske , men de har större potential på sikt än övik så de får gärna vara kvar
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:
Inte roligare (för er i alla fall) om djurgårn går upp?
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: ser matchen Växjö spelar en defensiv som saknar motstycke och ack så tråkigt men effektivt
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: 😴😴😴😴
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: 3 förluster till så kan vi glädjas åt tuff batalj mellan Brynäs och djurgården nästa år

Önskar upp det svagaste laget till SHL
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: jo att spela defensivt verkar löna sig men ack så tråkigt
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Oj så fel jag hade första 60 av första finalen var långt långt från underhållande.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Gått några dagar sedan detta uttalande nu


Svenska spelarens kommentar efteråt
”Kanada ska vara jävligt rädda för oss framöver ”

Upp till bevis då tänker världens samlade hockeyfans, match mot Finland som gäller femteplats i VM
Dessa Damkronor får vi kolla upp, de säger ju att Kanada ska vara jävligt rädda inför kommande möten

Slutresultat?

Jodå torsk såklart mot Finland med 3-1 och skotten visar på överlägsenheten typ 44-18 till Finländskorna

Ja Kanada darrar nog
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Utan tvekan håller jag på Växjö i finalen då vår andre gud står i båset.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: När till och med kommentatorerna som sänder finalen i sin egen kanal pratar om bristen av underhållning så vet man att finalen troligen var ett sömnpiller

Inte oväntat med Växjö inblandat

Är i skogen hela dagen, men kommer definitivt se HA finalen imorn, där blir det drag och rock’n’roll
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Apropå ödmjukhet
Kanada slår planenligt damkronorna igår
3-2 efter sudd
Skotten 54-14 till Kanada
Svenska spelarens kommentar efteråt
”Kanada ska vara jävligt rädda för oss framöver ”

Jo ja de darrar nog, var ju total utspelning
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Somsagt Jurgarden nu håller jag alla tummarna på modo
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: men att åka till vilket land som helst tyvärr är skaderisken stor
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Pinaceae: Båda de resorna har sin charm helt säkert
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Jag står för att jag gillar CHLs mikrofoner i powerbreaksen, det är därför Americanos aldrig kommer kunna lira i CHL, skulle bli skandalscener som i time outen här om dagen.

Det är ju också bättre med CHL i Davos än Sheffield Steelers i Sheffield, fråga inte om den försäsongen...
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Pinaceae: Ok, ja kanske nu när du säger det
Men hellre chl i Krakow än träningsmatch mot Brynäs i Filipstad

Men mest troligt kommer jag inte närvara på någon match
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Svenska tack!
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: OK, tänkte mest på att Loob är CHLs motsvarighet till Christer Björkman.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Pinaceae: Nejdå är nog svanru som är anti
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Grattis! Ska du sura får du peka finger åt Loob.
Kommentera


Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Där tog sagan slut för Örebro
Inte oväntat då de troligen inte ens varit i semi om de fått ett svårare lag än just Timrå i kvarten

Spännande att se vad som händer i deras silly framöver nu

Finalen ? Jadu, hyfsat ointressant vilket lag som vinner , kan vi hoppas på endast fyra matcher
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Nu håller vi på Örebro vore kul med ett nytt lag i finalen emedan gråter fiskboarna Göteborg att fuljoel fick avsluta sin fulkarriär i kostym
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Underbart hjärtat klappar Tack Linus
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
mattias - 74: Ja det är inte jättevanligt tyvärr
Men det är något speciellt med denne Linus

Vi har ju även sedan tidigare Nygård på ett långt utan klausuler också.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso:

Sådana där kontrakt vill jag se mer av i SHL.

Respekt.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Alldeles färskt att vår grymme kapten Linus , stannar. Han avstår locktoner och pengar utomlands för sin kärlek till staden och föreningen

Skriver istället ett nytt femårskontrakt utan klausuler, satan i gatan så fint
Härligt
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Bye Bye Den jämtske rögleprodukten får lämna in och vi gråter stora krokodiltårar😜
Om nu Örebro inte vinner det hele får vi äran att kanske möta de makedoniska mästarna i CHL.
Något nytt om vilka som lämnar och vilka nya som är på väg in.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Ojojoj ojojojojoj oj oj ojojojojojoj

Pang boom där renset ute och ingen är ledsen för det

Bye bye joel, vi minns dig för din sista tackling

Trevlig sommar Mike F med flera
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Som väntat nu snackar vi
Drag på hovet och 2-2 redan efter bara drygt 10 minuter

Edit 2-3
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Oki, kanske missade ngt då, men tror ändå det blir mer underhållande från hovet
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Växjö sjukt bra i början på tredje och fulJoel matchstraff
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Sovit mig genom första perioden nu mellan Sirapväxjö och deras motståndare

Segt, tajt, och utan känslor
Nu blir det tid för familjen en stund tills huvudrätten utspelar sig ikväll mellan DIf och Löven , en serie som har allt det båda semifinalerna saknar i årets SHL
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Djurgårn torsk i första iaf

Kollar semi från Örebro nu och inser att det som de allra flesta pratar om är att den moraliska finalen spelades mellan oss och fröludna,
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Det blir nog det vi önskar minst Jurgarden
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Minst chans lär väl Mora ha, ska bli intressant att följa oavsett
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: helt usla faktiskt!
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Vilka vinner HA slutspelet då månne
Får vi upp Löven igen?
Kommentera


Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: vi orkade inte gråter hela vägen till jobbet faann
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Sven.Savage: tack för stödet, men i år gick vi inte hela vägen.
Svårt att vinna två år i rad, det har vi bara lyckats med en gång tidigare 97-98

En fint genomförd säsong på det hela, många som lyft sig tack vare / på grund av alla skador vi fått under året

Detta ser fint ut inför framtiden och det lär ha trillat in lite kulor på dessa fyra fullsatta hemmamatcher i kvartsfinalen

Tråkigt att åka ut? Ja, jovisst är det roligare att vinna
Men pressa Frölunda till gameseven är strongt och att åka ut i kvarten är inget i jämförelse med Brynäs till exempel

Allt får sättas i perspektiv

Tack för i år Färjestad en bra säsong, som var nära att bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Tycker verkligen inte att Plastläjkers eller Apan förtjänar att ta gludet. Alldeles för mycket fulspel och filmningar för min smak. Fiskrenset går lika mycket bort eftersom de konsekvent har sitt mygel i Scandal-i-Analium. Och lika illa vore det om gludet går till Öret, sponsrade av en ekonomisk gangster och med sina stölder av spelare året innan kontrakten går ut varefter de basunerar ut de "hemliga" inköpen, för att göra situationen omöjlig för de lag som blivit bestulna på spelare; köp, som finansierats av medel som gömts utomlands sedan gangstern lurat staten och kommuner på summor upp i miljardklass.

Det lämnar bara Warulfven och Timret kvar som acceptabla vinnare. Timret har gjort det överraskande bra, men är nog för tunna för att lyckas ta sig hela vägen.

Det innebär att man håller alla tummar för att ni - trots att ni fortfarande hårt drabbas av skador - lyckas
a) spöa Fiskrenset ikväll och mycket vackert pensionera ful-Joel uppe i varulfvslyan.
b) Därefter kommer med en Mitellstrategi i år igen och sparkar Apan ur slutspelet, samt
c) Kör över Plastlaget från Platssjö i final.

En svår väg men hoppas verkligen ni lyckas.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: och inte minst Timrå och Luleå som gör heroriska insatser
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Säkert
Men jag håller med Rönnberg som han sagt sedan match 3

Tråkigt att snacka domarna , vi kan prata hockey så får journalister fråga domarna och domarchef om bedömningar

Tycker vi spelade stabilt bakåt, Tomkins tät och det syntes att för första matchen i denna serie var vi det mer desperata laget

Härlig fajt på torsdag att vänta och oavsett utgång en fin serie av grabbarna och fina extra pengar tack vare en utsåld hemma match till
Kommentera

« · 2527062 · »