Bataille: ok, ja jag kör ju ljudlöst som alltid Men gillar fjärdelinans insats i första perioden, precis som jag hoppades på Lyx att ha vår kapten , jvmkaptenen och MålSteen i en fjärdlina
Svanru: Såklart dom har chans, varje match i serien och kvarten har ju varit 50/50 typ Tror fiskdamerna inte alls är bekväma inför kvällens drabbning, att som regerande mästare riskera fiasko mot en nykomling kan ge de starkaste lite gummiarm
Kaptenen33: Japp, men jag är som supporter mer än bekväm med en åttondel och slippa en veckas väntas som vi fick förra våren och åkte ur direkt Ser gärna åttondel mot DIF och kvart mot ett formsvagt fiskrens
janersa: Gött med ännu en skrällseger . Var väl få som trodde på vinst idag Men när Larmi olyckligt blev skadad växte mitt hopp för vinsten och Thelin var stabil igen när han kom in
Men inget att glädjas över , kan ju bli förlust i nästa igen
Skön och välförtjänt seger mot Rögle. Åslund är kung. Varannan-matchliket lever! Kan man önska sig segrar mot lagen i undervegetationen nu också, som typ HV nu på tisdag?
eltifoso: Som väntat blev de regerande mästarna för svåra i dag . Men shit vad starkt att krigat till sig en femte och avgörande match för damerna Hur det än slutar är deras premiärsäsong en succé
janersa: Exakt , åttondelsfinal är helt ok. Några trodde ju till och med på kval i vintras Hoppas på DIF nu i åttondelen. (Playin slutade det väl heta för länge sen?)
eltifoso: "Hoppas vi slutar spela andrakeepern Larmi i ett eventuellt slutspel"
"Andrakeepern" Larmi har en räddningsprocent på 89,95 och ett snitt på 2,30 insläppta mål per match. "Tredjekeepern" Thelin har 89,46 och 2,51 respektive. Vem är din "Förstekeeper"?
Och Larmi som spelat felfritt tabbar sig och så var det förlust.
FBK är verkligen laget som inte gör en besviken. Efter övertygande segrar tar man förluster i skitmatcher mot de svagaste lagen.
Nu spelar det här egentligen ingen roll. Vi får spela play-in i år. Ingen trodde väl på allvar att vi skulle kunna peta ner Luleå eller Brynäs (två av seriens formstarkaste lag) från kvartsfinalplatserna?
janersa: Hoppas vi slutar spela andrakeepern Larmi i ett eventuellt slutspel Han har ngn ticks att vilja spela ut pucken i alla möjliga lägen. Men men en poäng var väl mer än jag trodde inför matchen
Snart torde nytt kontrakt vara säkrat och med en annan målis framöver så finns goda chanser ändå, hoppas så på att få möta renset i en kvart
4:40 kvar nu. MIF tar snart ut målisen. Vi är egentligen bättre på allt men målen saknas. Matchbilden i den här skiljer sig endast marginellt från hur det såg ut under JJ, just saying.
Bataille: Ja fy sjutton. Trodde det var DIF först.
Tycker vi ser bättre ut på det mesta i första. MIF har 4 raka förluster samt 7 förluster på de senaste 8. Vi har väl 3 vinster på senaste 4 va? Vi borde ta dem, men vi behöver höja tempot ett snäpp till. Gör vi det spelar vi skiten ur dem.