1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

SHL · 20482 inlägg · 1111 ämnen

Det elfte Guldet

2999931 · » Till forumet

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: ny tuff match redan imorgon. Alltid svårt mot Timrå och sist krossade dom väl oss med typ 8-2!?

Svanru: Och endel tycker fortfarande det såg bättre ut med Jörgen som tränare än nu 🤓

Bataille: Som dom spelat nu sista matcherna spelar det ingen roll för mig. De har chans oavsett om de håller denna målform

Nu skulle man verkligen vilja komma 6a.

Svanru: Men se där ja, nu har supertankern börjat stånka igång åt rätt håll. Skön seger igen.

Svanru: Skönt med en överaskande seger

eltifoso: FBK vann mot ett bottenlag vad hände!?!?

eltifoso: skönt att leda inför sista iaf
Känner fortsatt chans på poäng i denna trots allt

eltifoso: hafsig match, känns som 7 slarvmål hittills

Bataille: ok, ja jag kör ju ljudlöst som alltid
Men gillar fjärdelinans insats i första perioden, precis som jag hoppades på
Lyx att ha vår kapten , jvmkaptenen och MålSteen i en fjärdlina

Sanny är väldigt tyst när Färjestad har initiativet men har väldigt mycket att säga så fort hv rör pucken.

Svanru: Hillar fjärdelinan!
Jack - Linus -Steen

Imorgon möter vi bottenlaget som vanligt väntar en förlust dock hoppas jag något annat.

0-2 nu men en fantastisk säsong av tjejerna all creds. Nästa år är feskrenset rökta.

eltifoso: Hoppas på det också

Svanru: Såklart dom har chans, varje match i serien och kvarten har ju varit 50/50 typ
Tror fiskdamerna inte alls är bekväma inför kvällens drabbning, att som regerande mästare riskera fiasko mot en nykomling kan ge de starkaste lite gummiarm

eltifoso: vad säger ni om matchen ikväll. Har FBK skuggan av en chans?

Kaptenen33: Japp, men jag är som supporter mer än bekväm med en åttondel och slippa en veckas väntas som vi fick förra våren och åkte ur direkt
Ser gärna åttondel mot DIF och kvart mot ett formsvagt fiskrens

janersa: Två vinster till nu så blir det en helt avgörande match mot Luleå i sista omgången om att ta oss in topp sex.

janersa: Gött med ännu en skrällseger . Var väl få som trodde på vinst idag
Men när Larmi olyckligt blev skadad växte mitt hopp för vinsten och Thelin var stabil igen när han kom in

Men inget att glädjas över , kan ju bli förlust i nästa igen

Svanru: Gissar att damerna tar det i sudden

janersa: jag gissar på förlust efter straffar

eltifoso: håller helt med tjejerna har presterat långt över förväntningarna 🙌🥂 och skulle de vinna match 5 herrejisses

Skön och välförtjänt seger mot Rögle. Åslund är kung. Varannan-matchliket lever! Kan man önska sig segrar mot lagen i undervegetationen nu också, som typ HV nu på tisdag?

eltifoso: Som väntat blev de regerande mästarna för svåra i dag .
Men shit vad starkt att krigat till sig en femte och avgörande match för damerna
Hur det än slutar är deras premiärsäsong en succé

Lodin for vice president!

Åslund for president!

eltifoso: Något bättre nu med Thelin i kassen
Får se om turen håller i sig för oss

Svanru: Herrarna envisas med den sämre målisen . Men de vet troligen ngt jag inte vet
Men inleder inte förtroendeingivande iaf

eltifoso: Det blir två skärmar idag. Om det historiska inträffar (SDHL) blir det skumpa🥂

Svanru: Blev ju en välförtjänt kämpaseger och nu leder våra tjejer med 2-1 i matcher
Slås matchbollen in i morgon redan?

eltifoso: tyvärr inte sitter i Östergötland men på Dator blir det👍🙌

Svanru: Kvartsfinal 3 ikväll för damerna
Är du på plats?

eltifoso: Kommer vi längre än kvartsfinal måste ett mirakel inträffa iofs vann HV en gång som åtta i grundserien. Mirakel kan hända men inte så ofta.

janersa: Exakt , åttondelsfinal är helt ok. Några trodde ju till och med på kval i vintras
Hoppas på DIF nu i åttondelen. (Playin slutade det väl heta för länge sen?)

Slutspel mot Djurgården skulle vara skoj igen

Svanru: Japp, vid förluster blir det äntligen lite inlägg här..
och tror du får fel denna säsong också rörande kvalspel för oss.

Ingen idé att gräma sig så mkt vi kan ju vinna nästa som ngn forumist skrev fast tvärtom efter förra segern 😎

Och oavgjort på bortais och vinster hemma är bra o längden, bara målisen slutar ge bort pucken med öppen kasse

janersa: Thelin given etta i min bok

eltifoso: "Hoppas vi slutar spela andrakeepern Larmi i ett eventuellt slutspel"

"Andrakeepern" Larmi har en räddningsprocent på 89,95 och ett snitt på 2,30 insläppta mål per match.
"Tredjekeepern" Thelin har 89,46 och 2,51 respektive.
Vem är din "Förstekeeper"?

eltifoso: Oj nu hände det som aldrig händer.

Och Larmi som spelat felfritt tabbar sig och så var det förlust.

FBK är verkligen laget som inte gör en besviken. Efter övertygande segrar tar man förluster i skitmatcher mot de svagaste lagen.

Nu spelar det här egentligen ingen roll. Vi får spela play-in i år. Ingen trodde väl på allvar att vi skulle kunna peta ner Luleå eller Brynäs (två av seriens formstarkaste lag) från kvartsfinalplatserna?

janersa: Ja men matchbilden i lördags var helt annan än denna. Just saying.

janersa: Hoppas vi slutar spela andrakeepern Larmi i ett eventuellt slutspel
Han har ngn ticks att vilja spela ut pucken i alla möjliga lägen.
Men men en poäng var väl mer än jag trodde inför matchen

Snart torde nytt kontrakt vara säkrat och med en annan målis framöver så finns goda chanser ändå, hoppas så på att få möta renset i en kvart

1-1 med 26 sek kvar. När man inte gör mål framåt straffar det sig förr eller senare bakåt. Hoppas vi tar extrapinnen ändå.

4:40 kvar nu. MIF tar snart ut målisen. Vi är egentligen bättre på allt men målen saknas. Matchbilden i den här skiljer sig endast marginellt från hur det såg ut under JJ, just saying.

Varför ingen utvisning när de fäller Zohorna i friläge?

Ingen jättehöjdare till match det här, men vi håller 1-0 inför sista. Väntar lite förgäves på höjt tempo.

Varför tar de bort snömodden ur målgårdarna vid power-break? Vill inte målvakterna ha den kvar för att hindra glidpuckar från att gå i mål?

Zohorna gör 1-0 i PP. Den här killen har börjat höja sig på allvar. Hoppas det håller i sig.

Bataille: Ja fy sjutton. Trodde det var DIF först.

Tycker vi ser bättre ut på det mesta i första. MIF har 4 raka förluster samt 7 förluster på de senaste 8. Vi har väl 3 vinster på senaste 4 va? Vi borde ta dem, men vi behöver höja tempot ett snäpp till. Gör vi det spelar vi skiten ur dem.

Malmö ser ut att ha djurgårds matchställ på sig det säger det mesta.

2999931 · »