1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18407 inlägg · 1109 ämnen

Semifinal 3, FBK - HV71

« · 699105 · » Till forumet


Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
65selander: Nej, har sett 8 modo-spelare på isen samtidigt.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Ang. filmningar: detta skrev en HV-supporter om filmningarna: Måste säga att nu är jag jävligt trött på dessa filmningar. När jag ser en HV-spelare filma skäms jag. Blir det sen utvisning är det en del av mig som hoppas att de inte gör mål, man vill ju inte vinna på fusk.
Nu är det "som tur är" inte bara HV-spelare som filmar - det förekommer i FBK också.....

Domarna måste göra något åt detta problem. Är det en misstänkt filmning tycker jag de ska plocka ut båda spelarna, den ena för filmning och den andra för hakning eller vad det nu må vara. Då kanske problemet åtminstone kan minska i omfattning.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Vid byten brukar MoDo ha elva spelare på isen. Vid flygande byten håller man sig till regelboken, så gör inte FBK i många fall. Men de kommer undan med det. Detta har pågått en längre tid. Fakta.

Att MoDo skulle ha åtta spelare på isen vid flygande byten är en konstruktion av dig här och nu. Felaktighet.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Nog för att många förväxlar dom randiga med Modo men det är faktiskt domarna du har sett.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Hmm, så du sitter alltså och räknar MoDoiter. Märkligt beteende...
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Paddan: Isåfall är det heller inte ovanligt att man brukar se 8 modospelare på isen samtidigt.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Kanske för att FBK vid minst ett tillfälle i Kempehallen blivit tillsagda av domaren att skärpa sig med sina byten. Att det sedan inte tillhör ovanligheterna att man ser sju FBK-spelare på isen samtidigt kanske också är en orsak.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
65selander: Självklart var det så, ironi någon? varför skulle ledin försöka få linjedomaren utvisad?
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Ang Ledin och linjedomaren. Det har aldrig fallit dig i att han bröt bråket med att dra ner Ledin.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Bissett19: Du har nog missat att kolla den situationen riktigt, för att det är inte linjemannen som ensam slänger ner Ledin, utan får hjälp av en HV-back, tror du verkligen på det själv att någon överhuvudtaget skulle försöka filma till sig en utvisning mot en linjedomare? tror inte att denne kan bli utvisad.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71

Dawidovski: Kul att det bränner till lite i FBK-boken oxå ibland.

Apropå filmningar,idag tyckte jag Ledin var den som filmade, när linjemannen Ljungqvist puffade till honom lite, föll Ledin som en fura,vad trodde han egentligen?att linjeman skulle få en tvåa för Roughing o att Looben skulle få hoppa in som linjeman i två minuter,en liten undran bara......

Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Lumber Jack: Däremot är mina inlägg upplyftande för svensk hockey.

Jag har inte dillat om nåt här, jag förklarar bara som det är.

Om de i första hand är tråkiga för hockeyn, vart hamnar då Färjestad? eftersom att dom inte verkar räknas in i hockeyn i övrigt.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Jag konstaterar bara fakta när jag hittar och är de negativa är det tråkigt för i första hand hockeyn och i andra hand Färjestad. Tragiken du dillar om ligger i Ledins beteende inte i mina inlägg. De är upplyftande för svensk hockey
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
ernie eagle: Vad sa Hannu Mikkala till Ledin?

Nä, men det känns bara tragiskt när ett så bra lag som HV måste börja filma sig till utvisningar, jag menar, dom ska ju bara kunna köra över FBK med sina glanslirare, menm som det är nu, så dominerar ju tom. kedjan med Kåberg, Ledin, nåt är fel.

För övrigt så var det 1 eller flera utvisningar som var helt felaktiga pga. att HV-spelarna filmade.

Att det var direkt avgörande kanske var att ta i, men det spelade iaf en viss roll.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Fast jag trodde faktiskt att göteborgaren Patrik Westergren (kommentatorn på säsongskortet) skulle piska upp stämningen ytterligare i direktsändningen genom att förmedla det Ledin sa i den mixade zonen tillMika Hannula men han höll igen (tur för honom det) annars hade nog helvetet brakat loss i Karlstad ikväll.

Nu hjälpte det uppenbarligen inte ändå att Ledin försökte anamma lite adrenalin inför den tredje akten.

För övrigt har du helt fel när du försöker påskina att det var filmningarna ikväll som avgjorde till HV.s fördel. På vilket sätt var de matchavgörande?

Det var väl en kombinations av FBKs ineffektivitet framför mål, Stefan Livs storspel och Johan Olssons juniorutvisning i slutet som bäddade för slutresultatet.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
ernie eagle: Nu såg jag inte matchen, men på TV-sporten såg man hur Ledin på sitt vanliga manliga sätt stod böjd över en liggande Petrasec och blåste upp sig. Sveriges utan tvekan mest patetiska person iklädd hockeyutrustning.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Tja, när man förlorar så går det alltid mycket enklare att skylla på motståndarna än att skylla på de egna spelarnas oförmåga. Då är det hur enkelt som helst att skylla på HV-spelarnas förmodade oförmåga att stå på skridskorna när man släpper in två mål i BP. Vad räknande av spelare i Kempehallen har att göra med det hela, det vet jag inte. Såvida inte HV spelar i Kempehallen nuförtiden.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
ernie eagle: Haha, roligt skrivet Ernie! såklart att jag tidigare var ironisk ang ledin, klart att han också gör fula saker ibland, men det förändrar fortfarande inte att han jobbar grymt hårt framför mål och i övrigt på banan.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Paddan: Oj, vilken slump, jag klagade inte på filmningar efter första segern, faktiskt så klagade ingen alls på filmningar efter första segern, betyder det då att ingen filmade i första matchen? eller att vi FBK-supportrar helt plötsligt börjat att se filmningar hos HV-spelarna? (ungefär som dom räknar spelare i kempe)
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Filmar inte Ledin? Jo tjena. Inte ikväll kanske men den jävla gamnacken är definitivt inte renhårig i vartfall. Kom inte och påskin något annat för då är du helt väck i roten.

Den där killen är helt felkopplad i huvudet så fort han får en hjälm på huvudet. Jag avskyr honom som pesten sedan tiden i Björklöven.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Paddan: Om du kollar i min presentation, så ser du att jag inte alls gillar de som filmar i HV, sen kommer jag inte ihåg ifall jag klagade eller inte på filmningar efter första matchen, men det går ju alltid att kolla upp! dock så kan det nog vara så att HVs tunga pjäser började filma efter första förlusten, låter inte det logiskt? att när HV loosat första, så ville man sedan ha med sig lite fler fördelar för att inte sedan ligga under med 2-0 i matcher.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Det konstiga är att du inte klagade på filmningar, vad jag kunnat se, efter er vinstmatch. Filmningar är väl lika mycket filmningar oavsett om man förlorar eller vinner en match.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
mattias - 74: Nej.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Paddan: Varför är det konstigt när du inte ens sett nån match? filmningarna leder ju till utvisningar, och HV gjorde mål i några powerplay idag.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski:

Sa jag nåt om ledin? ja han är reko. Han filmar sig iaf inte till sina framgångar, han jobbar stenhårt.

Nu sa du det... Och fel på alla punkter hade du!!
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
mattias - 74: Sa jag nåt om ledin? ja han är reko. Han filmar sig iaf inte till sina framgångar, han jobbar stenhårt.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski: Nu har jag inte sett någon av matcherna, men det är ju konstigt att du anklagar HV för filmningar just efter de två matcher som ni förlorat mot laget.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Dawidovski:

Och ledin är förtårs en reko kille som aldrig gör nåt han eller ??
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Patrik24: Kan du själv inte se att HV hade en väldigt stor portion tur idag och att ni filmade till er många fördelar idag, då tycker jag inte du ska skriva nåt mer här.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
mattias - 74: Vad tråkigt om man inte som alla andra kan diskutera matcherna efteråt... fast ni leksingar kanske bara går hem och lägger er?
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Det är vansinnigt tragiskt att vissa HV-spelare ska filma så otroligt, jag håller med Ledin i det han sa i intervjun!

Att dom föll som furor var bara tragiskt att se, jag menar, stora starka killar som Hannula, och Thörnberg borde inte falla så vansinnigt lätt, fast dom måste ju göra nåt till deras fördel eftersom dom långa stunder var utspelade, det visade ju sig att det var utvisningarna som blev avgörande, tack HV för att ni är de sportsligaste i hela sverige!

/Inget kul med folk som filmar sig till segrar.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Paddan:

haha konstigt att inte FBK:arn kan ta en förlust som vanliga supportrar. HV gjorde 5 och FBK 3. Finns liksom inte mer och säga !!!
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Patrik24: Motis, tror jag. Ismaskinsföraren är bergis HV-supporter.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Vad var det idag? dålig dommare? filmningar? tur? vad ska ni skylla på idag då?
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Poffa: Det kan inte bli värre än i kempehallen iaf.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Christoff3r: "YEEES HV va värda segern idag :) HÄRLIGT !"


Det var dom inte, en sån orättvis seger har jag aldrig varit med om.

Alla studsar som gjorde att Hv gjorde mål är ju helt osannolika.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Detta är inte omöjligt att vända. Vi tar nya tag på fredag.

Vi kan ju glädjas åt att FBKs J18 slog MIF med 2-1 borta i första finalen.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
CHrisoffer ! YEEES HV va värda segern idag :) HÄRLIGT !
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
mattias - 74: Tror inte Johan Olsson i FBK sover så gott inatt,PuckOut 18.30 sen gör Hv lite  turligt 3-4!!
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
jens magnusson: Ska man se det som ett ödets ironi att det är en Bull som sitter utvisad när HV gör 3-4 målet?
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
jens magnusson:

Jaha mål av Hannula md 38 sekunder kvar :) 3 - 4!!
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Poffa: Andersson är inte klockren, han har missat många hakningar på både HV och fbk. Jag tycker inte heller att publiken gnäller.
Jag kan hålla med om att ö-viks publiken är lite VÄL skrikiga. Men det är därför att Ö-viks borna ska alltid ha som dom vill...
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Bissett19: Hv kommer nog ta hem detta !
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
eltifoso: Så suveräna seriesegrare tycker jag inte dom vart men visst ni kom 4a och är inte favoriter men inte heller är ni i sås tort underläga som många vill påskina. HV har inte spelar på topp på ett tag och FBK verkade hitta formen när Jönsson viftade med OS guldet :) MErsmak kanske...
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Poffa: Thomas Andersson klockren??är du berusad eller,jag tycker han är en katastrof ikväll,som tur är han lika dålig åt båda hållen!!
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
mok: det måste ju alla inse att laget som kommer fyra inte på något vis är favorit mot suveräna seriesegraren. Därav "står upp bra" , hur denna matchserie än kommer sluta så måste jag säga att FBK stått upp överaskande bra och positivt, är har laget något positivt att bygga på inför nästa säsong när hv som väntat slått ut oss.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
eltifoso: Förstår inte det där ni kör hela tiden.... "FBK står upp oväntat bra mot HV"... alltid försöker ni säga ni skall slå ur underläga och spela förvånade när ni vinner. Jaja det går la i generna :)
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
mattias - 74: Kul att se FBK nu, de står upp oväntat bra mot HV tycker jag, 3-3 inför sista och så enkelt tror jag inte HV kommer vinna detta som de trodde på förhand.

Bara de vinner en av de två bortamatcherna nu som kommer så har vi chansen att pressa fram en sjunde och avgörande nere i kinnarps.
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71
Poffa:

Är du förvånad. ??

Nästan som i Ö vik :)
Kommentera

Sv: Semifinal 3, FBK - HV71

jens magnusson:

Märkligt. Tomas Andersson är klockren. En FBK:are gnäller här på HS och tre fjärdedelar av arenan skriker som cykloper så fort en FBK:are ramlar eller åker ut.

Kommentera

« · 699105 · »