1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18407 inlägg · 1109 ämnen

Silly season

« · 541111 Till forumet


Sv: Silly season
mattias - 74: Det ser ju onekligen ut att ni värvar spelare av den mjuka typen :-)
Ni kan ju alltid hoppas på en fortsatt NHL konflikt Tie Domi, Rob Ray kanske är lediga annars kan ni gå in på länken nedan och säkert hitta någon annan mjukis.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Det värsta är ju att du får betala för att se han om han nu skulle skriva på :)
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Jag fattar inte hur man skulle kunna betala 100 000 för en klanskalle som Odåga??..
Kommentera

Sv: Silly season
knaskamilla:

Nej men stämmer siffrorna är det ju som jag sa Pinsamt, jag skall f*n i mig ha betalt om jag skall se Odouya i Leksandströjan =)
Kommentera

Sv: Silly season

mattias - 74:

Nu är det ju iofs inte alls säkert att de siffror som står i tidningarna stämmer. De har ju haft fel förr, om man säger så.

Kommentera

Sv: Silly season
knaskamilla:

Nej men att betala en spelare som inte gjort en enda es match 100 lakan i månaden är ju pinsamt. han hade 35 000 i Skellefteå och vad jag hörde hade Wernblom 80 000. undrar vad han skulle få i Leksand då? 200 kanske?
Kommentera

Sv: Silly season

mattias - 74:

En ond spiral. Några klubbar börjar med att höja lönerna, sen måste andra höja dem ännu mer. Katastrof för klubbar som t.ex. MoDo - ingen fara alls för stenrika FBK.

Kommentera

Sv: Silly season
Sibbe:

Tycker detta måste få ett stopp, Skiter masken pengar eller? Att dessutom betala en allsvensk spelare 100 000 i månaden är ju horribelt, men men vad gör man ?
Kommentera

Sv: Silly season
160 000 kr är vad Leksand är redo att betala Frögren i månaden för att lämna Färjestad. Frögren har själv fastställt att han gärna stannar kvar i FBK men han är ju en Ludvika-son så man vet ju aldrig. Loob har sagt att Frögren är av hög prioritering och att han erbjuds ett långtidskontrakt, men om den är av samma kaliber som Leksands kontraktsförslag har jag svårt att tro.

Frögren är oerhört viktig för oss och jag hoppas verkligen att Loob kämpar för att få behålla honom.
Kommentera

Sv: Silly season
rullis: Det bästa Malmö kan göra är nog att be Percy dra trots alla pengar han satsar i föreningen. Tror PErcy styr och ställer mer i den föreningen än vad man kan tro och därför funkar det helt enkelt inte. BLir en tuff resa för MIF tillbaka. Hoppet är nog att dom utökar till 14 lag och att dom lyckas hamna i toppen där nere.
Kommentera

Sv: Silly season
rullis: Det verkar mer som personkänsla. I Modos led så tror man att Mr. Modo - Wernblom, absolut inte skulle kunna träna sig i form nu när han blivit så gammal. Annat är det med Foppa.
Kommentera

Sv: Silly season

rullis:

Klubbkänsla, idioti...hårfin gräns.

Kommentera

Sv: Silly season
Danne_l: Så må det vara. Men jag är helt övertygad över, att om en klubb skall bli en etablerad topp-klubb i ES, så krävs det ett flertal spelare med den äkta klubbkänslan. Just därför är t ex MIF i allsvenskan nu. Det är bara cash som gäller med Percy i spetsen. Sedan tycker jag det är så grymt fräkt när Brynäs förlänger kontraktet med ES enda 40-åring. Nu snackar vi klubbkänsla!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
rullis:

Bröderna Steen är väl inte ens från Värmland så någon lojalitet mot klubben i den bemärkelsen har de säkerligen inte. Det är ett jobb för dom och precis som du och jag tar vi hellre det jobbet som ger lite mer klirr i kassan.
Kommentera

Sv: Silly season
rullis: Ör la inte många spelare i dagsläget som har klubbkänslan kvar får man säga. Sen kan man ju förstå att spelare lämnar lag som åker ner en division oftast har dom ju klausuler inskrivna om just detta. Sen i många fall vet man nog inte vad som händer i klubbarna och vaarför spelarna lämnar. Underligt att FBK liksom rycker Steen d.y mitt i säsongen o sen inte ser till att han stannar.
Kommentera

Sv: Silly season
Dawidovski: Jag tycker det är ruggigt illojalt av bröderna Steen liksom Hanulla etc från MIF. Vadå klubbkänsla? €€ ££ $$ ????
Kommentera

Sv: Silly season
Dawidovski:

Ja utan att ha sett dem i Leksand kan jag ju intew säga nåt men helt klart är ju att de kommer få en annan roll i Leksand och förhoppningsvis bidra met lite energi och fart =)
Kommentera

Sv: Silly season
Mathias 74: vad tycker du egentligen om steens till leksand?
Kommentera

Sv: Silly season
Mathias 74: Nja, steenbrothers var inte min favoritspelare i Färjestad, så jag gråter inga floder... hoppas vi nu kan få hit nån forward som har samma egenskaper, fast lite bättre målskytt.

Min favorit är ju helt klart Stefan Erkgärds, har inte du märkt det tidigare?
Kommentera

Sv: Silly season
Sibbe: [Allt jag säger är att jag litar fullt ut på Loob, ska bli intressant att se vilka spelare som lirar i lilagult nästa säsong!]

Nja, jag litar inte på loobskurken, nu måste jag nog själv ta tag i det här med värvningarna på en gång;-)
Kommentera

Sv: Silly season
Spekulationer om / och nya värvningar ska i framtiden skrivas i denna tråd så slipper vi den virriga miljö som råder här...

...då kan vi stryka Hannula från listan över tänkbara namn till FBK. Såhär säger Loob till VF om framtida värvningar:

- "Det enda vi vet är att vi ska ha en till riktigt bra forward. Vi tänker inte springa benen av oss, det skadar inte att ha ett utrymme för hemvändare eller andra europeiska spelare längre fram."

Allt jag säger är att jag litar fullt ut på Loob, ska bli intressant att se vilka spelare som lirar i lilagult nästa säsong!
Kommentera

Sv: Silly season
Sibbe:

Jag tycker inte han har varit bra, minns när ni hade Ketterer i mål, där kan man snacka om eliseriemässig =)
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74:

Skulle Hento inte vara elitseriemässig? Räddnings% på 90.42 under de matcher han spelade. Bättre statistik än bl.a. Moras, Malmös, HV:s och Brynäs förstemålvakt...
Kommentera

Sv: Silly season
Sibbe:

Skall ni ha Henrikson och Heino i mål? Vore jag looben skulle jag hosta opp stora plånboken och skaffa sig en elitseriemäsiig målvakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Sibbe:

Tycker det var dags att Trygg avslutade sin tid i FBK. Började bli lite Duus-varning på honom.
Kommentera

Silly season
Ja det har inte mer än tagit slut innan nästa säsong har börjat.

Sedan tidigare var nygamle "Totto" Rhodin klar, Ledin från Luleå likaså och även Rami Alanko från finska ligan.

Nu är även Bajens lovande unge målvakt Christopher Heino klar för Färjestad. Samtidigt aviserar "Grizzly" att han lämnar FBK.

Att Marcel Jenni skulle lämna visste vi sedan tidigare. Att Janne Grönvall letar ny klubbadress i Finland är ingen hemlighet. Det är nu även klart att normannen Mats Trygg lämnar oss för tyska Iserlohn. Det ryktas även om att måltjuven Prestberg lämnar oss.

Många luckor att fylla och jag väntar med spänning på vad Loob kan hitta!
Kommentera

« · 541111