« Föregående · 660452 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: FBK vs. Tallarna
Sinuhe:
Tippade jag Luleå-Frölunda istället eller vad gjorde jag för något?
Det får bli 3-2 i vår match då :)
Tippade jag Luleå-Frölunda istället eller vad gjorde jag för något?
Det får bli 3-2 i vår match då :)
Sv: FBK vs. Tallarna
Sibbe: Ja sitter som ett fån framför datorn och sjunger med i hopp om att det ska hjälpa lite
Sv: FBK vs. Tallarna
Komigen ja komigen ja komigen vårt lila gula lag seger vill vi ha och seger ska vi ha så kom igen vårt lila gula lag
Sv: FBK vs. Tallarna
tbse: Ja jag vill ha in 3 puckar till jag så har jag tippat rätt i denna match.
Men som sagt med llite tur så komemr de nog bli stolpe in snart
Men som sagt med llite tur så komemr de nog bli stolpe in snart
Sv: FBK vs. Tallarna
Sinuhe: Jaow, vår match på radiosporten på nätet.
Tackar!
Kom igen nu, skippa stolpskotten så går vi till pausvila med 2-2 och
fäller tallarna i sista!
Tackar!
Kom igen nu, skippa stolpskotten så går vi till pausvila med 2-2 och
fäller tallarna i sista!
Sv: FBK vs. Tallarna
tbse: Du menar på P4 sajten eller? Då heter han Ola Finell Men de är väll deras jobb att få allt att låta mer spännanade än vad de är.
Sv: FBK vs. Tallarna
Sinuhe:
Haha vad heter han som kommenterar? Vädigt vad han får allt att låta extra spännande! Lustig är han också =)
Haha vad heter han som kommenterar? Vädigt vad han får allt att låta extra spännande! Lustig är han också =)
Apropå ingenting...
Sitter och kollar på slutet av första perioden av SSK-MIK, och då intervjuar dom Boumedienne i pausen, och det första han säger är: Hörru sjöberg (domaren)
Kom hit istället å snacka i direktsändning!!! Bommen var irriterad på sjöberg eftersom denne missat att ta utvisning på en mora-spelare som tappade hjälmen å fortsatte spela, och när bommen påpekade detta till Sjöberg, så säger sjöberg att bommen skulle koncentrera sig på sitt istället, och att han är en värdelös hockeyspelare och att bommen borde få sitta på bänken resten av matchen.
Snacka om att det är ovanligt med såna grejor.
Kom hit istället å snacka i direktsändning!!! Bommen var irriterad på sjöberg eftersom denne missat att ta utvisning på en mora-spelare som tappade hjälmen å fortsatte spela, och när bommen påpekade detta till Sjöberg, så säger sjöberg att bommen skulle koncentrera sig på sitt istället, och att han är en värdelös hockeyspelare och att bommen borde få sitta på bänken resten av matchen.
Snacka om att det är ovanligt med såna grejor.
Sv: FBK vs. Tallarna
Bengt: Nej hoppas på bättre andra perjod nu så att vi komemr i gång i andra och inte i sista som de brukar vara.
Sv: FBK vs. Tallarna
Sinuhe: Oj oj vad jag hade velat varit på plat och skrickit ut den frutration jag känner nu i WP fina låtar för att stötta laget så mycket som möjligt :(
Sv: FBK vs. Tallarna
Sinuhe: Jag tror på en urladdning idag, att pucken studsar vår väg idag, alltså 5-1 seger väntar jag mig!
Sv: FBK vs. Tallarna
Bengt: Det ena man önskar vore ju att man var där och såg matchen och Jönsson gratulation till WP innan matchstart :(
Hoppas doch att våra grabbar lyfter sig från förra matchen nått annat är väll inte heller att vänta tror jag, dock kommer TIK att ha allt att spela för men tror ändå våra grabbar vinner innan 60 min har gått gärna 4-2 skulle sitta fint.
Sedan vill man då självklart oxå attt Lule ska förlora så vi får tillbaka 4 platsen i serien mins inte vilket mostånd dom har dock....
Hoppas doch att våra grabbar lyfter sig från förra matchen nått annat är väll inte heller att vänta tror jag, dock kommer TIK att ha allt att spela för men tror ändå våra grabbar vinner innan 60 min har gått gärna 4-2 skulle sitta fint.
Sedan vill man då självklart oxå attt Lule ska förlora så vi får tillbaka 4 platsen i serien mins inte vilket mostånd dom har dock....
Sv: Kåbergs avstängning
Boråsindian:
jag som trodde gossarna slagits klart nu, men här ser jag att fighten pågår än. sega gubbar, minsann!
Sv: Kåbergs avstängning
Dawidovski: Har du sett händelsen?? Oduya KNUFFAR Kåberg i ryggen, han slår inte. Men det är vad du tycker. Alla har rätt till en egen åsikt. Tycker det var onödigt av båda spelarna att agera som dom gjorde.
Sv: Kåbergs avstängning
Stigsson: Nej *skratt* inga mer omröstningar, det räcker med alla intetsägande sådana som florerar här redan.
Domarna dömer och straffen är ovanligt låga om man jämför med vad tillexempel Jens Karlsson fick för att ta emot flera knytnävar i ansiktet.
Domarna dömer och straffen är ovanligt låga om man jämför med vad tillexempel Jens Karlsson fick för att ta emot flera knytnävar i ansiktet.
Sv: Kåbergs avstängning
mattias - 74: Regeln som skulle tillämpas isåfall blir Misconduct, likt man får om man tacklar eller atackerar någon på isen efter domaren blåst.
Sv: Kåbergs avstängning
eltifoso:
Hade en diskussion med en vän igår ang detta. enligt honom så finns det ingen regel skriven om att du inte får hoppa på någon i båset, så detta skall tydligen vara helt ok medans det som Emil gjorde skall vara strängeligen förbjudet. Så då kanske Straffet är rättvist eller kanske Kåberg skulle haft ytterligare nån match??
Nån som kan hjälpa mig ang den frågan ??
Hade en diskussion med en vän igår ang detta. enligt honom så finns det ingen regel skriven om att du inte får hoppa på någon i båset, så detta skall tydligen vara helt ok medans det som Emil gjorde skall vara strängeligen förbjudet. Så då kanske Straffet är rättvist eller kanske Kåberg skulle haft ytterligare nån match??
Nån som kan hjälpa mig ang den frågan ??
Sv: Kåbergs avstängning
eltifoso: Saken är ju den att man absolut inte får ge sej ut från båset när man sitter där och den lilla knuff som Odågan gav Kåberg anses mildare än att hoppa ut. Rätt simpelt tycker jag och hade jag vart Färjestadare hade jag nog kunnat acceptera en matcher mer än Odågan fick.
Men annars håller jag helt klart med dej att vårdslöst spel där skador etc uppkommer borde beivras hårdare än en liten fajt mellan 2 spelare.
Men annars håller jag helt klart med dej att vårdslöst spel där skador etc uppkommer borde beivras hårdare än en liten fajt mellan 2 spelare.
Sv: Kåbergs avstängning
eltifoso: Ska vi få ordning på det här så känns det som om vi behöver en omröstning. En här, en i Frölundas gästbok och en på neutral mark.
Sv: Kåbergs avstängning
mok: Tycker det är hugget som stucket vilket som är värst. attackera en spelare som inte är på isen, eller att ge igen. Det spelar liksom ingen roll som vissa tror att en kroppsdel är kvar på sargen, man får inte tackla eller slå någon som hänger och lutar sig mot den under matchens gång heller. =)
Det som är så typiskt svenskt är dock att det är hårdare straff för två spelare som VILL slåss med varandra än vad en spelare får som slår sönder någons finger eller handled med klubban.
Det som är så typiskt svenskt är dock att det är hårdare straff för två spelare som VILL slåss med varandra än vad en spelare får som slår sönder någons finger eller handled med klubban.
Sv: Kåbergs avstängning
Dawidovski: Odoya slåt väl inte på Kåberg när han är i båset? Utan ger han en fin liten knuff.... slagsmålet börjar väl inte förrän dom var ute på isen? Sen är det klart dt skall ge mer straff om han hoppar ut. Trodde inte dom skulle ge Kåberg hårdare straff men mycket bra av dom att göra detta.
Sv: Kåbergs avstängning
Sinuhe: Ta det inte så hårt. Vare sig Odoya eller Kåberg framstår ju som några genier rent generellt. Antagligen hade Odoya bestämt sig för att läxa upp Kåberg för länge sen och när Kåberg märkte det så skyndade han sig fort som attan över sargen som en rädd hare. Odoya å andra sidan är ju inte så snabbtänkt och därför hann han naturligtvis inte ändra sina sinnesbanor utan fullföljde tacklingen på Arslet som helt enkelt kan förväxlas med Kåberg. Arslet petade ut något och var fortfarande tacklingsbart, även om resten inte var det. Följden blev att Kåberg tappade ansiktet fullständigt och kände sig tvungen att stå upp för det, vilket innebar att han glömde alla gällande regler, vilket han nu fått lära sig att han inte borde, ha fått gjort haft. Så att säga.
« Föregående · 660452 · Nästa »