« Föregående · 580604 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
Guinness:
Jag har ju tippat Mora sist i tabellen så ett särskilt bra lag tror jag inte de har. Men en premiär är alltid en premiär och borta mot Mora är inte lätt då. Det gick ju knappast med lätthet förra året, men visst - vi ska vinna...
Jag har ju tippat Mora sist i tabellen så ett särskilt bra lag tror jag inte de har. Men en premiär är alltid en premiär och borta mot Mora är inte lätt då. Det gick ju knappast med lätthet förra året, men visst - vi ska vinna...
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
mattias - 74: Tror nog det blir en 15-18 matcher, om det inte inträffar något oväntat.
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
Sibbe: Heino blir helt klart en tillgång, om två-tre år är han förste keeper med bred marginal...tror du det blir så "svettigt"? Det känns som att Mora har en del nya namn att spela ihop, ett tidigt möte tror jag passar bra.
Sv: ELITSERIEPREMIÄR!!!
Guinness:
Jag tror att Heino kommer överraska positivt mellan stolparna, utan tvekan! Men i premiären är jag ganska säker på att det är Hento som står. Norda kommer med stor säkerhet inte till spel och kanske inte Högga heller...
En väldigt tuff premiär, fast det är å andra sidan alla premiärer...
Jag tror att Heino kommer överraska positivt mellan stolparna, utan tvekan! Men i premiären är jag ganska säker på att det är Hento som står. Norda kommer med stor säkerhet inte till spel och kanske inte Högga heller...
En väldigt tuff premiär, fast det är å andra sidan alla premiärer...
ELITSERIEPREMIÄR!!!
Då var det dags att ta sig an Mora om lite drydt 47 timmar...skulle gärna se Heino mellan stolparna, skulle vara en fin match att göra debut i.
Sv: Magazinet live!
Premiären av Magazinet live är nu avklarad. Programmet går att se på Färjestads hemsida och jag måste säga att jag är positivt överraskad över resultatet! Visst är det inte lika proffsigt som Hockeykväll men nästan. Grafiken toppen, kanon bisittare i form av "Ragge" och Kalitzki skötte sig bra. Nervös får man vara första programmet.
Bra initiativ av FBK, ska bli kul att följa hela säsongen!
Bra initiativ av FBK, ska bli kul att följa hela säsongen!
Sv: Wallin?
eltifoso: Ibland kan Tomas Ros få till det riktigt bra:
"Jag förstår Rikard Wallins irritation.
Skickad från Minnesota i NHL till Houston i farmarligan.
Vem vill till Houston nu?
Några timmar innan en befarad naturkatastrof."
Hehe. Det är ingen önskvärd situation han hamnat i. Hoppas han tar med sig regnställ och paraply.
"Jag förstår Rikard Wallins irritation.
Skickad från Minnesota i NHL till Houston i farmarligan.
Vem vill till Houston nu?
Några timmar innan en befarad naturkatastrof."
Hehe. Det är ingen önskvärd situation han hamnat i. Hoppas han tar med sig regnställ och paraply.
Sv: Håkan Loob Trophy
knaskamilla: Vill man vara lite elak, kan man ju säga att Foppa sabbade lite för näslund, genom alla assist till Hejduk:-) Hejduk gick ju om näslund där i målligan på slutet den säsongen! annars hade näslund nog vunnit målligan, om han hade lyckats göra 50 mål är en annan fråga.
Tror Hejduk gjorde 51 mål, och näslund 48 mål, (eller var det 49)
var också nån annan lirare som låg jäms med näslund (undrar om det var Sakic, eller näslunds våldsamme klubbkamrat)
Tror Hejduk gjorde 51 mål, och näslund 48 mål, (eller var det 49)
var också nån annan lirare som låg jäms med näslund (undrar om det var Sakic, eller näslunds våldsamme klubbkamrat)
Sv: Håkan Loob Trophy
knaskamilla: Hade fr mej det låg i närheten iaf men hade helt för mej det iaf var 50 men NHL e ju inte direkt mitt största intresse.
Sv: Wallin?
Danne_l: Jodå Rayman, det stämmer. Wallin förhandlade till sig enn "outklausul" som han kan använda om han inte tar plats i NHL-laget. Dock är det ju knappast troligt att det sker innan nästa fönster. Han lär ju försöka spela till sig en plats först. Men det ser bra ut, det får jag hålla med om.
Sv: Håkan Loob Trophy
Guinness: Många är de som varit manade att försöka, och många är det som medier skriver upp som tidernas bästa, men bara en svensk har mäktat med 50 mål. Vår eminenta lirare och numera sportchef Håkan Loob
Sv: Håkan Loob Trophy
mok: Nä, ingen har gjort 50 mål eller fler mer än Loob, dock har Näslund varit nära...Foppa hade en period när han var hel dock var det flest ass.
Sv: Håkan Loob Trophy
mok:
Var inte Näslund uppe i dom siffrorna för inte så många år sedan? Hm, kanske var då han bröt benet i slutet...
Var inte Näslund uppe i dom siffrorna för inte så många år sedan? Hm, kanske var då han bröt benet i slutet...
Sv: Håkan Loob Trophy
Guinness: Ja se dessa priser :) Dom skriver:
# Håkan Loob är ende svensk som lyckats göra 50 mål under en och samma säsong (1987-88) i NHL.
Har inte Foppa eller nån gjort mer än 50 mål alltså? Hur många har dom kommit upop i?
# Håkan Loob är ende svensk som lyckats göra 50 mål under en och samma säsong (1987-88) i NHL.
Har inte Foppa eller nån gjort mer än 50 mål alltså? Hur många har dom kommit upop i?
Sv: Resa till Timrå?
Danne_l: Goa gubbar kan ni glömma.. :) Har haft säsongskort på stå i LLA ett antal år nu... Har dock en släkting som spelar i TIK, så kanske är man något splittrad.. Därför vore det också extra kul att åka dit!
Nu får ni sluta spöa oss i SM-finalerna. Det börjar bli tråkigt med silver...
Nu får ni sluta spöa oss i SM-finalerna. Det börjar bli tråkigt med silver...
« Föregående · 580604 · Nästa »
Nej då, det är helt lugnt för er del. För att göra det extra enkelt så firar vi 'bygdens dag' på måndag, och spelar därför bara med genuina Mora-spelare - och i folkdräktsutrusning. Har du sett de nya specialgrillorna i träskomodell med kurbits, framtagna för just detta event?
De yngsta kommer bli de tre vassaste vi har i Team92-laget. Men dom är bra för sin ålder, så underskatta inte.