Fotboll

16098 inlägg · 40 ämnen

Champions League

« · 1543524 · » Till forumet


Sv: Champions League

renen:

Skapligt tunga matcher vi har framför oss vi som älskar fotboll

Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: Känns rätt bra, fast det är minus 15 :)
Kommentera

Sv: Champions League

scim:

HAHA Cityredaktionen verkar en aning bittra ;)

Kommentera

Sv: Champions League
Frella: Av Aguero, Tevez och Balotelli så är helt klart Aguero vassast. Han verkar dessutom vara den mest professionella av de tre.
Kommentera

Sv: Champions League
scim: Förstår inte Agüeros storhet faktiskt. Inte när man har Tevez och Ballotelli på sidan. Agüero var grym i La Liga där det ges utrymme för snabba spelvändningar då motståndarnas backlinje inte sällan står inne på offensiv planhalva.
Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: Jämn första halvlek även om Dortmund var strået vassare. I andra halvlek var City helt bedrövliga. Tack vare den turliga straffen så har vi väl lite hopp om avancemang, men jag är skeptisk.
Kommentera

Sv: Champions League

Poffa:

Sitter och ser på City - Dortmund och kan nästan svära på att Dortmund minst når Semifinal. Vilken offensiv rolig fotboll dom spelar. Bara för att jag just skriver detta så får city en livlina i form av en straff och 1 - 1, inte det minsta rättvist. 

Dortmund har i princip nästan spelat ut City. HART har räddat city från bedrövelse.

Kommentera

Sv: Champions League

Poffa:

;)

Kommentera

Sv: Champions League

mattias - 74: Ja, jag var ju jävligt allvarlig du...

Kommentera

Sv: Champions League

Poffa:

Jag var mest ironisk, självklart är det inte riggat men på de senare åren har ju united fått på förhand den enklaste gruppen. Ta det inte så allvarligt ;)

Själv kanske jag får åka på Råsunda och se Liverpool om jag har tur ;)

Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: Säkert riggat, va? United får ju alltid fördel av allting. Sir Alex sa åt Weah och de övriga att lotta så här.
Kommentera

Sv: Champions League

T T:

Och united får lätt igen. SUCK

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Champions League
D som i Dödens grupp.
Kommentera

Sv: Champions League
T T:Mina tankar går till Mourinho. Han skulle ju leda Chelsea till CL-bucklan. Hoppas han får smaka på champagnen på segerfesten. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Champions League
Kattgubben: Måste sända en tanke till Spurs. Grymt att missa CL på det här viset.
Kommentera

Sv: Champions League
T T: Välförtjänt, i efterskott :)
Kommentera

Sv: Champions League

Blizzard: JAAAAAAAAAAAAA!!

Äntligen. Rättvisa!!!

Kommentera

Sv: Champions League
TT: Stort grattis, Chelsea!!!
Kommentera

Sv: Champions League
T T: Nu kan Chelsea ta hela skiten, spännande :d NÖÖÖÖJD :D

Edit: Grattis då Chelsea, vart en fin rysare =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Champions League

Blizzard: Nöjd?

Petr Cech kan nog nypa ett par till.

Kommentera

Sv: Champions League

jag håller på Bayern men inte på de sättet jag håller på Timrå ellr Hammarby därför blir jag inte tokig om Chelsea tar hem det, bara det blir spännande utav helvete är jag nöjd =)

Kommentera

Sv: Champions League

...men han ska helst inte vara i eget straffområde...

Räddning!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Champions League
Dream Team: så jävla roligt, gillar drama när man inte håller på lagen, får gärna gå till straffar =)
Kommentera

Sv: Champions League
Dream Team: Att Drogba gör mål i en final är fullständigt logiskt.   ;)
Kommentera

Sv: Champions League

Dream Team: Jag har sett värre tokdominans än det där. Ex. Barcas mot just Chelsea.

Det var kontrollerat av Chelsea.

Bayern skulle såklart ha varit bättre i deras klara chanser, men där var de som div. 5 spelare i Sverige.

Nu har Bayern skitit i det blå skåpet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: Ibland är det lite komik över Fotbollsmatcher. Så även ikväll. Efter att Bayern i det närmaste har totaldominerat spelet under i det närmaste 90 minuter, efter bl.a haft 16-0 i hörnor så gör man 1-0 i den 83:e minuten. Vad händer sedan när Chelsea får sin första hörna i 88:e? Jo, givetvis nickar Drogba in 1-1. Fast vem har sagt att Fotboll eller sport i allmänhet är speciellt logisk? :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Champions League

Dream Team:

Dags för final ikväll som jag tror Bayern vinner i kraft av hemmaplan samt att de inte saknar lika viktiga spelare som Chelsea i kvällens match. Chelseas skadeläge ser ut som följer

John Terry, Branislav Ivanovic, Ramires och Raul Meireles samt frågetecken för Malouda medans Bayern saknar Alaba, Badstuber och Gustavo, det är ju Chelsea som helt klart saknar mer tongivande spelare. Tror faktiskt Bayern tar det här ganska enkelt. Ingen Terry eller Ivanovic i Chelseas backlinje gör att jag tror Chelsea kommer får ett helvete ikväll på ett kokande alianz arena.

Tips 5 - 1.

Kommentera

Sv: Champions League
Hahl Bundy: Wunderbar! Way to go, Schweinsteiger!
Kommentera

Sv: Champions League
Yes!!!!!
Kommentera

Sv: Champions League
Kattgubben: Härligt Bayen! Underbart.
Kommentera

Sv: Champions League
Och ramos ut på gatan :)
Kommentera

Sv: Champions League
Ronaldo denied! Haha
Kommentera

Sv: Champions League
Helt rätt att varna för filmning
Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: ja usch. Ytterst osympatisk. Filmar som fan och överdriver.
Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: Håller med, men ronaldo är en idiot för sig, har blivit värre sen han lämnade manchu. Jävla diva!
Kommentera

Sv: Champions League
renen: samma här, men jag gillar mourinho. Dilemma.
Kommentera

Sv: Champions League

renen:

Pepe är den största grisen, vilken idiot, han får Terry och framstå som en värdstjärna.

Kommentera

Sv: Champions League
Kattgubben: Ja hoppas dom tar det. Kan inte med Real å särskilt Ronaldo.
Kommentera

Sv: Champions League
mattias - 74: vilken härlig fotboll bayern lirar
Kommentera

Sv: Champions League

Dream Team:

Kom igen Bayern..

Kommentera

Sv: Champions League
renen: Hehe.. jodå, fast inte i den medievärld vi lever i för tillfället. Vi har nyligen flyttat från lägenhet (med ComHem) till hus, än så länge utan parabol. Så vi kör med digitalbox och bordsantenn. Första veckan var det frivisning av alla kanaler, då ingick TV3. Men nu är det endast SVT's kanaler plus TV4 som funkar. Simple as that! :)

Därav mitt lilla fuskbehov... :)
Kommentera

Sv: Champions League
Dream Team: Har du inte trean?
Kommentera

Sv: Champions League

Någon som sitter på en bra live stream även ikväll? :)

Kommentera

Sv: Champions League
renen: 2-1 :) kanske inte ska räkna bort Bayern
Kommentera

Sv: Champions League

mattias - 74: 2-0 efter 15min, blir nog ingen hemmafinal för Bayern!

Kommentera

Sv: Champions League

Dream Team:

Fantastiskt tråkigt och se Chelseas defensiva spel igår. Fotbollsmördare. Nu håller jag på deras motståndare i finalen. Vore kul med Bayern Munchen, dom har spelat en attraktiv fotboll genom turneringen. Barcas bollinnehav och kvalificerade målchanser ser alltid ut så här när dom spelar fotboll. Tyvärr var chelsea effektiva men som sagt otroligt tråkigt spel

Kommentera

Sv: Champions League
Dream Team: Man måste ju älska Barcelona för den fotboll de spelar men jag tror finalen blir mer sevärd utan dom inblandade. Är Barca med vet man att man får bolltrillande i 90 min men nu finns det alla möjligheter till att bli en intensiv böljande match oavsett om det blir Bayern eller Real.
Kommentera

Sv: Champions League
T T: Jag vet inte varför, men jag har varit "anti-Chelsea" rända sedan Gianfranco Zolas dagar. Jag kan inte säga att jag unnar dom speciellt mycket. Vaddå bortdömda förresten? Otur är ju en sak, men hur har dom blivit bortdömda?
Kommentera

Sv: Champions League
Dream Team: Det är verkligen rättvist att de får en ny chans på titeln efter alla bortdömningar och otur de har haft i CL de senaste åren. Men de måste göra ännu en bragdmatch, vilka som än vinner i morgon blir storfavoriter i finalen.
Kommentera

Sv: Champions League
T T: Men för guds skull, säg inte att du håller på Chelsea?!
Kommentera

« · 1543524 · »