Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Champions League

Sv: Champions League
sylf:

Dysterkvist det är inte kört än, bara nästan.

Dock tror jag som du men vägrar göra det egentligen

mattias - 74: Ähh idag blir den e säker vinst med 4-1 !

mattias - 74: Nej, men den som spelades i Istanbul för 2 veckor sen var det. Nu är CL bara en transportsträcka, 3 matcher kvar sen är det slut.

sylf:

Skall man våga säga att matchen ikväll mot Besiktas är Viktig :-)

Bissett19:

Liverpool riktigt illa ute i CL. Nu krävs seger i återstående matcher vilket naturligtvis går men är omöjligt :)

Fokus på Ligan nu Tack !

Sissoko ryktas till Juve. Jag blir det första att gratulera juve till en Världsmästere i Felpassningar.

Nån som vet hur det gick för Glenn " Jag skall krypa " Hysen?

Rytter:

Jo jag såg just bilder från matchen på Nyhetsmorgon. Patetiskt. Hoppas han får böter. Rivaldo fock 75 000 har jag för mig ? ( Vilket är ingenting )

vad får dida ?

mattias - 74:

För att summera det snabbt.

Celtic tar ledningen med 2-1 i slutet, en Celtic supporter springer in på plan och fram till Dida, och ger honom en klapp (inte ett slag) på axeln/överkroppen sedan springer han vidare. Dida vänder sig om tar några steg sedan lägger han sig och fejkar att han blev slagen i ansiktet.

Dida hade säkert räknat med att matchen skulle brytas (som Danmark - Sverige) men dommaren valde att i detta fall spela klart matchen.

Wayne Gresky:

Vad gjorde DIDA ?

Trist att Liverpool inte vann också. Missade 2:a halvlek PGA träning.

Didas filmning igår är den roligaste sen Rivaldos 2002.

mattias - 74:

Slut mellan United och Roma, 1-0 Rooney målskytt. Kolla vad jag tippade längre ner i tråden ;-)

Rytter:

Roma kommer säkert vara på fötter från starten.

Dock gör det ingenting om Totti sänker er :)

mattias - 74:

Kommer nog bil en jämn match men jag tippar på att United tar det med 1-0. Vårt försvar har sett ruggigt stabilt ut, och nu är troligen Owen H tillbaka. Någon 7-1 seger som förra säsongen kommer det inte att bli, det är ju något som inträffar "once in a lifetime" i CL.

scim:

Dags igen ikväll. United - Roma känns intressant. Får Roma revansch ?

Tror barca också kan få tufft. Tyska lag är svårspelade på sin hemmaplan.

mattias - 74: Vilket sjukt snyggt mål av Fenerbahce!

Wayne Gresky:

Starkt av pool att klara 1 - 1 nästan hela 2:a med 10 man. Pennant utvisad.

sylf: Då var det slut! Glenn får nog räkna med skrubbsår på knäna...starkt av norrbaggarna att plocka en poäng.

Wayne Gresky: Glenn andas nog ut lite nu, 1-1

Wayne Gresky: De matcher man sett Chelsea i år så är det inget imponerande spel man visat upp. Nog för att Drogba är ovärdelig, men Lampard? Känns som att det är mer som är fel i årets Chelsea.

mattias - 74: Chelsea-Rosenborg 0-1 i Ht. Ser inte bra ut för Glenn...

"Fotbollspappan Glenn Hysén lovar
i Aftonbladets spelbilaga att krypa
tolv mil om Rosenborg tar minst en
poäng mot Chelsea när Champions League
drar igång i kväll."

Vi får se om han håller sitt löfte till skillnad från somliga andra...jag tvivlar!

sylf:

Porto borta i kväll.

Sissoko och riise borta men Gerrard och Torres in i Startelvan.

Hoppas på islossning. 0 - 5 :)

Gusten: ehh? vadå sket på sig? dom spöade ju för fan dom på olympico, men vissa har ju ett kort minne här inne..
Om vi inte vinner kriget på plan, så gör vi det utanför.

Gusten:

Kan inte hans patenterande ??

Personligen ser jag att Rosenborg går långt nu men det blir svårt.

mattias - 74: "hehe några 7 - 1 lär det inte bli igen =)"

Nej, det var nog en "once in a lifetime" :)

Intressant med Sporting också, hur blir Ronaldo och Nani mottagna? Kommer Nani köra sin patenterade på sin gamla hemmaplan :)

Dream Team:

expertpanelen har talat. Få se vad Scim säger =)

mattias - 74: Tankeläsning där, eller? ;-)

Gusten:

hehe några 7 - 1 lär det inte bli igen =)

mattias - 74: Lagen som går vidare från gruppspelet:

Grupp A:
Liverpool och Porto

Grupp B:
Chelsea och Valencia

Grupp C:
Real Madrid och Werder Bremen

Grupp D:
Milan och Celtic

Grupp E:
Barcelona och Stuttgart

Grupp F:
Manchester United och Roma

Grupp G:
Inter och CSKA Moskva

Grupp H:
Arsenal och vilket än av lagen som vinner i kvalmatchen mellan Sevilla och AEK Athen.

mattias - 74:

Mitt tips blir

Grupp A. Pool, porto

grupp B Chelsea, Valencia

Grupp C Real, werder Bremen

Grupp D Milan, Celtic

Grupp E Barca, Stuttgart ( Lyon floppar igen )

Grupp F.United, Roma

Grupp G Inter, CSKA

Grupp H Arsenal, Sevilla

sylf:

Här är hela ottningen

Grupp A Grupp B
Liverpool Chelsea
Porto Valencia
Marseille Schalke 04
Besiktas Rosenborg

Grupp C Grupp D

Real Madrid Milan
W.Bremen Benfica
Lazio Celtic
Olympiakos Sjaktar

Grupp E Grupp F
Barcelona Manchester U
Lyon Roma
Stuttgart Sporting
Rangers Dyn.Kiev

Grupp G Grupp H
Inter Arsenal
PSV Eindhoven Sevilla/AEK Aten
CSKA Moskva Steaua Bukarest
Fenerbahce Slavia Prag

sylf:

Liverpool. Porto, Marseille och Besiktas i samma grupp. Pool och porto går vidare blir mitt tips!

mattias - 74: Skulle inte IFE chocka med ett snabbt mål?? Spelarna måste ha missuppfattat i vilken kasse.....

65selander:

City spelar ligacupen

mattias - 74: Japp nu kan man byta kanal.

rbn:

Heja Elfsborg det tod 4minuter för Valencia att göra mål.

Elmanders gäng lätt utmanövrerade igår 2 mål av Kuyt och Crouch kunde väl gjort si så där 4 mål till igår. Intressant lottning på fredag tror jag det är ?

Elfsborg får nog be till högre makter ikväll om de skall kunna vända 3 - 0 från Bortamötet i Valencia eller förresten, Det går inte. Lycka till i alla fall alla boråsare.

Projta:

Pool vann tydligen med 0 - 1, sadant ar alltid trevligt att lasa nar man ar pa semester

Wayne Gresky: men dock så tyckte kag att Wilan gjorde en bra match igår.. men som sagt att man har mattias svensson på topp de fattar inte jag, han e så kass men men som vanligt det skall köras på de gammla

Dream Team: B-liga? Allsvenskan är idag en D-liga! Skillnaden är större mellan La Liga och Allsvenskan än mellan herrallsvenskan och damallsvenskan...

Ska ett svenskt lag ha något i CL att göra så måste laget ha en vass målvakt, ett riktigt starkt försvar men en samspelt backlinje där alla snudd på håller landslagsklass, ha ett innermittfält med enorm arbetskapacitet samt en riktig måltjuv på topp. Det går inte att som Elfsborg sälja sin bästa back inför turneringen.

Linda C: Nej men svensk fotboll vissar ju hur dåligt det är..
man har bara 1skott på 90minuter och det är avståndet på 40 meter =)

Gick inget vidare för Elfsborg, nu är det kört för deras del.

wap.hockeysnack.com
Otroligt,Elfsborg lyckades skrapa fram en hörna.

Frella: Det är ju verkligen beklagligt men oerhört sant att allsvenskan framstår som rena rama B-ligan med internationella mått mätt. Nu finns det förstås lag som håller sämre klass än Valencia på den lite högre nivån, men faktum kvarstår ändå - svenska lag ligger ljusår efter på det ekonomiska planet för att kunna bjuda tillräckligt motstånd på den här nivån.

LL: Kan ju vara en idé att hitta enkla och korta passningar istället för att dunka långt på Keene...

Dream Team: oerhört passivt försvarsspel av Elfsborg där. Massor av folk i boxen men ingen markerar den enda motståndare som finns där.

Dream Team: Rullgardin ner redan i den sjunde minuten. Äventyret blev kort men inte särskilt intensivt.

Forza Elfsborg, forza dom!

scim: Hur tror ni att det går för Elfsborg mot Valencia då?? Jag tror att det blir en övermäktig uppgift men större under har ju skett förut.

scim: Ja precis. De går ju inte att jämföra. Undrar vem av dem som är bäst egentligen?

sylf:

En match där hela spanska landslaget stod och sov. Elmander har en sjuk formtopp just nu (eller iaf just då), men det krävs att han levererar lika mycket under en bra mycket längre period innan han kan jämföras med Kuyt eller Torres.

« · 937753 · »