Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Champions League

Sv: Champions League
Mike Skinner: reducerat på Emirates Stadium, dvs 2-1 till Arsenal just nu. Ingen vidare fart på den andra halvleken, båda lagen verkar ha lite problem med fokuseringen.

LL:

Ah, har kikat där någon gång. Just nu sitter jag dock på Ubuntu och de verkar inte vara så förtjusta i något som inte är Internet Explorer och Windows Media Player... Men så noga var det inte. Får ju löpande info här istället. :) Och jag menar, såna där lag som Arsenal är väl ändå inte så ruskigt roliga att titta på? :)

Mike Skinner: ett tips annars om det är CL-matcher du vill se men inte har kanalen - på www.viasat.se kan man mot en inte alltför blodig penning oftast se matcherna streamade med bra kvalitet. Jag har testat ett par gånger och det har funkat klockrent. Har du minst 2 Mbit/s så kan du streama därifrån.

Mike Skinner: jag tycker att alla matcher som Arsenal är det bättre laget i är bra matcher... skämt åsido så är det en ganska småtrevligt match, Arsenal spelar ganska fyndigt och Steua gör inte så mycket motstånd så det blir en del rätt fina kombinationer från hemmalaget.

Vem som möter vem lottas, där ettorna lottas mot tvåorna. Lag från samma land eller samma grupp kan dock inte mötas redan i åttondelsfinalerna. När lottningen görs vet jag dock inte, men jag tror att det görs ganska så omedelbart efter att lagen är klara.

LL:

Man skulle ha fått in den kanalen, sexan sänder ju UTD. Lagom segt där. Är det en bra match? Och när avgörs det vilka som spelar mot vilka i åttondelarna?

Mike Skinner: jo, det är två stormöten på raken där. Fast det ska vi kanske diskutera i en annan tråd :-)

2-0 till Arsenal efter första halvlek. Steua Bukarest ser så där lagom intresserade ut och Arsenal joggar runt lite lagom fort och passar bollen mellan varandra, och hade inte Theo Walcott satt vänsterdojan på höger fot och tvärtom så hade han kunnat göra tre mål den här halvleken.

LL:

Just ja, det är ju den matchen på söndag också. Fan vilken fin fotbollsdag det blir. :)

Mike Skinner: absolut, de klarar det rent kondismässigt - jag tänkte mer på skaderisken. Jag förstår absolut att han tog av dem mot Reading, men inte att han inte tog av dem mot Marseille.

Arsenal kör på samma princip som United. Bara två spelare från i söndags finns på planen. Det hindrar inte att Arsenal dominerar totalt och leder med 1-0. Robin van Persie och Abou Diaby gör mycket välkomna comebacker i laget efter ganska långa skador. Oerhört välbehövligt att få tillbaka några skadade spelare inför söndagens möte med Chelsea.

LL:

Ja, redan innan match visade ju Benitez lite taskiga idéer. Vi hade väl 25-1 i målskillnad innan matchen mot Reading och har spelat 4-4-2. Istället testar vi 4-3-3 av någon anledning.

Att han plockade ut Torres och Gerrard var väl förståeligt mot Reading, och jag håller med om att det var lite konstigt att de båda fick spela så pass länge mot Marseille. Egentligen litar jag helt fullt på att Gerrard klarar 90 minuter varje dag i veckan, men ja, Torres som sagt. Tror ändå han kommer att vara i bra form på söndag.

mattias - 74:

Vilka vi än möter hade det ju varit roligt att tvåla till dem. :) Men så klart, lite extra skönt att spöa ett italienskt lag. Rent taktiskt får man väl hoppas på Sevilla.

Man UTD vilar ju för övrigt hela sin trupp i kvällens match mot Roma. Bara Rooney och Saha kvar verkar det som.

LL:

Helt rätt i det du skriver. Champions League verkar vara prio 1 nu. Varför vet jag inte. Ligan har ju inte vunnits sedan 1990 så man undrar varför han gör som du skriver.

United på Söndag är en viktig match. Vinst så är vi med igen Poängförlust så är Ligaguldet långt borta.

Mike Skinner: Vilka vill du ha i 8 dels finalen? Själv skulle det vara kul att spela bort INTER :)

Mike Skinner: jo, han har varit ett lyckat köp så här långt.

Däremot kan gårdagen, om man vill vara lite konspiratorisk, tolkas som att det enda Benitez verkligen är intresserad av att vinna är Champions League, alternativt att han inte tror att de kan vinna ligan. I lördags mot Reading med underläge 3-1 och mer än 20 minuter kvar så ger han upp (det har han till och med själv sagt att han gjorde) och plockar av spelare för att vila dem till gårdagen. I går, med ledning 3-0 och totalkontroll på matchen och säsongens hittills överlägset viktigaste ligamatch bara några dagar bort dröjer det till mindre än en kvart kvar innan han tar av Torres, medan Gerrard och Mascherano spelar hela matchen. Visst, det är ändå ganska långt till söndag så de hinner vila, men tänk om tex Hyyppiäs ofrivilliga stämpling på Mascherano med ett par minuter kvar av matchen hade tagit lite mer olyckligt så att han hade varit borta från söndagsmatchen? Jag hade tagit av Torres redan i halvtid - framför allt om det stämmer som kommentatorerna sade att han hade känning av en skada innan matchen - och Gerrard och Mascherano efter max 60 minuter. De tre kommer att vara Liverpools absoluta nyckelspelare på söndag, att de får spela så länge i en redan avgjord match är för mig helt obegripligt.

LL:

Hehe, kanske inte. Men jag är rätt nöjd med honom, var fruktansvärt orolig för att han inte skulle funka i Liverpool, något han trots allt visat att han gör.

LL: I jämförelse med t.e.x Schevsjenko i Chelsea så är det en gåva! Han kostade väl typ 450.

Mike Skinner: med tanke på att Torres kostade Liverpool runt 300 miljoner kronor så vet jag inte om "gåva" är riktigt rätt ordval här... :-)

mattias - 74:

Du har ju helt klart rätt i att Kuyt bränner för många lägen. Å andra sidan har vi riktigt duktiga offensiva spelare på mittfältet samt en gudagåva i Torres, så det funkar ju rätt fint med en forward som jobbar fram chanser åt dem.

Mike Skinner:

Crouch har ju visat att han kan göra viktiga mål men nu valde ju Rafa rätt " igen "

Dock tycker jag att Kuyt har missat för många öppna målchanser på slutet men igår gjorde han ju saom sagt mål så det var ju bra.

Torres 2 - 0 är ett klassmål

JimmyH:

Fy faaan vad vi är bra. Alltså, Crouch må vara lång, men fortfarande inte bra på huvudet. Och han funkar inte som target player heller eftersom resten av Pool tror att så fort Crouch är på topp ska vi skicka långa höga bollar.

Jag gillar rotationssystemet, men någonstans måste vi ändå bestämma oss. Kuyt - Torres är ett klockrent anfallspar, och Voronin ersätter Kuyt ganska bra. Men Crouch. Ja, jag gillar honom, men tyvärr övertygar han inte som target player, och som striker platsar han inte.

You'll Never Walk Alone!

JimmyH:

Ja man hoppas på en final igen.

Kuyt gjorde visst mål också =) men jag gillar inte honom iaf.

mattias - 74: 16-1 på de tre sista matcherna i gruppen. Skaplig avslutning det efter den katastrofala starten.

Rytter:

en smärre överdrift kanske =)

Hur som helst smakstark med 0 - 1 av Gerrard på en korrket dömd straff

mattias - 74:

Vet inte riktigt om jag håller med dig där (som vanligt). Det jag tänkter mest på när jag hör namnet Crouch är på hur dålig han är i luften sett till sina förutsättningar. Missförstå mig inte nu, han är bättre än medel i luften men samtidigt har han långt till att vara bland de "bästa i europa på skallen" som du säger.

Problemet med honom som jag ser det är att han saknar styrka och balans och tajming för att vara riktigt farlig i luften, sedan har kan han fan inte heller rikta sina nickar. Visst han kan fungera som target vid uppspel för då kan han så still och med sin omänskliga längd bara styra bollen utan att hoppa, och då spelar det inte lika stor roll ifall han inte kan rikta den exakt eller inte.

Men i luftrummet inne i straffområdet när det gäller att sätta dit skallen och göra mål tycker jag han saknar rätt så mycket. Mest tydligt tycker jag det blir när det är "kamp" i luften, väldigt ofta vinner en mindre försvarare mot honom (något som borde vara omöjligt sett till Crouch's längd), just pga att denna är hårdare i kroppen och har bättre balans. Verskar som inte hans imponerande 63kg är tillräckligt för att ta en smäll i luften och fortfarande ha balansen och kunna sätta dit ett inlägg.

Som sagt missförstå mig inte nu Mattias, han är bättre än medel på huvudet. Men till upp till de bästa målgörarna i europa (med huvudet) har han en bra bit kvar.

Förstår att ni Liverpool fans gillar honom, eftersom han passar prefekt som target man i erat tråkiga slå långa bollar spelsystem ;-)

Projta:

Crouch är förmodligen en av europas bästa på skallen en Kuyt missat mer målchanser än Allbäck gör i det svenska Landslaget.

mattias - 74: Vaa ser du heller långben på topp ? Kuyt kanske inte gör mkt mål men fan vad han sliter för laget

Gidde:

Eftersom jag redan gett opp ligagulder för mitt kära pool så får man väl hoppas att de vinner idag mot Fransmännen så att man kan få hoppas en aning på en final till i CL annars är nog Rafa nästa tränare att få en spark i Arslet =)

Dock vill jag se Crouch istället för Kuyt på topp.

Hoppas även vårt nordiska bidrag tar poäng i Tyskland.

Mike Skinner:

Liverpool måste dock vinna i Marseille eftersom de räknar inbördes möten i första hand och Marseille vann ju på Anfield

Efter en liite skakig inledning vinner Liverpool klart med 4-1 hemma mot Porto och Champions Leaguedrömmen är i allra högsta grad levande. Marseille fick stryk mot Besiktas. Spännande match väntar...

Bissett19:

Satan, vilken träff... Det är vackert!

Wayne Gresky:

Thanks!
Japp, det var snyggt det också, men kommer som sagt lite i skymundan av Ibras mål...

Bissett19: Inte utan att man ställde sig upp o jublade. Fruktansvärt snyggt mål, gåshud.
Nu vill man se lite mer sånt där även i landslaget.

Maestro Ibra, please!

Någon som har en länk till Källströms mål?
Det var visst också rätt snyggt har jag hört, men tyvärr inte sett...

Nu har en annan fått sett hästsparken också. Starkt jobbat av Brassarna också i CSKA.

Zlatans första såg ut som det var Brynäsare i CSKA's försvar.

Bissett19: När det är fotbolssporr på TV så somnar en strax före 2030 för att vakna 0300 för att stänga v TV'n. Life sucks

wap.hockeysnack.com
Satan i gatan vad snyggt Zlatans mål var.Bra match,snygga mål,fotbollsporr helt enkelt.

Wayne Gresky:

Verkligen, en av de bättre man sett på ett tag. Är imponerad över Moskvas insats.

Svennis:
Kööööp Wagner Love.

scim:

4-2 var sjukt snyggt!
Zlataaaaaaaaaaaaaan!!!!
Vilken bra match det är.

mattias - 74:

Vilken match, först två klassmål av Moskvas brassar och sedan snabb replik av Inter via Zlatan och Cambiasso!

Bissett19:

Heja Inter, nästa skräll är ett faktum ??

mattias - 74:

Nej.
Barcelona1 - 0Glasgow Rangers
1:a halvlek
 Mål 
T.Henry - 6' 

Kan skottarna fortsätta skrälla ??

Barcelona - Glasgow Rangers

Mike Skinner: 8-0 till Pool, vilken slakt! Lobbmål från utanför straffområdet med röven, när hände det senast?

Det rann iväg till slut ändå. 8-0 och största vinstmarginalen i CL. Får hålla med TV6-kommentatorerna dock om att det var pinsamt från Besiktas sida. Jag hade nog kunnat hindra 8-0 målet, och jag är 1,73...

Projta:

Jävligt roligt att Rosenborg leder faktiskt! Och själv känner jag mig lite nöjd med att i halvtid ha haft åsikten om att Benayoun verkar glödhet. ;)

sylf: Jaja jag får äta upp de där långt tillbaka känns det som :) . Aja skoj med Rosenborg leder iaf med 2-0 nu

Projta: "Startar man med Croch o Voronin kan de int bli mycket mål =).. Blir" långa bollar på Bengt" ;)

Hmmm, 4-0 nu!

Mike Skinner:

O Glade Glenn skriker som en galning när Liverpool gör mål som vanligt.Matchen känns annars rätt klar,Besiktas ser lagom intresserade ut.Kan nog bli ett par baljor till för Liverpool.
Inte ens Hyypiä kan vända denna match;)

Rosenborgsguttarna har 1-0 på Mestalla mot Valencia,det vore rätt coolt om dem lyckades knipa nån poäng där.

Projta:

Men Benayoun är glödhet... Och Crouch verkar sugen på att visa vad uttrycket target player faktiskt betyder. Kan tvärtom vad du säger bli många mål ikväll!

mattias - 74: Startar man med Croch o Voronin kan de int bli mycket mål =).. Blir" långa bollar på Bengt" ;)

sylf:

Sissoko är inte med så det ökar våra chanser avsevärt. Hoppas på oavgjort på Marseille matchen ikväll. Då är det definitivt inte kört.

Själv har jag 4 , 5 ,6 på Pool på Bomben ikväll :-)

Projta: Jag har själv tippat 5-0, men det räcker inte. Torsken hemma mot Marseille blir ödesdiger.

« · 953135 · »