Fotboll

Grupper · 16993 inlägg · 42 ämnen

Champions League

Sv: Champions League
Kommer ni ihpg matchen mot Koratien för ett par år sedan
och när zlatan sågade peter Jhide =) Lysna extra på slutet

LL:

Nu får du sluta vara bitter :)

Toure var den enda i Arsenallägret som klagade på Fröjdfeldts domslut, tror att hans lagkamrater var ganska besvikna på honom.

Babel hade kunnat lägga sig vid första kontakten om han velat, vilket han inte gjorde och det skall han ha en eloge för men fortsatte in i straffområdet för att han kände att han kanske kunde slita sig loss men blev där ordentligt neddragen. Solklar straff enligt mig. Att wenger gnäller är ju inget nytt. Trist att Arsenal åkte ut annars de spelar stundtals en riktigt bra fotboll

Undrar vad fysisk hockry tyckte om Liverpols 2:a halvlek. Tråkfotboll ??

Gårdagens höjdare. Torres 2 - 1 MUMMA!!

mattias - 74: Jaha, booooring Liverpool gjorde det igen. Helt rättvist dessutom. Tråkiga Liverpool har gjort 6 mål på arsenal den senaste veckan, inte illa av ett defensivt lag:-))

CHELSEA UP NEXT,BRING ÉM ON!

sylf:

Får nog en drömfinal mot United !

sylf:

Straffsituationen

mattias - 74:

Chelsea-United i final :)

Cyklob: Möjligt,men chansen är lika stor att det blir Liverpool-Barcelona.

sylf:

Man kan alltid hoppas sedan får man se vad som händer :), och jag hoppas på Chelsea :).

Cyklob:

Liverpool - United i final, nästan så man vill åka till Moskva då

Projta:
Haha den hade jag fan inte sett. Klassisk! :D

Mike Skinner:

Zlatan sa väl vid nåt tillfälle också när han spelade på rambergsvallen sista matchen med Malmö FF när han skulle till ajax till nån fotograf som kallade honom idiot för att han sparkade på nån kamerutrustning då zlatan svarade att " Ingen kallar mig Idiot jag är Zlatan " Hua :)

mattias - 74: Reglerna för när det ska vara straff verkar vara solklara. Men Fröjdfeldt kanske inte är rätt man att uttala sig:

"Situationen började utanför straffområdet. Skulle det varit frispark?

– Nej, han börjar dra utanför, men Liverpool-spelaren ramlar i straffområdet, straffen är klar, säger Fröjdfeldt."

mattias - 74:

Ehh Drogba kommer sänka Liverpool :)

Mike Skinner: Aa den va grym =) fast han har ju mognat mycket nu än vad han har varit

sylf:

Inte hjälper det om motståndarna får en atraff på Old Trafford heller när man missar så grovt som De Rossi gjorde. Undrar hur han sovit i natt ? hade Roma gjort 0 - 1 där hade det blivit en helt annan match.

Straffen är väl inte direkt solklar heller så

mattias - 74: Du om någon ska inte klaga på straffar...

Fysisk hockey:

vad är det med dig ?? Jag bara konstaterar att det är sällan som det tilldöms straff för bortalaget på Old Trafford. Du kanske vet vad det beror på?

mattias - 74: Jag kan upplysa dig varför motståndarna sällan tilldöms straffar på Old Trafford.

För att tilldömas straffar måste man befinna sig i straffområdet. Det gör inte motståandarna på Old Trafford.

Dragan 2k:

HAHA fy fan du svarade precis som jag föreställt mig.

Enögd .?? Näää inte dragan inte :-)

mattias - 74:
Kasta nu inte sten i glashus, du är inte direkt objektiv själv. Och det säger jag FAST jag håller på samma lag som dig.

Mike Skinner:

Nu får du allt förklara vad du menar ??

Jag fösöker att vara objeltiv så mycket det går. Straffen som Arsenal skulle haft i det första mötet var solklar och det blev inte straff. Förstår ärligt talat inte varför du reagerar så starkt.

Det är väl känt att motståndarna sällan får straff på OT !

Mike Skinner:

Att jag skrev så där tilL Dragan var mest på skoj .. det fattar han också!

mattias - 74: Har dom inte typ 55-6 i straffar de senaste 10 åren eller så?!

mattias - 74: Nu har jag torkar mina tårar. Det är ok.

Men det är väl samma sak på Anfield och Emirates med flera arenor att bortalagen oftast har svårare att få straffar tilldömda sig?

Projta: Jojo att vända 2-0 för Roma det går inte ! vi har alldes för kasst försvar.. men jag tror ändå det blir bara 1-0 till man u
Projta

@ Falun 2008-04-08 23:03

Jag fick rätt =)

mattias - 74:
Jag tycker inte att jag reagerar starkt, däremot tycker jag att du är ganska subjektiv du också, och det är säkert jag med. Det var ju själva slutlinen mot Dragan 2k jag reagerade på, men om det nu var ett skämt så var det väl det.

Det finns inget fel i att vara subjektiv, absolut inte, ett debattforum hade varit ganska meningslöst om man inte fick vara det. :)

När jag säger att du iär ganska enögd själv syftar jag nog mest på alla de uttalanden som kännetecknar en inbiten supporter, t.ex Gerrard är världens bästa mittfältare, Liverpool spelar rolig fotboll osv osv. Det tycker man ju om man är scouser, men det är fruktansvärt klart att folk absolut inte håller med. :)

Och ser man på Liverpool denna säsongen så har vi haft ett jävla flyt med domaren när det gäller straffar och frisparkar. Nu är det fokus på hockeyn!

Mike Skinner:

Så är det men när jag ser en match försöker jag vara objektiv hur svårt det än är.

Come on Chelsea :)

mattias - 74:

Chelsea ale ale ale :D

Cyklob:

Tror tyvärr Liverpool vinner.
Gerrard filmar till sej en straff.som han sen sätter
Crouch knäar in en kasse.

2-1 till Liverpool.

Bissett19:

Du missar verkligen inget tillfälle att såga Gerrard du. Kolla drogba och Kalou idag istället för att endast rikta in dig på Gerrard!

Bissett19:

Gerrard lägger sig inte i varje match som du verkar påstå!

Bissett19:

Chelsea kommer klara minst oavgjort tror jag för att sedan få avgöra hemma på Stamford :).

Cyklob: Pest eller kolera. Kan man önska att inget lag går vidare från denna semi?

mattias - 74:
Kanske inte men:
Gerrard har Helium under skorna alltför ofta.

Poffa:

Tyvärr för er som inte gillar Chelsea eller Liverpool så måste ju en av dom liksförbannat gå vidare och jag hoppas Chelsea klarar av det :).

mattias - 74:

Inte i varje match men han brukar ofta leta mynt i motståndarens straffområde :). En spelare som han borde ju ha pengar så det räcker till ? ;)

Bissett19:

Inte lika ofta som vissa andra spelare i PL. A Cole är ju värst av engelsmännen !

Läs sista stycket i den här artikeln. Kul att se att grant har respekt för filmaren gerrard !

Bissett19: Sådärja 1-0 och livat i stan. Bra jobbat ändå från frisparken.

mattias - 74: Så lurar man en offsidefälla.

Men Chelsea är oerhört svårspelade. Det verkar vara svårt att kunna avgöra på annat än slump.

65selander:
Jag tror att det var en snespark som gick i mål...

NuMo:

Fin felträff av Mascherano till kuyt. Rättvist sett till spelet men detta kan gå hur fan som helst.

Makelele bäst på plan. karln är överallt.

mattias - 74:
Vi trycker ner dem rejält nu, fan vad bra!

Mike Skinner: verkar nästan som om Chelsea spelar på att bara förlora med 1-0. De backar ju hem med nio utespelare och tjongar lycka till-bollar mot Drogba.

LL: Riise gör en fantastisk språngnick i eget mål i sista sekunden. Sämre kan det inte bli.

LL:

Lyckligtvis spelar Liverpool med 12 man. Haha, bra jobbat Riise.

NuMo: Så vackert. Fotbollspoesi.

LL:

Osså ville Gutten Riise oxå vara med i målprotokollet.

scim: Vilket vackert mål. Rätt upp i nättaket och distinkt, dessutom.

« · 1027245 · »