NuMo: Fast nu såg ju förslaget lite annorlunda ut än att det skulle gälla filmning. Det var ju maskning det var frågan om och då kommer frågan i ett annat läge.
I USA-VM blev alla som gjorde illa sig och som inte studsade upp på en gång avburen från planen vare sig de ville det eller inte. De värsta ålarna som vred sig blev mirakulöst helade och stod ivrigt och hoppade och viftade på armarna för att de ville in igen omedelbums.
Såklart att jag unnar dessa tumsugande skådespelare fem minuter extra utanför planen.
Idiotiskt. Då bygger man ju in i regelverket att det är tillåtet att filma än mer än det redan är. Fem minuters utvisning på en fotbollsplan är ingenting. Nä. Jag tycker man skall vara hårdare mot filmningar, inte tvärtom.
Så har då Liverpool släppt information om hur deras nya superarena kommer att se ut. Tycker den till det yttre ser ut som om ett ordinärt Domusvaruhus parat sig med Guggenheimmuséet i Bilbao.
scim: ok, låter ungefär som den uppfattning jag också har fått om City. Fast det är hård konkurrens om europaplatserna, finns ett antal lag som har kapacitet för de platserna om det vill sig så det vill nog till att mittfältarna som ska värvas håller rätt så hög klass.
Ordning och ordning, övre halvan denna säsong räknar jag med, europaspel hoppas jag på. Allt beror på vad han hinner plocka in för spelare innan fönstret stänger, City behöver en ytter till varje kant och en kreativ mittfältare för att nå europaspel.
scim: Det tog väl helt enkelt slut på fantasin. Man har vänt och vridit på Lungbergs övergång så många vändor att man fick hitta på något nytt som skulle kunna ge rubriker. Nästa gång blir det Calvin Klein-vinkeln.
Åh nej, det har varit idel negativa skriverier från Expressens sida, och det är väl det naturliga efter att Aftonbladet ställt sig mer positivt till klubben efter Svennis övertagande. Att skarva för att sälja lösnummer gör de båda skvallertidningar lika bra dock.
scim: nåja, nog har det varit en del mer positiva artiklar också men annars är väl det där bara samma sak som media nästan alltid gör - dvs att man för att höras i bruset till varje pris måste få allting att låta värre än det är så då får man skarva lite så att allt blir svart eller vitt. West Ham framstår ju tex som Chelsea II om man ska tro media, men vad har de egentligen värvat? Craig Bellamy och en väldigt ofta skadad Ljungberg till fantasilön, innebär det en "jättesatsning"?
Db_04: risken hade varit stor att Ljungberg inte hade fått så mycket speltid kommande säsong. Theo Walcott var bra redan förra säsongen och blir knappast sämre den här, och jag har även svårt att se honom peta Tomas Rosicky mer än undantagsvis. Dessutom tror jag att Robin van Persie kommer att användas en hel del som något slags mellanting mellan ytter och forward i vinter med Adebayor på topp tillsammans med Eduardo/Bentdner. Med andra ord hade Ljungberg stått rätt långt bak i kön, och man kan inte ha lagets bäst betalde spelare på bänken eller läktaren. Jag tror att beslutet är rätt ömsesidigt, Ljungberg hade nog gärna stannat men han insåg antagligen att hans tid i Arsenal var förbi och då är det bättre att gå än att sitta av kontraktet på läktaren. Jag tycker att det är tråkigt att han är borta, men de två senaste säsongerna har han i stort sett inte bidragit med någonting alls annat än enstaka matcher på grund av alla skador så någon större sportslig förlust är det knappast. Förra säsongen gjorde han tex inte ett enda ligamål och säsongen innan bara ett.
Db_04: En "skön" blandning av lirare som Ljungberg får sällskap av: Lee Bowyer,Anton Ferdinand,Craig Bellamy och Bobby Zamora t ex. Vad ska Freddie hitta på för skandaler för att platsa bland de grabbarna ?
Hur som helst, bara till att önska Ljungberg lycka till i "Hammers" och att han får vara skadefri...
Robban_Brynäs: troligen är det en blandning av det att Wenger vill prioritera andra spelare och att ljungberg blir en dyr inhoppare som dessutom ofta dras med skador
scim: Hmm, lite konstigt val av positiva sidor man gör på Expressen och då syftar jag inte på Keira...
"Men det finns positiva sidor om West Ham också. Som att skådespelarna Nicholas Cage och Keira Knightley tillhör fansen, som att laget för drygt 40 år sedan vann Cupvinnarcupen, och att deras huliganer har få övermän i England."
scim: jo, det sägs att han har gjort det men jag har ärligt talat aldrig sett något citat från honom angående det vad jag kan påminna mig. Enligt TV4-sporten har ham lämnat lägret i Österrike för att göra en läkarundersökning, om det stämmer så lär en officell bekräftelse komma tämligen snart.
För er som är intresserade så vann Vemhån/Vemdalen veteranfotbollen i Härjedalen i kväll efter seger mot Lillhärdal i finalen med 1-0. Målskytt var Björn Eriksson från Vemdalen som spelade klockrent turneringen igenom.
mattias - 74: Det var nog allt en lite högoddsare på spelfronten det ;-) Alltså, Finland är väl bättre än så i fotboll? De har väl pressat rätt så etablerade länder vi olika tillfällen genom åren.
Ikväll är en måstematch, vinst är det enda som gäller annars vet jag inte om Sverige har i VM och göra.
Hoppas JDT är smart och börjar med Victor Johansson i mål. Han har varit stabil i Stoke och borde rimligtvis få starta istället för Olsen men så kommer det såklart inte och bli
Dessutom så sköt han väl med högern, bara en sån sak....