Fotboll

16162 inlägg · 40 ämnen

Diverse

« · 1499228 · » Till forumet


Sv: Diverse
Dream Team: hahaha bästa sekvensen var fan 2:20-2:27 snubben flyger framåt två gnger, riktiga störtdykningar :D
Kommentera

Sv: Diverse
Det är inte ofta båda lagen förlorar en match - och med -3 mot -3 dessutom.

Kommentera

Sv: Diverse

Enligt TV 4 sporten så är Zlatan nära PSG, Raiola är i Frankrike nu och förhandlar. Detta ser jag som ett steg bakåt i Zlatans karriär, skulle tro att han får svårt att vinna CL där också.

Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: För 130 miljoner/år kanske man inte bryr sig...för det var väl den summan som nämndes ?
Kommentera

Sv: Diverse

Hälge:

Jo det var det

Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Jämfört med Milan är det nog ett steg uppåt. I PSG får han en bra centrallinje bakom sig något som jag tycker saknades i Milan. Dessutom verkar Milan behöva sanera ekonomin och lär inte vara någon utmanare till varken scudetto eller CL i dagsläget.
Kommentera

Sv: Diverse

Frella:

Kan detta få nån effekt på debatten om hurvida svenska klubbar skall stå för polisinsatserna eller inte?

Kommentera

Sv: Diverse

Metal Guru (2012-04-29 21:29):

Idag har jag sett den sjukaste räddningen jag någonsin sett live på en fotbollssplan. Jag har sett en överspelad målvakt göra en korsning mellan en bicykletas och karatespark uppe i höger kryss, och på så sätt räddat ett givet mål.
Respect.

Sent omsider har det kommit en film med räddningen i.
Division 5, Västra Uppland.
Knarrbacken möter Gamlis. 
Hemmalaget Knarrbacken försöker göra mål. 
Tid 0:24

http://www.youtube.com/watch?v=ug1oDM-5M6Y 

Kommentera

Sv: Diverse
PS. Det är målvakten själv som lagt upp klippet, efter att tjatat sig till filmen från KFC's mediearkiv. :0)
Kommentera

Sv: Diverse

Berka:

Otroligt respektlöst mot fansen. Nu blir äcklen att räkna med även den här säsongen.

Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Alltså jag unnar han att vinna titlar, MEN att gå från kapten och 7 år till en av dom värsta konkurrenterna är lägre än glocalnet.

Just nu är han inte ens vatten värd i mångas ögon!
Kommentera

Sv: Diverse

Berka:

Undrar vad som händer med Chicarito och welbeck nu? Utlåning? Dom lär knappast va nöjda med den där värvningen för deras egen del. De lär få svårt att konkurrera bort Rooney och RVP!

Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: De flesta lag som på allvar vill konkurrera om titlar behöver väl tre-fyra strikers av klass, beroende på spelsystem förvisso, för att orka och hålla hög nivå en hel säsong.
Kommentera


Sv: Diverse

Där ser man.
Nu har årets räddning i Div 5 även nått Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article15506512.ab

Kommentera

Sv: Diverse
Metal Guru: Jag förstår inte vara han inte bara gjorde en scorpion?
Kommentera

Sv: Diverse
Wayne Gresky:
Det ser ut som om han försökte först, men mitt i scorpionen insåg att kroppen var vänd åt fel håll - att kroppsböjligheten framåt var betydligt mindre än planerat, vilket gjode att han fick ta ett nytt beslut 'on the fly'. 
Kommentera

Sv: Diverse

Metal Guru:

Hyfsad tuff startelva.

Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Trodde jag skulle kunna kolla på tv4.se för att se matchen live ikväll Swe-Eng..... Trots att fyran är en fri kanal måste man betala för tv4 premium för att kunna se matchen streamat...Fy fan vad sniket
Kommentera

Sv: Diverse
Greven: jävla tur detta ämne dök upp, har väntat hela dagen på matchen och glömde totalt bort den sista timmen. 

JA, det var sniket. Brukar ju gå att se sånt live på web, det gick tex på kanal5play på tex breaking news.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Diverse
Greven: Du kan se zlatan cam gratis iaf, haha.
Kommentera

Sv: Diverse

Blizzard: Aldrig i livet ;-)

Har hittat stream nu iaf, hoppas den funkar

Kommentera

Sv: Diverse

Engelsk press får väl gotta sig i lite Zlatanism ikväll. Det gillar de ju.

Kommentera

Sv: Diverse
Greven: hade du kollat den där zlatan camen så hade du sett hela matchen iprincip ;-)
Kommentera

Sv: Diverse

Blizzard:

Hahahahaha!

Kommentera

Sv: Diverse
NuMo: Zlatan fick väl priset för Årets mål men det blev väl inte riktigt rätt ändå?   :)
Kommentera

Sv: Diverse
Hamren försöker förgäves ta bort Zlatan dominansen, ikväll hade Zlatan klarat detta själv! Källström säg, Lustig var medelmåtta. 
Kommentera

Sv: Diverse
Blizzard: Det är ju Patrik Ekwall som skämmer ut sig som vanligt. Visst är Zlatan magnifik på alla sätt men utan laginsatsen hade heller inte Zlatan lyst som den stjärna han är.
Kommentera

Sv: Diverse

Daily Mirror:

21:22
 

Well spank me with a cactus and call me Sandy

That. Was. Phenomenal.

Joe Hart comes out of his box to head away a long, bouncing ball but gets more altitude than distance on it, but still there seems no danger as Zlatan Ibrahimovic has his back to goal, some 35-40 yards from goal.

But there is.

The PSG forward gets up to perform some sort of obscene flying bicycle kick that soars over Hart's head and bounces over the line to secure the win for Sweden.

Words won't do this justice. I'll find you a video.

Monstrous"

Kommentera

Sv: Diverse

Vore intressant med ett nytt utlåtande från pajasen Mårts.. Kanske borde gnälla lite över att sistaplatsen i Karjala Cup inte ger lika mycket uppståndelse som det magiska vi varit med om ikväll.

Det bittra är att man inte såg matchen på plats. Är väldigt glad att jag lever under Zlatans karriär Heeelt magiskt.

Kommentera

Sv: Diverse
Gurra88: du var ju inte på plats när brynäs tog guld heller, ska du till engelska sidor nu och leva rövare som du gjorde i TIK boken?
Kommentera

Sv: Diverse
Blizzard: Ja det hade väl varit befogat så som de sågat kung Zlatan.
Kommentera

Sv: Diverse

Gurra88:

Vem har sågat Zlatan? Att han är medias gullegris och får spaltmeter efter spaltmeter bara han rör en fotboll  är väl ingen nyhet men om jag går till mig själv så kan jag säga att jag har " ALDRIG ! hatat Zlatan, jag har däremot tyckt att han varit  kaxig dryg  , överskattad och saknat ödmjukhet, igår såg man lite av det sistnämnda i intervjun vilket gläder mig. Han är en fantastisk Fotbollspelare men ingen jävla GUD.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: "Vem har sågat Zlatan"
Äh, okej.. Engelsk media. Som aldrig givit honom ett riktigt erkännande..Häng med lite. Nej du är väl som Mårts och tycker på fullaste allvar att hockeyn borde ha lika stort utrymme som fotbollen..


Bara för att han inte följer den vanliga svenska (f)jantelagen så är man dryg? Zlatan har all rätt att vara kaxig, han bär svensk fotboll på sina axlar och jag bävar för den dag han lägger av. Vi fick se magi i en svensk träningsmatch. Sluta vara så jävla bitter..
Kommentera

Sv: Diverse

Jag kollade in New Yorktidningarna för att läsa baseballnyheter om NY Mets Pitcher RA Dickey som fick pris för bäste pitcher i ligan igår. Och så toppas listan med mest lästa nyheterna med Zlatans spark. Coolt! Enda gången jag sett Daily News toppa med svenskt tidigare är när vi vann OS-guldet med Henke i målet. Då fick han framsidan.

Kommentera

Sv: Diverse
El Maco: Drillo.. Vilken jubelidiot.. Han börjar bli för gammal
Kommentera

Sv: Diverse
El Maco: 3:a nu, gick fort ner. Men det skiter jag i då jag inte mäter storheter i hur mycket uppmärksamhet man får av insnöade amerikaner som blir expert på något så fort dom ska skriva om det. Jag vet vad Zlatan gjorde och dumma amerikaner kan gott vara utan magin!

Ser inget stort i det alls att nämnas där, det är faktiskt 2012 också. 
Kommentera

Sv: Diverse
Blizzard: Robert Perlskog i all ära men här har vi en snubbe som verkligen sätter rätt färg på Zlatans konstspark från igår. 
Kommentera

Sv: Diverse
Dream Team: haha den var skön, som alltid när dom snackar sparkboll! :) 

Synd att alla utländska kaneler fick allt spegelvänt, TV4 hade ju snyggast vinkel då dom hade kameran på andra sidan av Zlatan, nu är Zlatan och kameran på same side, var lika på nån annan utländskanal.
Kommentera

Sv: Diverse
Blizzard: Här ber den internationella fotbollssajten goal.com Zlatan om ursäkt för tidigare hån, förlöjliganden och smädningar mot honom. Man benämner istället Zlatan som "the fifht element", bredvid storheter som Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney och Radamel Falcao. Det vill inte säga lite det för en världsomspännande sajt.

Sista stycket knyter ihop säcken rätt bra:

"To conclude, your performance has given us the opportunity to suggest that we were always aware of your talent, but it was never fully realised until Joe Hart was humbled. England welcomes you into our pantheon of acknowledgement. 

Well done - we did not think you had it in you." 
Kommentera

Sv: Diverse

El Maco:

Fotbollsdomare sparkades ihjäl av ungdomar.

Fy fan vilka vidriga människor, Hoppas dom hängs ut i Holland. 

Kommentera

Sv: Diverse
Duger denna tråden för Dam EM eller? Hur är intresset här inne för Damfotboll? Jag blir bara trött på Hanna Marklunds dialekt ;)
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: Köper hennes underbara dialekt 8 dar i veckan, speciellt om man jämför med predikanten Markus Johanesson, som är så trist att t.o.m klockorna stanna
Kommentera

Sv: Diverse
puffe2: Jag hade önskat att Leif Boork hade varit kommentator istället för Marklund.
Kommentera

Sv: Diverse
Olle:

HAHA typ

Pratar alla sådär drygt i Skellefteå? ;)
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: nä det gör dom faktiskt inte men det är nån kombination av lokal dialekt och det där nasala som stressar mig 😵‍💫
Kommentera

Sv: Diverse
mattias - 74: absolut !
Ibland undrar man om damfotbollen har utvecklats eller är det bara materialet som gjort det
Det är inte bra passningsmässigt, trögt å mycket bolltapp .
Seger.. bollkontakt typ 10 ggr är hon en ledande spelare då , ser inte storheten i henne alls
Kommentera

Sv: Diverse
Clay.2: ingen saknar Seger .
Hon är ingen strateg nu .
Kommentera

Sv: Diverse
Clay.2:

3 covidfall i em truppen, kan bli jobbigt på Fredag.
Heja
Kommentera

Sv: Diverse
jonsson: Mjo, minst sagt. Hoppas de isolerat fort och slipper mer spridning, fast med tanke på vilket virus det är så är det nog kört.

Skön seger mot Portugal senast åtminstone, såg ut att vara ett helt annat lag på banan än mot Schweiz. Hoppas de kan krya på sig ordentligt och orka ta sig vidare ifrån kvarten.
Kommentera

« · 1499228 · »