sylf: Ja, Trelleborg lär inte bli nån mjölkkossa de heller. Men de har väl åtminstone en hyfsat trogen hemmapublik, nån form av supporterkultur. Även om det är klent. Men jag menar Brommapojkarna?? Vilka förutom spelarnas anhöriga (åsså Ian då, eller är han också anhörig?) ser deras hemmamatcher? Svårt att se framför mig en bortaklack bestående av BP-fans dra fram i nån av de Allsvenska städerna.
mikenomad: 1144 snittade BP. Plats 27 i publikligan. Själv tycker jag att det är kul att dom kommer upp eftersom dom för det mesta får släppa alla sina talanger till andra klubbar. Dom är ju värda att ta steget upp iaf.
Jag hittade ingen passande "Barcelonatråd", så jag postar här istället. Enligt SVT Text svarade tydligen Ronaldinho för ett mål av den lite högre skolan igår. Är det någon som har sett målet och vet var nånstans det går att se?
mattias - 74: Visst var det ett vackert fotbollsmål, men nog vill jag kalla de skriverier som t.ex SVT Text står för (de enda kommentarer jag läst) för rätt så överdrivna. Så himla otroligt gudomligt vackert var det faktiskt inte. Ett snyggt mål, punkt.
Frisco: Ett fotbollsmål, eller egentligen mål oavsett idrott, får ju sitt rätta värde, och kanske rätt betyg om det jämförs med och sätts i perspektiv med andra mål. Kan någon nämna några mål, antingen gamla klassiska, mål eller nyare mål, som vi kan jämföra Ronaldinhos mål med?
Bissett19: Det femte och sista målet i det där klippet var bland det värre man skådat. Två stolpskott och ett ribbskott innan det blir mål, minst, då man hör på Arne Hegerfors att det förekommit ytterligare ramträffar alldeles innan filmsekvensens början.
En fotbollsspelare i tyska Emsdetten lyckades så bra med ett skott att bollen inte bara lämnade planen utan träffade också bromsledningen på ett tåg som just rullade förbi. Ledningen lossnade och tåget nödbromsades. Lokföraren kunde dock koppla ihop ledningen igen och tåget fortsatte med åtta minuters försening.
Ovanstående saxat från avdelningen "styckegods" ur tidningen Tåg.
65selander: Ett kryss i Spanien-Danmark skulle nog varit optimalt för Svedala men Jensen sabbade det med sin korkade utvisning.. Grekland har målvaktsproblem;)
mattias - 74: Det var nog allt en lite högoddsare på spelfronten det ;-) Alltså, Finland är väl bättre än så i fotboll? De har väl pressat rätt så etablerade länder vi olika tillfällen genom åren.
För er som är intresserade så vann Vemhån/Vemdalen veteranfotbollen i Härjedalen i kväll efter seger mot Lillhärdal i finalen med 1-0. Målskytt var Björn Eriksson från Vemdalen som spelade klockrent turneringen igenom.
scim: jo, det sägs att han har gjort det men jag har ärligt talat aldrig sett något citat från honom angående det vad jag kan påminna mig. Enligt TV4-sporten har ham lämnat lägret i Österrike för att göra en läkarundersökning, om det stämmer så lär en officell bekräftelse komma tämligen snart.
scim: Hmm, lite konstigt val av positiva sidor man gör på Expressen och då syftar jag inte på Keira...
"Men det finns positiva sidor om West Ham också. Som att skådespelarna Nicholas Cage och Keira Knightley tillhör fansen, som att laget för drygt 40 år sedan vann Cupvinnarcupen, och att deras huliganer har få övermän i England."
Robban_Brynäs: troligen är det en blandning av det att Wenger vill prioritera andra spelare och att ljungberg blir en dyr inhoppare som dessutom ofta dras med skador
Db_04: En "skön" blandning av lirare som Ljungberg får sällskap av: Lee Bowyer,Anton Ferdinand,Craig Bellamy och Bobby Zamora t ex. Vad ska Freddie hitta på för skandaler för att platsa bland de grabbarna ?
Hur som helst, bara till att önska Ljungberg lycka till i "Hammers" och att han får vara skadefri...
Db_04: risken hade varit stor att Ljungberg inte hade fått så mycket speltid kommande säsong. Theo Walcott var bra redan förra säsongen och blir knappast sämre den här, och jag har även svårt att se honom peta Tomas Rosicky mer än undantagsvis. Dessutom tror jag att Robin van Persie kommer att användas en hel del som något slags mellanting mellan ytter och forward i vinter med Adebayor på topp tillsammans med Eduardo/Bentdner. Med andra ord hade Ljungberg stått rätt långt bak i kön, och man kan inte ha lagets bäst betalde spelare på bänken eller läktaren. Jag tror att beslutet är rätt ömsesidigt, Ljungberg hade nog gärna stannat men han insåg antagligen att hans tid i Arsenal var förbi och då är det bättre att gå än att sitta av kontraktet på läktaren. Jag tycker att det är tråkigt att han är borta, men de två senaste säsongerna har han i stort sett inte bidragit med någonting alls annat än enstaka matcher på grund av alla skador så någon större sportslig förlust är det knappast. Förra säsongen gjorde han tex inte ett enda ligamål och säsongen innan bara ett.