ante08: jaha ny förlust för Skellefteå ff idag med 4-0. Tre insläppta mål på 4 minter är ingen hörjdare nä det blir nog resepass till div2 det här tyvärr.
Sitter och ser matchen mellan millwall och Scunthorpe, ställningen 2 - 2 med drygt 10 min kvar. Bra match för övrigt. Vinnaren tar en plats i The Championship
Det har nu gått 10 minuter och fortfarande 0-0 i den direkt avgörande kvalmatchen. GIF ställer upp med exakt samma startelva som senast - Foffe, Pär O, Fredrik W, fredrik M, Jörgen B, Niklas E, Patrik J, Michael Å, Mats L och Mats S."
Nu får vi se hur lång tid det tar för journalisterna i alehandan att koka ihop något av det där.
Lumber Jack: Uppdateringar på deras hemsida lämnar en del övrigt att önska. Det tog flera dagar innan de behagade för in de där siffrorna (Jag antar att det är 4-0 du refererar till.)
Tyvärr så tycker jag inte att Allehandan online (Jonny Dahlgren) lämnar information tillräckligt fortlöpande heller. Man får nog vara nöjd om man får bara ett uns mer än halvtidsrapport De verkar få sin information från ifrån Sollefteås hemsida förövrigt.
Skall man följa matchen så blir det nog på Sollefteå GIFs hemsida och eventuelt deras "besökare emellan -diskutera".
Det var bättre förra matchen mot OAFF. Den matchen gick bra att föja i deras gästbok samt med direktrapporter i lokalradion. Tvivlar på sådana kanaler den här gången. Om någon hittar det så berätta gärna.
Å andra sidan så finns det ju andra matcher att följa från 16:00 också. Modo och Liverpool t.ex. Men man har väl tre ögon.
Chippen uttalar sig om flytten till arabvärlden: "Jag garanterar att jag inte gick hit för pengarna. Saudiska ligan är bra och jag ser fram emot att spela här."
spud: Vem har hävdat att det är utländska oljebolag det handlar om? Jag trodde att olje och gasutvinning oftast gick hand i hand och att företagen ägnade sig åt båda, men jag kan ha missat något...
Var drar man gränsen för en naturtillgång? Olja och gas verkar du räkna dit, hur är det med mineralfyndigheter? Skog? Fisk?
Wayne Gresky: Skulle bli mycket förvånad om det är utländska oljebolag som tryckt in pengar. Tror snarare, vilket namnen tyder på också att det handlar om gas som pengarna kommer ifrån. För övrigt ett vidrigt förhållningssätt till naturtillgångar, att de kan ägas av bolag och inte tillhöra staten.
Wayne Gresky: Det faktum att de sex partners som nämns först på hemsidan är: NEFTGAZMONTAJ, UzGazOil, GISSARNEFTGAZ, KO'KDUMALOQ-GAZ, SHO'RTAN GAZ MANSULOT och NEFT GAZ tyder på att det kan finnas oljepengar inpumpade i klubben.
mattias - 74: om de engelska spelarna fick lära sig lite teknik och taktik i stället för att bara sparka bollen långt och motståndarna på benen så skulle de garanterat hävda sig bättre. Det här anser även många i England, för övrigt.
Man kan ju också se det så här: England har vunnit VM en enda gång, det på hemmaplan 1966. Innan mitten av nittiotalet var det ytterst få utländska spelare i högstadivisionen, varför gick det inte bättre då än det gör nu för landslaget?
65selander: det där förslaget kan de kasta i papperskorgen. Jag tycker att det stinker. Jag såg Sune Hellströmer babbla på tv i morse om att det var bra för utvecklingen av svenska spelare och så lade han till något om att utlänningarna står ivägen för de svenska juniorerna. Samma trötta protektionistiska trams som alltid, och sedan kan man ju fråga sig vad de länder som kommer att förlora på det här tycker om saken. Många afrikanska länder har kommit starkt på senare år, mycket tack vare att deras spelare har blivit bättre av att spela i storklubbarna i europa - men med en sådan här regel skulle de stoppas och deras utveckling skulle hämmas avsevärt.
mattias - 74: Vad säger ni om den nya regeln som har klubbats igenom.
Det lär bli livat eftersom EU inte kommer att gilla detta, själv vet jag inte vad man skall säga men det är väl på gott eller ont.
I praktiken betyder regeln att från och med 2012 ska klubbar använda sig av minst sex spelare som är fotbollsfostrade i landet. Övriga fem får komma från utlandet.