Fotboll

16148 inlägg · 40 ämnen

Fotbolls-VM 2018 - Tråden

« · 1900520 Till forumet


Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Torsdagen den 14:e drar Fotbolls-VM äntligen igång igen i Ryssland.
Ryssland tar sig an Saudiarabien i öppningsmatchen kl 17:00.

Sverige har hamnat i Grupp F och möter där Tyskland, Mexixo och Sydkorea.
Första svenska matchen blir mot Sydkorea måndag den 18e kl 14:00.

Tråden är till för att diskutera allt som har med VM att göra, matchsnack, tips-snack, klaga på domarna etc.

Vad tror ni om Sveriges chanser? Vem vinner skytteligan? Vilka vinner allt tillslut?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
ante08:
Kvarten för Sverige. I övrigt så hoppas jag på Argentina.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Sverige borde kunna gå vidare från gruppen sen avgör lottningen precis allt. Brasilien har min röst i övrigt, det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Kvart för Sverige? Du tror att vi slår ut Brasilien i åttondelen? 😙
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Skrubben:
Är det redan klart vilka vi möter i 8-del? Gillar att spänna bågen och hoppas mitt lag. Vägen till VM kantades av Frankrike/Holland/Italien så det finns ingen anledning att ta ut förluster i förskott, eller vinster för den delen.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Japp, trädet är klart redan. Om Sverige blir två i gruppen och brassarna vinner sin så möts vi i åttondel.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Skrubben:
Så slutresultat i respektive grupp är redan klart? Förutsättningar har ju såklart oxå koll på.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Rip Kirby: Frågan är VEM som ska göra mål för Sverige ?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
micke63: granen nickar säkert någon i egen bur
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
micke63:
Skall Sverige lyckas någorlunda så handlar det primärt om att inte släppa in mål. Har tappat kollen på fotboll, men Emil Forsberg verkar vara en kreativ spelare som kan öppna upp spelet med sina egenskaper så han blir nyckeln för offensiven antar jag. Även Claesson har fått en del beröm men honom har mkt dålig koll på.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:
Vulkanen exploderade:)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:
Vinner de inte nu får Erik Hamren AVGÅ!!!!!!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Väldigt imponerad av Jonas Eriksson i SVT-studion! Där har dom gjort ett kap.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Otto1:
Ikväll hoppas vi på poäng så vi kan ta oss vidare!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:
Svettig start, snyggt mål😁
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:
Håll ut till halvtid nu!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Tyskarna Är skakade! Skulle kunnat stå 2-0 om man fått sin straff som man borde haft. Otroligt svagt att VAR släpper det,märks vilket lag man vill ha vidare.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Har lite dålig koll men hade inte du lite sympatier för Polen? Hur har det gått för dom i VM än så länge?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik:
Det stämmer, de gjorde ingen bra match mot Senegal. Inte samma fart som i EM, eller om det var Senegal som gjorde dem dåliga.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Nej så surt att släppa in ett mål så tidigt, men känns det inte som Olsen stod lite på hälarna och kanske kunnat ta det där skottet, visst det studsar lite på vägen men inte så hårt skott.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik:
Det känns som vi får ut maximalt av alla iaf😅
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:
Nu får Durmaz lugna sig med dribblingarna!!!!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: ridå
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:
Trist VM debut för Durmaz, olyckligt byte.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik: men en straff på det här så......
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Ja han kom in helt fel i denna match. Tyskarna lär vinna med 2 eller fler mål mot Sydkorea så blir nog svårt att avancera nu.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik:
Ingen orättvis seger, men så segt att förlora på en frispark i sista minuten.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Dum jag är som tänkt att det är helkört nu! Om vi slår Mexico går vi ju om dom på inbördes inbördes möte va?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik:
Vinst med två mål så är vi vidare.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Ok kanske att begära för mycket men det k a n gå....
Kommentera


Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik: Bara att slå Mexico nu,de lär vara skakadeoch rädda för att förlora. Jag tror på detta och det är inte säkert att en poäng mot Tyskland varit bättre i slutändan.
Durmaz vill jag dock inte se på planen igen, han gjorde birt sig fullständigt tyvärr.
Det kan bli bra om Sverige tar sig vidare efter 1-0 mot Mexico och låter Tyskland få Brassarna i åttondelenvilket inte alls är omöjligt.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: Fortfarande förbannad på Jimmy Dumbass 😠
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Huss: Han har nog jobbigt som det är och har fått motstå grova hot, tycker vi kan försöka hålla det på lite nivå och skippa påhopp och dylikt.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: han gjorde inte ett enda rätt dom min han var inne. Däremot grova bolltapp som resulterade i farliga kontringar. Och sen fällningen av tysken 1 m från straffområdet. Helt onödigt då Sebbe hade koll på tysken. Fy fan vilken speldum idiot. Aldrig mer Durmaz i landslaget tack. Fotboll är skittråkigt för övrigt.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tikkare: Fotbolls VM slår allt för mig när det gäller landslagsidrott. På klubbnivå är det hockey som gäller men hockey på landslagsnivå är numera inte mycket underhållning.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tikkare: fan att man kan göra ett misstag men han gjorde fan bara grova misstag under den tid han var inne. Drog bara på sig frisparkar. Inte en bra boll och gör han det värsta möjliga klumpiga fällning i ett helt onödigt läge där larsson täcker upp honom. Var som att han gav dem målet. Hoppas på att aldrig se honom i landslaget igen. Hade räknat med att vi skulle förlora. Men inte på det sättet. Sverige gav bort poängen som kunnat gett dem ett drömläge att gå vidare. Mot ett mexiko som redan varit klart då. Blir tufft nu. Besvikelsen lär sitta i länge
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Axle San: Fifa är en jävla maffia organisation.! Fiffel och båg och fördelar för storlagen. Sverige hade ju en klar straff i första halvlek, vart tog den vägen? Hade det vart tvärtom så hade domarjäveln blåst straff direkt för Tyskland. Nää..mutor och skit! Skulle inte förvåna mej om Durmaz var mutad oxå för så jävla många misstag på så kort stund kan bara en total idiot begå.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tikkare:
Durmaz hade en dålig dag på jobbet, så brukar det se ut när en ”teknikspelare” har en dålig dag. Bytet is sig var rätt tänkt han kan tom ha fått lite instruktioner om att hålla i bollen så vi skulle få andas. Var besviken igår men idag känner jag ändå att vi gjorde allt men tyvärr räckte vi inte till.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik: Jo, han går ju in här och läser titt som titt som tätt och bryter nog ihop när någon/några kallar honom dum....
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: sämst då det gäller..
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Huss: Härlig inställning! 👍🏻
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tikkare:
Ja ibland blir det så.
Kommentera


Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov: men han ju stolt ändå säger han. Vore jag han skulle jag må skit och skämmas som en hund.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tikkare: Du missförstår nog lite, han säger att han är stolt att representera Sveriges landslag som svar på alla rasistiska påhopp!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tikkare:
Någonstans får man komma ihåg att det är underhållning och därmed lek. Tkr själv hans insats var dålig men kritiken bör ändå hållas på en sansad nivå.

Jag är säker på att inte är så nöjd med sina ingripanden i matchen. Nu lämnar jag Tysklandmatchen därhän och hoppas på seger mor Mexiko.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Sputnik: Tack! De rasistiska påhoppen mot Durmaz är givetvis oacceptabla men rena dumheter från inhoppare med pigga ben och skallar är bedrövligt att se.
Stay in orbit Sputnik, hälsa Laika ;-)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Huss: I bland önskar man det att det fanns time-out i fotboll ..
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Tarasov:

Vilket antiklimax. Sverige gör en grym kämpainsats men saknar skickligheten som krävs på denna nivå. Vi kan inte ha lika tur som mot Italien i varje match.

Tyskland håller sig till matchplanen, passar runt den och slår inläggen efter backen, och mycket riktigt kroknar Sverige sista halvtimmen. Skandalöst dåligt att bli totalt utspelade av ett lag med 10 man tycker jag, att vi inte kan få fram några spelare som kan passa bollen? Tyskland förtjänar 3 pinnar och det kan man inte säga något om, men så jävla bittert att släppa in matchens sista jävla spark.

Sen att hänga ut Durmaz och komma med en massa personliga angrepp är inte okej. Sådant är helt jävla fel, såvida det inte är någon från Qatar eller nåt lövensvin.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2018 - Tråden
Yoda Marklund: mordhot å sån skit som Durmaz får utstå förvånar mig föga med tanke på hur det ser ut på nätet idag!! Skyller det på 20%!!!
Tyskarna är bättre än Sverige men vi skulle haft en straff (solklar) och 1:a halvlek är helt ok men det är ju bara att inse att utan Z så är vi inte bättre!! 94:a är ett ljuvt minne som vi nog aldrig får uppleva igen men hoppas kan man ju alltid!!

Mike.F
Kommentera

« · 1900520