Fotboll

16472 inlägg · 41 ämnen

Fotbolls-VM 2023 Damer

2559533 · » Till forumet


Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
SuneMangs: Stoppa pressarna!! Modern till fotbollspresidenten i Spanien (som tvingade till sej en kyss) har låst in sej i en kyrka och hungerstrejkar.

Världen gick ju hyfsat vidare efter atombomberna, men detta är nog slutet på allt

www.expressen.se/sport/fotboll/marca-luis-rubiales-mamma-i-hungerstrejk-/
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Jag skrev i PL-tråden. Men jag har märkt att HS bakar in allt under "Fotboll" när man skriver i någon av fotbollstrådarna från mobilen. Skriver jag på datorn så går det in i tråden jag väljer.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
SuneMangs:

Håll dig i rätt tråd för bövelen ;)

west han avhandlas i PL tråden ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Silly: Är du president i Spanska fotbollsförbundet?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Då avslutar vi Premier League-säsongen nu tycker jag, så är alla nöjda och glada. Tack för god match och välkommen tillbaka nästa säsong, då vi försvarar vår första ligatitel.

För övrigt helt sjukt att vi dödade Brighton-spöket, på bortaplan dessutom.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe:

Nu är vi 1:a i världen,
Enligt FIFAS senaste ranking lista!

Bra jobbat flickor!
Jag köper chips i kväll så kan ni komma och hälsa på farbror!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
ante08: Frustrerande agerande vid 1-2 målet från alla håll o kanter.

Kollektiv passivitet i ordets rätta bemärkelse.

Nu håller jag alla mina två tummar för Matildas som segrare och att vi ändå får avsluta med en Seeger, trots allt
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Godmorgon alla härliga! Nä nu tar vi och laddar inför matchen och skickar hem spanjorskorna! Heja Sverige 🇸🇪
Själv anser jag att Sveriges chanser till avancemang, baserat på vad som visats upp tidigare i VM, bör vara goda. En fiftyfifty-match, ungefär.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Bedrövligt! Nigeria dök likt Hutchings och Shinnimin i matchen mot Australien. Det är inte vad en vill se.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe: och den frisparken var ju en perfekt brytning! Många fel av domaren som borde blåst av då Musovic signalerade att hon hade ont!
Det gick ju vägen ändå och Sverige var verkligen bättre 2/3 delar av matchen!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Perreman: Kanske dags att testa effektiv speltid även i fotboll?

2 gånger 30 minuter, effektiv speltid.

Då kan målvakterna krama bollen hur länge som helst efter ett fjuttskott. Tiden står still ändå. Tycker även att skadade spelare kan krypa utanför planen om det är mindre smäll. Mer flyt i spelet tack
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Borde inte det s.k. VAR-rummet tagit bort den icke-straffen? Men blev ju mer dramaturgi efter ribbträffen, så helt OK. Sjukt att inte frisparken precis innan Japans reducering smet över mållinjen. Har MoDo samma flyt serien igenom kan vi bygga ut prisskåpet :)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Det är bra att de gör det, gillar inte att en del lag kan maska sig till framgång. Jag är nog bara lite ovan med att det är så höga minutsiffror som läggs på (var väl 12 minuter i Spanien-Nederländerna tidigt i morse också).
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Perreman:

Tydligen är det nya direktiv att de skall lägga till extra tid för ex maskning
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Ja den var väldigt billig. Skönt med seger efter en lite jobbig period på slutet. När fjärdedomaren visade 10 extraminuter blev det lite nervöst. Hade visserligen tippat på en hel del, men inte så mycket
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Rättvisa skipades
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Perreman:

var det någon som sa att det inte filmas i damfotboll haha

Vilken billig straff
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
ante08: Bra spel än så länge. Tycker de håller japanerna utanför samtidigt som svenska spelet stundtals är väldigt kreativt.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Bra halvlek av Sverige. Bara hoppas att andra halvlek fortsätter på samma sätt. Kämpa Sverige!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Kommer bli en tuff match idag.
Tror Sverige grejar det ändå, på något konstigt sätt.
Heja Sverige!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Bokade klipptid för 7 veckor sen, inte visste jag då att Sverige möter Japan samtidigt. Har dock en fotbollsintresserad fritös, så hon plockar fram paddan och sedan blir det i ilfart hem för att se förlängning mm. Är ju erfaren, så minns när man även hetsade upp sej när grabbarna fick vara med i VM, men andra tider nu
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Silly: Inte ens VAR eller för all del Jonas Eriksson står över Gud!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe:
Undrar om Maradonas avgörande guds hand mål hade blivit godkänt om VAR hade funnits då?
Bortdömt mål och Maradona utvisad för avsiklig hands. Då förstår ni varför domaren fria?

Och det finns många andra solklara felaktiga mål som har avgjorts felaktigt!

Vem.minns inte Thierry Henry erkännande:
Uppladdat:

450x300-4114.jpg4114.jpg

Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
DJ Hemp: Med Sveriges mål mot USA häromdagen i åtanke skulle iallafall inte jag vara helt säker på det. Men dömt är dömt, grattis England, även om det bär emot🫣🤭

För övrigt så är jag helt emot VAR. Det förstör känslan och tar bort mycket av den naturliga känslan för världens vackraste sport. Det blir mekaniskt och alltför perfekt.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe:

Hmmm, jag tillhör de som anser att Geoff Hursts boll var precis innanför mållinjen.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Hon vore något för ett svenskt lag att köpa. Skulle vara intressant att se hur tidningsrubikerna skulle bli när hon gjort matchavgörande mål. Här finns utrymme för kreativa rubriker...
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
eltifoso: För att sammanfatta det. Gynnas Sverige av VAR är det bra, annars inte.

Dock är jag emot när tydliga offside inte vinkas av i tid.

Sorgligt när lag gör mål och en offside varit tydlig 10 sekunder innan. Dessutom kan ju en anfallare och en målvakt krocka i onödan, när offsiden borde vinkats av långt innan situation uppstår
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Peja: Nej, egentligen inte
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Pinaceae: förtränger dom helst..
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
eltifoso: Gött att jag inte är ensam om att ogilla att England fick ett gratisguld , bara för att det är England, GRRR. dessutom helt sjukt att linjemannen som var före VAR fått en nationalarena namngiven efter sej. Hade den legat i England hade jag kunnat köpa det
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
ante08: Någon som har några tankar kring kommentatorerna på viaplay?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Här förklaras dock regelverket när det gäller VAR och att mållinjetekniken visst ingår i detta. Denna tekniken fanns ju även innan VAR introducerades men har väl helt enkelt bara implementerats i VAR-tekniken, för enkelhetens skull gissar jag på.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Precis. Alltså kan man vara mot VAR men för mållinjeteknologin.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Peja:

Nej det är det inte, det är 2 helt olika saker.

Har för mig att mållinjetekningen infördes när det var en del kontroversiella domslut i PL för en del år sedan som visade sig vara fel, jag tror den har använts i en del stora mästerskap nu.

VAR används ju inte på samma sätt, där kollar man även eventuella gula och röda kort straff , offside m.m, mållinjetekningen är endast för att kolla om bollen var över linjen.

Den har fungerat så vitt jag vet till 100 %
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
eltifoso: Är verkligen VAR och mållinjeteknologi samma sak?
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Jag var helt svettig efter matchen idag, vilken pärs! Men en Musovic i målet och ett lagarbete bakåt höll tätt tillräckligt. Vid avgörandet var åtminstone jag vidare till nästa straffomgång i tankarna, jag vågade inte tro att den var inne.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Rip Kirby: Mer förbannad om VAR inte funnits och det dömts bort
Nu blev det rätt , till skillnad från VM -66 när England vann

Dessa situationer väger till viss del upp min allmänna irritation på VAR i övrigt
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Silly:

Sjukt orättvist haha

men men vi får tacka Musovic för segern, hon är för övrigt född i Falun så det finns en Dala anknytning ;)
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Silly: Vi snackar marginaler och tack VAR när man ser hur jävla lite som skiljer bollen från att vara inne. Haha heelt galet!
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74:
Bra lag har tur!
😁😁😁
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Silly:

Sjuk räddning av Musovic nyss. Den där Horan " ja hon heter så " i USA är en av turneringens bästa spelare
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
ante08:
Det kommer nu bära frukt i 2: a att Sverige är ett fysiskt starkare lag och att vi vilade 9 spelare senast.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Skönt att det står 0-0 i paus.
Andra halvlek måste Sverige lyckas etablera lite bollinnehav. Annars lär det ringa för USA snart tyvärr.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
DJ Hemp: Hade faktiskt glömt bort VM 2022, blir ju konstiga mästerskap i efterdyningarna av Corona.

Men med tanke på detta facit i gruppspelen är risken stor att en Lill-Hitler tar över Tyskland snart igen. Att en supermakt i fotboll förnedras gång på gång måste innebära stora samhällsförändringar.

I min ungdom hade jag Västtyskland som andralag, kanske för att glorifieringen av England var och är suspekt stor. Men numer , vis med åldern, njuter jag lite när Tyskland faller
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe:

Minns det också. Högmod går före fall, som man brukar säga. Helt makalöst att Tyskland (herrarna) blivit utslagna i gruppspelet i två VM i rad. Var fullständigt otänkbart förr i tiden. Trodde aldrig att man skulle få uppleva detta.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
ante08: Apropå skrällar, kul att Sydkorea ännu en gång stoppar tyska trupper. Minns det usla beteendet från tyska ledare när de slått Sverige i gruppspelet för herrar 2018, och 'bara' sedan skulle vinna mot Sydkorea som inte hade något att spela för
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
Sverige går obesegrade genom gruppspelet efter dagens 2-0-vinst mot Argentina.
Nu väntar åttondelsfinal redan på söndag mot USA! Med avspark 11.00 svensk tid.
Jätteskrällen är fullbordad. Pia Sundhage, Marta och Brasilien är utslaget ur VM.
Det efter att man inte fått hål på Jamaica och deras storspelande målvakt Rebecca Spencer.
Roligt dock att se lag som Jamaica, Sydafrika och Nigeria kvar i VM. Hoppas verkligen att Sverige slår ut USA; sedan får det gå som det går.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe: Var det bättre än den här colombianska deliktassen från 2014? Man är ju svag för tekniska finesser som avslutas med släggor i nät.
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
mattias - 74: Kul match idag där ett 'något' tufft spelande Colombia skrällde mot Tyskland.

Colombias första mål var värsta delikatessen
Kommentera

Sv: Fotbolls-VM 2023 Damer
puffe:

Frankrike håller jag som en outsider till guldet, tycker de spelar en bra fotboll, annars är såklart USA och Nederländerna favoriter som redan märkts.

England skall såklart också nämnas men nu missar deras nyckelspelare resten av turneringen så det är såklart ett stort minus.
Kommentera

2559533 · »