Fotboll

16166 inlägg · 40 ämnen

La Liga

« · 1313392 · » Till forumet


Sv: La Liga
mattias - 74: Drömfotboll av Barca! Watch and learn Giffarna.
Kommentera

Sv: La Liga
Hence:

Jag tror på 2 - 1 till Barcelona. Mål av Messi och Villa samt att Ronaldo sätter en på frispark.
Kommentera

Sv: La Liga
Wayne Gresky: Sa inte jag inte hoppades på målfest, bara att jag inte trodde det. Det kan glädja att jag inte är någon vidare tippare dock. :)
Kommentera

Sv: La Liga
Hence: Vad tråkiga ni är, jag hoppas på 3-3, minst!
Kommentera

Sv: La Liga
Projta: Tror på det omvända resultatet, Ronaldo sätter segermålet. Lite smolk för Real att Higuaín inte finns med dock.
Kommentera

Sv: La Liga
Barca - Real Madrid ....

Vad tror ni om denna match,,?
jag tror det blir hårt mellan dessa två. tror dock på 1-0 till barca D. Villa målskytt
Kommentera

Sv: La Liga
Hence: Tagga igång!
Kommentera

Sv: La Liga
Börjar bli riktigt taggad inför El Clásico på måndag! Känns väldigt ovisst, men tycker att Real har ett liten liten fördel. 0-1, Ronaldo avgör.
Kommentera

Sv: La Liga
Hoppas att Gijón kan göra nåt liknande mot Real Madrid. Mållöst i paus och Real har bara mäktat med ett avslut. Hade ett skott i stolpen tidigt iofs, men förutom det inte mycket.
Kommentera

Sv: La Liga
Bisset19:

Skräll av den högsta sorten. Undrar om Uno Gordon spelat massa pengar Barca?? :-)
Kommentera

Sv: La Liga
Bissett19: Hoppas Osasuna följer färg och skräller på Bernabeu.
Kommentera

Sv: La Liga
Bissett19: Zlataneffekten.
Kommentera

Sv: La Liga
Megaskräll på gång på Camp Nou?

Barca-Hercules 0-2 efter en timmes spel,Barca helt håglösa än så länge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga
Berka:

Håller mig kvar i den här tråden. Liverpool sägs vara ute efter Athletic Bilbaos Fernando Lloriente.
Kommentera

Sv: La Liga
Berka:

Ja dem grymt starka hemma,det är många topplag som kommer tappa poäng där.
Det är ju Laudrup som coachar det laget denna säsong...
Kommentera

Sv: La Liga
Bissett19:

Självklart menade jag mallorca... Ber om ursäkt och som Berka skrev var dom ett bra hemmalag förra säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga
Bissett19: Och mallorca är iaf. ett starkt hemmalag, slutade väl typ 5:a i ligan i fjol?
Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74:

Real mötte Mallorca igår..
Kommentera

Sv: La Liga
Bissett19:

Real Madrid imponerade inte igår.. 0 - 0 mot Malaga. Malaga är iof ett jävligt bra hemmalag om man ser på förra säsongen men Real borde vunnit och borde faktikst skämmas att inte vinna med alla sina stjärnor.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga
Dags för Santander mot Barca nu C+,ett Santander med Kennedy Bakircioglu som ska tugga ner Xavi,Iniesta mfl på mitten;)
Kommentera

Sv: La Liga
Hahl Bundy: Håller helt med. Och omröstningen visar som du säger ännu mer att det inte var tal om nån fiaskosäsong, utan bara en alltför ojämn sådan. Men hur följer man upp den fantastiska start som han fick? Nej, sluta hacka på Zlatan, när han inte förtjänar det.
Kommentera

Sv: La Liga
Det är fruktansvärt mycket snack om Zlatans vara eller inte vara i Barca.
Att han  tex "misslyckades" i sin debutsäsong pga av en taskig vår med skador o tappad form, fast han gjort 21 mål o dessutom är historisk genom att i sin debutsäsong göra mål i de 5 första matcherna. Det är bara Etoo som gjort mer mål i sin debutsäsong o inte i 5 raka de första matcherna i tröjan.

Omröstning är nu gjord av Barca fansen o där hamnade Zlatan 2:a efter Messi.
Så så himla oomtyckt är han inte som media vill göra gällande ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Äh, dom har ju köpt en 18 åring från Charlton för fan!!!
Kommentera

Sv: La Liga

sylf:

Fattar inte hur jag kunde glömma ljungberg  * skäms *

Brolin? Släpp sargen :)

City har erbjudit Villa 300 Miljoner för Millner..När budar Pool på nån spelare?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Ljungberg lyckades väl hyfsat måste man säga......... Alexandersson, Rolle Nilsson, Brolin:-))
Kommentera

Sv: La Liga

Björn W:

Jag hoppas som du men jag hävdar att han är för grinig och det faktum att han sätter jaget före laget många gånger gör att det är en chansning att ta honom till PL som jag ser det.. Finns ju inte direkt många svenskar som lyckats i  England i modern tid. Limpar? Vem mer?

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Jag tror att vi får en bra aning om svaret på det just genom hans reaktion på detta om situationen skulle uppstå. Tjurar han så är han inte redo, står han upp och inser att han har en vän i Arsène så tror jag att han är mogen.

Vad det gäller hårdhet i kroppen så har han vad som behövs, redan i MFF var rygg- och bålstyrka mycket god, i Juve biffade han till sig (på tillåtet eller otillåtet sätt). Jag tror helt enkelt att han skule vara frisk till fler matcher än exempelvis Robin van Persie.
Kommentera

Sv: La Liga

Björn W:

Jag ställer mig ändå frågandes till om Zlatan skulle klara 38 tuffa omgångar i PL med det tuffa spelet samt FA Cupen ligacupen och CL. Rätta mig om jag har fel men nog är Zlatan mer anpassad för de andra europeiska ligorna där inte man inte lirar så tufft..Jag är väldigt brittisk i min smak. Jag vill ha uppoffrande spelare som ger gärnet i 90 minuter och som jobbar stenhårt som Mellberg och Elmander m.fl.. Zlatan har mognat mycket sedan tiden i Juventus och Inter men han är fortfarande som en liten bebis fortfarande ibland. Har jag fel? 

 


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: En teoretiskt sett frisk och o-skadad Fabregas vore en gigantisk förlust, men en Zlatan som närmar sig sitt spel under tiden i Inter, med längre bollinnehav och -förflyttningar och egna initiativ till avslut skulle kunna bli en knakelibraksuccé i Arsenal. Om inte den sistnämnde tjurar ihop fullständigt alltså.

Att Arsène gillar Zlatan vet vi ju sedan ett årtionde tillbaka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga

Hahl Bundy:

Senaste ryktet säger att Fabregas och Zlatan byts. Vem förlorar på det? Jag säger Arsenal.

Kommentera

Sv: La Liga

Hahl Bundy:

Villa klar för Barcelona. 402 Miljoner boyarder :)

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Säga vad man vill om Zlatan men karln är ju ett levande varumärke!
Kommentera

Sv: La Liga

Hahl Bundy:

Sätter mina slantar på att han lirar i United med rooney kommande säsong.

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Vi får väl se vad som händer.

Det lär ju bli en massa spekulationer innan det kommer några officiella uttalanden från Zlatan, Pep osv vad dom egentligen vill.
Kommentera

Sv: La Liga

Hahl Bundy:

Tror inte Zlatan blir kvar om man värvar in Villa. dessutom har ju Pep sagt at dom absolut inte vill sälja Bojan Krkic  heller. Messi villa pedro på topp. Tror Zlatan får svårt att ta sig in där.

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Själv tror jag att Zlatan bli kvar i Barca.
Självklart ska det vara hård konkurrens i världens bästa lag.

Jag skulle tro att Villa tar Henrys plats o jag tror inte att nån utav Pedro, Bojan, Zlatan el. Villa kan vara säker på att få spela varje match.
Det kommer att alterneras o är Zlatan villig att kämpa för sin plats, så tror jag att det kommer att bli till nytta för både honom själv, för Barca o för Sverige.

Men Ingen är oersättlig inte ens Zlatan.
Det är väl bara Messi som är det! :)
(Kanske Xavi oxå.)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: La Liga

Poffa:

Zlatan till Salu

Kommentera

Sv: La Liga

Jag vågar säga det redan nu. :-)

Grattis Barca!

Kommentera

Sv: La Liga

Wayne Gresky:

Barca lär inte vika ner sig i den här matchen

Kommentera


Sv: La Liga
Hence: 1-0 Ronaldo och pp.
Kommentera

Sv: La Liga
T T: Hur går det för Real mot Baskien?
Kommentera

Sv: La Liga
Ännu ett klassmål av Messi. Seger i kväll och ligaguldet bör vara i hamn.
Kommentera

Sv: La Liga
Ja det verkar bli en kamp in till slutet. Barca kan nog missa detta i och med att dom har Sevilla kvar att möta. Ja g som hoppades att Mallis skulle lugga Kungliga på någon pinne men nu ser det mörkt ut.
Kommentera

Sv: La Liga
LL: City har helt klart alltid i egna händer (vilket visserligen även gäller Tottenham), men jag skulle inte vilja påstå att det är så lugnt som du säger.
Skulle Villa slå Everton och göra vad de ska mot Pompey och Hull samtidigt som Tottenham plockar 3-4 poäng mot topp-trion så är förutsättningarna väldigt lika inför de avslutande tre omgångarna.

De avslutande tre omgångarna innehåller följande matcher:

Villa - Birmingham
Tottenham - Bolton
City - Villa
City - Tottenham
West Ham - City
Villa - Blackburn
Burnley - Tottenham

Jag är inte lugn.
Kommentera

Sv: La Liga

scim: jag tror att du kan vara ganska lugn, City måste rasa ihop totalt om  ni ska missa fjärdeplatsen. Tottenham har en del skador, och Palacios är avstängd mot såväl Arsenal som Chelsea, och även om Liverpool och Villa går rent och tar full pott i sina sista matcher så räcker det ju förmodligen med två vinster för City på sina fem matcher för att hålla undan och då återstår bara Spurs - och om vi antar att ni vinner två matcher av fem så måste då Spurs minst vinna tre och kryssa en för att nå samma poäng. Och då möter de ju Arsenal, Chelsea och ManU i sina nästa tre matcher.

Kommentera

Sv: La Liga
Och där tog matchen mellan City och Birmingham slut, en match där City fortsatte visa fin målform och vann med hela 5-1. Därmed går man upp på 62p och +28 i målskillnad.

Liverpool med en match mer spelad har 56 och +21 och Tottenham och Aston Villa, har med en match mindre spelad 58/+26 respektive 54/+12.

Tottenham och City har det svåraste spelschemat med möten mot Arsenal/Chelsea/United respektive United/Arsenal, samtidigt som Liverpool och Villa har något lättare matcher.

Personligen tror jag Villa har försatt sina chanser, och de krävs förmodligen vinst i samtliga av de återstående fyra matcherna för att ha en chans på fjärdeplatsen, och eftersom en av matcherna är mot Chelsea så har jag svårt att tro att de klarar av det, speciellt med den form de visar upp nu.

Villas form är inte heller den speciellt stark för närvarande, men deras återstående matcher ser som sagt hyffsat överkomligt ut och näst sista matchen för säsongen är borta mot City, inte alls omöjligt att det kan bli en final om fjärdeplatsen. Deras dåliga målskillnad jämfört med de andra lagen talar f.ö. mot Villa.

Tottenham vet jag inte riktigt var jag har, deras försvar verkar vara inne i en svacka just nu, och är ju inte alls positivt med tanke på att de tre kommande matcherna som sagt är mot Arsenal, Chelsea och United. Även Tottenham har ett möte mot City (omgången innan Villa möter City) och även den kan visa sig oerhört viktig.

Nåväl, ska bli intressant att se hur denna omgång summeras på onsdag, och sedan nästa omgång då City möter United (med mig på plats), Tottenham möter Chelsea, Liverpool möter West Ham och Villa möter nerflyttningsklara Pompey.

Som sagt...spännande avslutning, även om bottenstriden börjar se avgjord ut.
Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Faktum kvarstår ;)

Frågan är om Liverpool spelat bort sina chanser till fjärdeplatsen nu. Ska bli intressant att se hur Aston Villa och Tottenham klarar sina svåra matcher mot Everton resp Arsenal på onsdag...det/de lag som vinner där är definitivt att räkna med i avslutningen!
Kommentera

Sv: La Liga

scim:

Svårt och göra mål när man inte är med :)

Kommentera

Sv: La Liga
mattias - 74: Jag tror inte Liverpool har så mycket glädje av dom fantasimålen. Idag gjorde han förresten 0 mål, men det gjorde Rooney med. Tevez däremot, han har gjort ett.
Kommentera

« · 1313392 · »