Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

La Liga

Sv: La Liga
65selander: Att kunna göra 3-0 på bortaplan säger en hel del. Framför allt om hemmalaget....

End over out för Hala Madrid¨. 0-3 efter 78 min

65selander:

Real Madrids försvarare är pinsamt usla, Barca får göra precis vad dom vill.

Då hoppade idoiten Jumping... någonting in före matchen som vanligt. Lovar at den fjanten är sponsrad.

5 min in i matchen och 0-0. Matchen går på Tv4+

scim: Visst står det för mig har inte påstått annat heller.
Snygga mål tycker jag överglänser snygga glidtacklingar 7 dar i veckan, när det är lag inblandade man är neutral till.

Typ Chelsea-X
Ser då hellre en match med i princip vilket La Liga lag som helst.

Salcin:

"mest underhållande att se", får ju stå för dig. Själv ser jag hellre en snygg glidtackling än en tvåfotsdribbling, typ Ledley Kings fantastiska brytning där han tog bollen av Pires i derbyt...fotbollspoesi.

scim: Engelska ligan är den man följer mest känslomässigt, den Spanska har teknikerna och är mest underhållande att se, den Italienska har sitt "tråk"system, med att backa hem vid 1-0 ledning några få lag undantaget.

mattias - 74:

Real Betis seger över Chelsea säger mycket lite om den engelska ligans kvalité, ungefär lika lite som Lyons seger över Real Madrid säger om den spanska.

Hälge:

Att Betis slog Chelsea i Cl visar ju bara att Engelska Ligan inte är så överlägset bäst i Europa även om jag dock håller den som den bästa jag också!

Salcin: Det blev ju ett par riktigt fina mål också. Trist bara att Henke inte fick komma in.

Portello: Fast självklart så lämnade jag inte in något tips :/.
På expekt var det bättre odds än så, kommer inte ihåg vad dock.

Salcin: Bra gissat du.Såg att 1-3 gav 10 ggr pengarna på svenska spel.

Salcin:

Hyfsad start av Barcelona, mål efter dryga minuten.

Hoppas kvällens tv4+ sända match blir en målrik historia, spelat på att det blir fler än 2.5 mål.
Tips Getafe-Barcelona 1-3

Hälge: men idag blir det bra matcher med Real Madrid mot något och Barca mot någor jag kommer sitta bänkad framför tven.

Jaha, då har jag sett min första riktigt dåliga match i den spanska ligan.

Malaga - Sevilla slutade 1-0 och det var väl bra för Malaga som slåss i de nedre regionerna.

Däremot Sevilla, som är uppe i toppen och slåss, där finns det mycket att klaga på.

Var fanns viljan, finessen och anfalls-spelet ?

Domarna var dåliga också.

Nä, nu är det bara att se fram emot matcherna senare ikväll och hoppas på bättre fotboll.

La Liga
Har nyss tittat på matchen mellan Athletic Bilbao-Barcelona och kan bara säga att det var en fantastisk match.

För varje match som jag ser från denna liga, så blir jag mer och mer förälskad i den. Det spelar nästan ingen roll om det är ett topplag eller ett lag från de nedre placeringarna som spelar, det spelas ändå en rolig fotboll.

Är ni intresserade av fotboll och har möjlighet att titta på den spanska ligan så tycker jag att ni ska göra det.

« · 619926