Fotboll

Grupper · 16853 inlägg · 42 ämnen

La Liga

Sv: La Liga
mattias - 74:

"Jag tyckte italienarna filmade hela tiden men jag kanske är ensam om det. "

Som sagt inte den bild jag har av Italienarnas instas i VM.

"Är du unitedfan så förstår jag om du klankar ner på Gerrard eftersom du garanterat tycker Ronaldo är bäst i världen ??"

Ja jar är United fan, men det har ju inte med det att göra här. Har själv tyckt att Ronldo faller lätt, men samtidigt så har jag sett hur han har förbättrat sin tendens att falla lätt jämfört med första säongen han gjorde i England.

Blir lätt rätt lustigt när du skriker ut att Ronaldo är en skam för fotbollen i England. Men sedan när någon nämner att Gerrard har fallit väldigt lätt två gånger i försök att få med sig en straff denna säsong, så låter det på dig som att "jaja två gånger är ingen gång".

scim: För att dra en parallell men samtidigt byta spelare så är väl Barcelonas Lionel Messi ett sådant exempel. Han hyllades väl för sin alldeles övertydliga hands (eller det var väl mer för att han kopierade Maradonas "act of thief" från Mexico-VM -86) samtidigt som han ifrågasattes som fuskare för detta "illdåd". Jag har inte följt hur snacket gått bland de spanska fotbollssupportrarna. Hur tänker de om Messis agerande i just det här fallet? Ses han som en utstuderad fuskare som här använde sig av fusk för att göra sig själv och sitt lag full "rättvisa", eller markerar fansen sin ståndpunkt, i likhet med vad som sker här och nu, i syfte att komma tillrätta med fusk i stil med detta?

Rytter:

Ronaldo är en skam för fotbollen i England!

Han svärtar ner i mina ögon världens bästa liga med sina ständiga filmningar och så länge domarna går på det så finns det inget att göra. Jag ser ju gärna att domarna visar rött kort för filmning så man får bort skiten från arenorna!

mattias - 74:

Suck, Enögd var ordet.

Vad säger du om Gerrards försök att spela bror duktig? Håller du inte med att det är patetiskt att gå ut och döma ut fuskande spelare när man inte är bättre själv?

Kan ju göra en annan jämförelse också, Ronaldo har från sitt första år i England till denna säsongen förbättrat sin tendens att falla lätt. Gerrard kan man ju säga har gått åt motsatt håll, från att ha varit en hård och ärlig spelare i andras ögon har hans rykte nu rejält försämrats. Nästa år är han kanske en värre filmare än Ronaldo, Robben mfl =).

mattias - 74:

"Nej det hade jag absolut inte det lovar jag dig.

hade han spelat i Liverpool hade jag skämts. LOVAR!!!"

Och du skämms inte över att eran lagkapten går ut och vill straffa fuskare och säger att han hatar filmningar inom fotboll. Sedan strax efter försöker han filma till sig två straffar inom en månad?

scim:

vad har det med saken och göra??

Rytter: Självklart skäms man över gerrards försök till filmningar men det är ändå inte i närheten av vad ronaldo gjort inom Engelsk fotboll. Varför buar ingen åt gerrard när Liverpool spelar borta och varför buar alla åt Ronaldo på bortaplan så fort han får bollen??

mattias - 74:

"Varför buar ingen åt gerrard när Liverpool spelar borta och varför buar alla åt Ronaldo på bortaplan så fort han får bollen??"

Ja buropen är ju inte enbart pga av filmningar det borde du veta som följer engelskfotboll. Mycket av buandet kommer ju ifrån att man ger Ronaldo skulden för Englands misslyckande i VM. Som Engelsmän alltid gör, dom hittar alltid någon/något att skylla sina egna misslyckanden på. Denna gången blev det så smidigt att Ronaldo blev syndabock, när det egentligen var Rooney som var en idiot och stämplade Portugisen på pungen. Det tillsammans att England totalt underpresterade i VM gjorde att dom åkte ur, inte Ronaldo.

Rytter:

Det får stå för dig, jag tror det beror på det vi diskuterat hela tiden!

Nu lägger jag ner den här diskussionen för vi kommer iaf ingen vart.

mattias - 74:

"Det får stå för dig, jag tror det beror på det vi diskuterat hela tiden!"

Ja du tror och jag vet. Ingen tillfällighet att buropen ökade till denna säsong eller? Visst buades det tidigare med men inte i samma utsträckning som denna säsongen. Och andledningen till att det ökat tror jag de flesta är överens om att till stor del beror på VM.

Bissett19: "Det krävs en vidare förklaring.Vad menar du egentligen?"

Jag tror Mattias menade straffen dom filmade till sig mot Australien på övertid. Dom vann och gick därmed vidare.

Rytter: "Ja buropen är ju inte enbart pga av filmningar det borde du veta som följer engelskfotboll. Mycket av buandet kommer ju ifrån att man ger Ronaldo skulden för Englands misslyckande i VM"

Ja, och vad berodde det i sin tur på? Jo, att han och hela Portugals lag filmade ut Rooney:-) Han skulle ha stampat hårdare på pungen, det hade suttit fint!

Jag gillar verkligen Gerrard som fotbollsspelare, en kille som ger allt och både tar och ger stryk på samma gång. När han vid nåra tillfällen fallit lätt i straffområdet så skäms jag, typ som mot SheffU. Men det är en jävla skillnad på att falla lätt och att hela tiden spela på filmningar. Spelare som ex Ronaldo sätter sånt i system och då har det gått åt helvete för långt.

sylf:

Egentligen är det inte önskvärt att vilja en spelare illa men jag hoppas nån markerar mot ronaldo snart att ingen accepterar det han håller på med annars bara eskalerar det.

mattias - 74: Jag tror han kommer att söka sig till nån mer "filmvänlig" liga inom ett par år. Typ Spanien,Italien,Frankrike,Portugal,Turkiet,Grekland,Rumänien,Albanien,Forna Jugoslavien,Georgien,Irak etc etc.

sylf: "Jag tror Mattias menade straffen dom filmade till sig mot Australien på övertid."

Det absolut ingen filmning från Grossos sida,utan han faller över Lucas Neils arm.Domarn blåser straff,vilket inte var ett helt klockrent beslut.

Men det är skönt att du ställer upp för Mattias när han  inte själv kan svara på vad han menade med att "Italien töntade sej i VM",heder åt dej Sylfen;)

Apropå Gerard som är såååå respekterad av Fans o motståndare.

Se Länk.

Bissett19:

I fallet grosso är vi oense. Försök leta på den situationen också skall du se att du ändrar dig !

Bissett19:

Lite ironiskt att i länken jag bifogar här faller Gerrard i en duell mot just Ronaldo.

mattias - 74:

Tycker att din åsikt börjar bli lite väl genomskinlig. Kan ju ungefär sammanfattas såhär. Det är ok att försöka filma till sig straff ett fåtal gånger (om man heter Gerrard), men det är inte ok att filma ifall man är Italiernare eller om man är som du så fint kallar det "medelhavsmupp".

Antingen dömmer man väl ut alla som filmar? Eller är det du som bestämmer var gränsen går för när det är ok och när man ska kallas filmare?.

Rytter: "Antingen dömmer man väl ut alla som filmar?"

Visst, det kan man göra, men då är det ingen ide att glo på fotboll över huvud taget.ALLA faller lätt, alt filmar. Skillnaden ligger i att som i exempelvis Ronaldos fall, sätta det i system. Hela tiden söka situationer att ramla i, nästan hellre det än att fortsätta spela och skapa en målchans. Den som inte ser att vissa länder filmar mer än andra måste ha skygglappar stora som Wayne Rooneys öron.

Efter en halvlek så leder Barcelona med 3-0 borta mot Gimnastic, Real ligger under hemma mot Mallorca med 1-0 och Sevilla har 0-0 hemma mot Villarreal.

Nu börjar den andra halvleken...

Hälge: Real riskerar att gå från "guldläge" till brons-nesa.

mangan: Kvitterat nu på Santiago Bernabeustadion i Madrid och vi lär få se en våldsam jakt på ett segermål för Real!

Dream Team: Sent ska de lata vakna.

mangan: Och vips så är titeln i Reals händer. Knappa tio kvar, och 3-1 nu! Guldläge, hörde jag..

Dream Team: Nu är det klart sedan Real vänt underläget till en 3-1 ledning.

Hälge: Imponerande att vända i det pressade läget.

mangan: Absolut, men det var detta spel jag hade väntat mig i den första halvleken redan.

wap.hockeysnack.com
Visst kan man diskutera det rättvisa i att avgöra ligan på inbördes möten, men dramatiken kan man inte klaga på.
En fin avslutning för Beckham också med ligaguld och comeback i landslaget.

Visserligen inte ligan, men väl den spanska cupen. Sevilla segrare efter vinst mot Getafe med 1-0 och mål av Kanoute som också blev utvisad när några minuter återstod av matchen.

Sevilla måste väl utses till årets lag i Spanien efter tre titlar och en tredje plats i ligan ?

Hälge: Ja absolut, jag tycker Sevilla har varit bäst i Spanska LA Liga !
Men dom har vunnigt UEFA-Cupen och nu Copp dela rey?
Vilket är de andra guldet dom hartagit i år?

Projta: De har vunnit UEFA-cupen, Copa del Rey och UEFA:s Supercup den här säsongen.

Vad tusan hände med sändningen av matchen Atletico Madrid-Real Madrid som SportExpressen skulle sända.Istället visar man nån gammal match mellan Mallorca-Real Madrid.Hmpfff......

Scim:Angående ditt City så har ju Svennis/Backe i flera intervjuer sagt att många av de nya inte är ikapp rent fysiskt,utan ligger flera veckor efter rent träningsmässigt.Så där finns ju lite sparkapital.

Men man har ju gjort det rikitgt bra.Med lite flyt så hade man snott en pinne av Arsenal idag.Petrov hade ju ett par skott som mycket väl kunde ha resulterat i mål.
Många hyllar Lill-Smeichel,iofs han har gjort det ganska bra,bara en balja på fyra matcher är ju riktigt bra.Men han känns jäkligt svajig i sitt agerande,o ingen målis som inger trygghet åt backlinjen.
Men han är ju ung pojken..........
Vad hände med Nicky Weaver?

O vad fasiken hände med Madridderbyt??

Bissett19:

Nä, det hade kunnat bli både en och tre poäng idag, men som sagt, Arsenals seger var inte orättvis för det.

Håller med ang. Schmeichel, han är grym med fötterna och i sina utrusningar men luftspelet (som är viktigast för en PL-målvakt) har han tyvärr stora brister, både pga av orutin och olängd. Vi har ju länkats ihop med både Marco Ameila och Carlo Cudicini. Men det verkar som det har runnit ut i sanden, vilket får mig att misströsta en aning, då målvaktssidan är vår klart svagaste lagdel i dagsläget.

Nicky Weaver hade fått ett muntligt löfte av Stuart Pearce om en kontraktsförlängning, men då Pearce fick kicken så låg det inte längre på bordet. Medan City fortfarande var tränarlöst så "erbjöd" dock ordförande Wardle honom ett trial för nästa säsong. Självklart tog Weaver det som ett stort hån och lämnade på free transfer till Charlton. Väldigt dumt då, och ännu mer dumt nu, har det visat sig.

Bissett19: Anledningen till att det inte visades var tydligen en strejk bland spanska TV-bolag.

Sjukt tragiskt.
Antonio Puerta avled idag, 22 år gammal.

Känner mig helt tom, trots att jag inte direkt följt hans karriär.

Vila i frid!

rbn:

verkligen trist med puerta, endast 22 år. Man kan under varför ingen upptäckte att han hade hjärtfel ?

Riktigt bra match ikväll mellan Villareal och Real Madrid. Må vara att Madrid leder stort (5-0), men spelmässigt har det varit en jämn affär. Spanska ligan är roligast att kolla på, så är det. Sneijder imponerar verkligen i Real för övrigt.

Wayne Gresky: Vilken fantastisk frispark av Sneijder. Hans andra är inte fult, heller. Sneijder kan mycket väl vara Real Madrids bästa värvning på länge. Inte till namnet, så klart, men till vad han utför på planen.

Villareal må göra en skaplig match framåt, men det är ju svängdörrar i försvaret. Åtminstone sett till hela andra halvlek.

Poffa: De flesta lag ger upp när de ligger under med 3-0 mot Real Madrid, Villareal ska ha heder av att de försökte komma tillbaka. När man satsar allt framåt mot ett av världens bästa lag och har marginaler mot sig så är det klart att det kostar några mål i baken. Sen är ju inte Cygan någon världsback. Världsbackar vimlar det däremot av i Reals backlinje. Madridlaget ser vasst ut i år!

Wayne Gresky: Förhoppningsvis häller marängerna på att spela bort titeln, otroligt dålig insats mot Getafe ikväll.
Går inte bara att skylla på skador, med den här truppen ska dom ta en trea mot dom flesta La Liga lag hemma...

renen:

Vilket sjukt mål Getafe gjorde,snacka om lång näsa på Realspelarna.

Länk:

Då var det klart! Härligt att fira ligasegern redan innan El Classico :-) Skulle ha varit trevligt att jubla lite vid Cibeles igår, men det gick inga direktflyg från Järbo just då =)

Hala Madrid!

Barcelona - Valladolid 4-0 efter en halvlek. Eto'o har gjort alla fyra mål. Men han är bara näst bäst på planen.

Messi, detta lilla underbarn, är världens bästa fotbollsspelare just nu. Som han spelar fotboll i denna halvlek. Fart, finess, elegans och med ett sug att göra det lilla extra. Det är yttersidor i fart, det är små eleganta lobbar, klacksparkar, överstegsfinter i full fart.

Just farten imponerar. Det går så fort med boll att många av Valladolids backar ser ut som plastkoner när de försöker försvara sig mot ett anfall som håller högsta världsklass.

FC Barcelona - Real Valladolid 4-0 och det återstår en halvlek. Visserligen är väl inte motståndet det bästa, men det är riktigt kul att se Messi och Etoó i den här matchen.

Etoó har gjort alla fyra målen hittills.

Riktigt härlig match mellan Real Madrid och Sevilla nu, 1-3 efter 40 min.

Wayne Gresky: En underhållande match är det verkligen,men man häpnar över Reals försvarsspel.Men det känns inte omöjligt att Rea l vänder på steken i andra.

Bissett19: Ja, då var det 3-3!

Wayne Gresky: 3-4 till slut i en oerhört sevärd historia. Fotboll när den är som allra bäst.

Wayne Gresky: En fantastisk match. Tyvärr tycker jag domaren lägger lite sordi på den här matchen med ett antal märkliga beslut.

Wayne Gresky: Vilken match,puuuh.Domarens slutsignal var lite onödig bara:)

Poffa: Ja det är sällan Real Madrid får så många domslut emot sig på hemmaplan, det brukar snarare vara tvärtom när storlagen spelar hemma.

« · 888089 · »