Fotboll

Grupper · 16898 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74: Han lyckades iaf få Gerrard att slänga sig som en kärring i straffområdet i slutet av första.

scim:

Varför spelar Jonas Olsson i PL? Tycker han är helt värdelös.

scim:

Japp. Skämt och sido, Liverpool får nånstans skylla sig själva då de slarvat bort en del segrar hemma på Anfield. Oavgjort mot Hull, West Ham, Fulham och Blackburn gör att de tappat 8 ( ! ) poäng hemma mot lag som de skall slå.

mattias - 74: Det säger du ju varje år ;)

Poffa:

Grattis. Nästa år då vinner Pool.

Frella: -I have a fantastic squad, I could have picked two teams today.

Sa Fergie efter matchen i dag. Han är slipad, han tänker redan på nästa helg. Han vet att det kommer att bli en svekdebatt.

T T: Kan nog bli ganska b-betonad elva. Fletcher lär nog spela iaf =)

Inte så kul för Newcastle att MU förmodligen inte startar med en enda spelare mot Hull nästa söndag som är aktuell för CL-finalen tre dagar senare.

Dragan 2k: Ja, också var det uppe i elva med årets titel då, förstås.

Dragan 2k: Nog var Giggs rätt spelare allt. Det rekordet, inklusive några till, hittade jag på länken nedan. Wikipedia är en alldeles utomordentligt bra söksida för allt mellan himmel och jord faktiskt!

"Giggs holds a host of football records, including that of being the most decorated player in English football history. On 11 May 2008, he became the first footballer to collect 10 top division English league title medals. Giggs was the first player in history to win two consecutive PFA Young Player of the Year awards (1992 and 1993) and is the only player to have played and scored in every single season of the Premier League since its inception, also holding the league's record for most all time goal assists"

Dream Team: Måste vara Giggs med sina elva titlar.

Dream Team: Får väl säga grattis jag med till United, trots en blek insats idag

Dragan 2k: Ja, det gick väl ungefär som väntat det där. Det kändes mest som om man bevakade den poäng man redan hade vid matchstart. Bara att lyfta på hatten för ännu en seger i Premier League, GRATTIS!

sylf: Hmm.. nu menade jag individuellt vad gäller spelare alltså. Vilken spelare har vunnit flest titlar?

Dream Team: "Vem har rekordet i antal vunna titlar i England?"

Liverpool, i nån timme till!!

Dream Team:
"Ja, Liverpool vann nog många supportrar världen över tack vare den lekfulla och vägvinnande spelstilen man använde sig av under -80-talet."

Sen kom Souness;)

Dragan 2k: Ja, Liverpool vann nog många supportrar världen över tack vare den lekfulla och vägvinnande spelstilen man använde sig av under -80-talet. Under tonåren gladde man sig väldigt mycket åt laget under Tipsextras lördagssändningar. De var om möjligt än mer suveräna då än vad United varit under de 20 senaste säsonger som du nämner.

Vem har rekordet i antal vunna titlar i England?

Dream Team: Helt makalöst egentligen. Jag minns när jag gick i skolan i Singapore som ung. Alltid Liverpool hit och dit. Dalglish hit, Rush dit och allt vad de hette.

För att sedan se vad Man U gjort de senaste 20 åren. Vad blir det för Giggs nu? Hans elfte Premier League titel?

Dragan 2k: Bara att gratulera om nu så blir fallet. Isåfall tangerar man Liverpool i antal mästerskap! Själv hoppas jag ju på 2 raka nollpoängare för Uniteds del.. ;)

Liverpool har tyvärr varit lite för ojämna under den senare delen av säsongen. De ledde ju vid jul/nyår och det brukar ju kunna räcka hela vägen fram. Ett något svajigt försvarsspel samt lite för många tappade poäng på bortaplan kan vara en förklaring. Ja, förutom att Man U är ett rätt så skapligt lag då, förstås.. ;)

Poffa:Jaha. Då var det bara 45 minuter kvar tills man får njuta av ytterliggare en titel.

Poffa LL : Det återstår att se hur det går !
dock förstår jag inte varför Liverpool´s match går senare ?
kan nästan bli lite avslaget om de vet att de missat guldet redan..

Projta: United är nöjda med oavgjort, men kommer gå för seger. Tyvärr saknas Ferdinand fortfarande pga sin vadskada. Johnny Evans är väl trolig ersättare för Rio.

Det är klart att psyket kan spöka för United, men jag tror ändå inte det. Det är en hel hög med rutinerade spelare och hemma på Old Trafford kommer nog United ta minst en pinne och därmed få fira seriesegern tillsammans med sina fans.

Projta: det kan definitivt bli något annat än United-seger. 1-4 mot Chelsea speglar inte alls spelet, Chelsea satte i princip varenda målchans de hade medan Arsenal missade i massor. Faktum är att långa stunder spelade Arsenal ut Chelsea efter noter men hade sedan uppvisning i hur man missar klara målchanser.

Ett avbräck för Arsenal är dock att det ser ut som om Almunia inte kan stå.

LL: Snart är det dags för Man U - Gunners , jag kan tänka mig att det finns dock lite nervositet hos United , och ja Arsenal kan spela avslapnat eftersom dom ej har något att spela för. tänk på att förra veckan åkte Arsenal på stor smäll hemma mot Chelski med 4-1 kan det blir något annat än United seger ?

1-1 idag ?!?!

Hence: ja, vissa bitar kan jag i alla fall :-) Det var på sitt sätt nästan komiskt att se hur Wigan som på ett kommando började hamna allt längre ifrån varandra nästan på slaget 55 minuter. Och sedan kom ju målet efter ganska exakt 60 minuter så ibland prickar man rätt med besked.

Det här är dock inget unikt för Wigan, det verkar finnas något slags magisk gräns runt 55-60 minuter för de lite sämre lagen mot topp-fyra. Fram dit orkar de flesta lag, men sedan kroknar de i stort sett alltid om inte topplagen spelar direkt dåligt. Det är till stor del därför som lag som Arsenal, Chelsea, Liverpool och United gör så många sena mål, det handlar helt enkelt om att motståndarna kroknar.

LL: Du kan din fotboll, tyvärr. :)

Bissett19: tror nog att United vänder på det där. Wigan kommer att krokna 10-15 minuter in i andra halvlek, finns inte en chans att de orkar springa lika mycket i 90 minuter. Det som skulle kunna bli Wigans räddning är iofs att det verkar vara sinnesjukt halt på planen, det verkar inte vara helt lättspelat.

Bissett19: Elakt att ge en hopp så där... :)

Hoppla

1-0 Wigan.

T T: jag har väl iofs inte heller påstått att den inte sved? :-) Jag var rätt sur efteråt, Arsenal borde ha vunnit stort men visade på alla tänkbara sätt hur man inte tar vara på målchanser. Burnley hade två chanser och gjorde två mål, Arsenal hade sju-åtta solklara och gjorde inget.

scim: Och så långt efteråt också. Han avslöjar nu hur mycket den cuptorsken verkligen sved. ;)

LL: Haha, vilka bortförklaringar du kommer med ;)

scim: nästan rätt :-) Burnley slog ut både Chelsea och Arsenal ur Ligacupen denna säsong. Arsenal hade dock som alltid i Ligacupen inte A-laget utan mer eller mindre ett juniorlag förstärkt med någon enstaka A-lagsspelare. Vad Chelsea hade för lag vet jag inte men de hade i alla fall med Drogba, för det var efter den matchen han kastade upp ett mynt på läktaren och blev avstängd. Den matchen spelades på Stamford Bridge, medan Arsenal åkte ut på Turf Moor.

Lite senare på säsongen möttes Arsenal och Burnley igen fast i FA-cupen och då vann ett betydligt mer A-lagsbetonat Arsenal med 3-0 på hemmaplan.

scim: Nä knäppskalle, det var det inte, det var Barnsley.

mattias - 74: Det var väl Burnley som slog ut både Liverpool och Chelsea ur FA-cupen ifjol?

renen:

Ja dom spelar i nästan likadana tröjor som West Ham. Ikväll så får man väl gratulera United til ligatitlen. Bara rejäl underskattning kan stoppa united från att vinna.

mattias - 74: Har för mig att dom har/hade liknande tröjor som West Ham, arenan heter/hette Turf Moor tror jag.
Finns en del lag som åkt hiss neråt i systemet typ Notts C Leeds m.m

renen:

:)

Kul med Burnley verkligen , lite nya lag skadar inte. Personligen minns jag när jag var liten och samlade på dom där albumen med klisterbilder från Engelska ligan då Swansea spelade i högsta serien. Lika så Notts County har jag för mig som nu härjar i en av de lägsta ligorna.

mattias - 74: Come on Burnley, Sheffield har så dåligt efternamn :)

LL:

Det blir Burnley och Sheffield United som gör upp om en plats till PL. Burnley vann igår komfortabelt med 2 - 0 mot Reading på bortaplan. 2 snygga mål dessutom

www.101greatgoals.com/videodisplay/2515417/

LL:

Hoppas verkligen Newcastle klarar sig kvar , ett kul lag att se på stundtals samt att deras arena tydligen skall vara nånting alldeles extra. Niklas Holmgren sa vid ett tillfälle när han fick frågan om vilken arena som var bäst så svarade han utan tvekan St James Park, man måste vara där för att förstå vilken stämning det är... Själv har jag bara varit på Anfield så jag kan inte jämföra, möjligtvis med Domnarsvallen :)

Poffa: jo, nu är nog Boro borta, liksom West Brom som i princip redan var borta. Tycker att det är lite synd att inte WBA klarar sig, de har försökt spela en positiv och anfallsinriktad fotboll som har varit rolig att titta på. Lite bättre försvarsspel bara så hade de klarat sig.

Och där är väl frågan om inte Boro just åkte ur Premier League.

T T: Obafele Martins kanske får en staty i Newcastle, efter det där målet.

Wayne Gresky: Jag såg fram emot 90 minuters desperationsfotboll och det har börjat lovande.

Ni missar väl inte det intressantaste derbyt i England den här "helgen"? En match som verkligen gäller liv och död i PL: Newcastle-Middlesbrough, 1-1 efter bara 9 min.

Bissett19: Då det hamnar om Liverpool gissar jag på nåt rött.
Dock rätt smaklöst och med besk eftersmak. Inget som vinner på lag-ring heller.

mattias - 74:

Vilket vin syftar du på?

sylf:

Ja nästa år blir vin ännu bättre med det blir nog United också !

mattias - 74: Jävligt sant!

« · 1160821 · »