Att Torresd gnäller är inte konstigt då han visade domaren sin sönderdragna tröja, han borde haft en del frisparkar med sig igår. Som Jonas Dahlqvist sa igår, " Torres börjar likna mer och mer en Premier League spelare " Tror han syftade på blåtiran och stygnen på ögat :)
Mascherano däremot måste lära sig att hålla käften. För övrigt är det nånting som är fel som du säger. undrar om det finns ubstans i dom där rykterna som flurerade förut om att rafa skall få sparken, jag tror iaf inte det. Finns ingen att ersätta med. Dalgleish kanske då han filmades en del igår på Anfield.
sylf: Lucas och Babel måste bort, sen måste luckan efter Alonso fyllas sen lite spets i anfallet. Sen gnälldes det alldeles för mycket igår,undra om det är dålig stämning i laget.
Alonso saknas absolut men det är trots allt framåt som du säger som rafa behöver värva. Förstår inte varför han lägger ett bud på Van Der Vaart. Hade varit perfekt för gruppdynamiken som du brukar säga :)
mattias - 74: "det finns så mycket kvalitet i laget och det finns fortfarande chansen att utmana om titeln på allvar."
Näe, det är precis det som saknas. Alonso,Hyppiä saknas, det plus det faktum att dumRafa inte köper en anfallskompis till Torres, gör att det blir tufft att ens nå en CL plats. Ett mittfält bestående av Lucas,Mascherano och Babel kommer aldrig att vinna nåra titlar!
Helt klart en tung start på ligan för pool men det kan endast bli bättre, det finns så mycket kvalitet i laget och det finns fortfarande chansen att utmana om titeln på allvar.
Gerrard får ta på sig förlusten igår, han var absolut inte sämst igår, långt ifrån. Hans tackling blev matchavgörande Däremot så var Lucas bedrövlig, tycker benitez borde bänka honom nu eller skicka hem honom till Brasilien. Johnson är hur bra som helst varje match, där har Liverpool gjort en riktigt bra värvning.
Looser skulle jag inte vilja kalla det mer att han är övertänd, man gör inte den där tacklingen oavsett vad du heter :)
Nu blir det sängen och 90 jobbiga minuter mot Bolton på Lördas. Spelar dom som idag så blir det en ny förlust. Taktisk seger av villa. Lucas visar att han är värdelös som jag påpekat länge. God natt
Dream Team: Sen har ni dessutom Rafa "Jag försöker se ut som en maffiaboss" Benitez. Vid 0-2 ser det ut som han berättar för fjärdedomaren att hans dagar är räknade.
mattias - 74: Sådärja, 0-2 i halvtid. Får vi tre baljor till i baken i andra halvlek så är det en omvänd repris på målen du länkade till i morse ;) Orättvist är det inte heller. Liverpool har bollen konstant, men kommer aldrig in på mål. Samtidigt har vi sylvassa kontringar från Villa plus en assisterande mittback hos hemmalaget.
Starkt av Villa att leda med 2-0 i halvtid på Anfield.
Tycker Villa har spelat riktigt smart. Liverpool har mer boll men Villa lyckas med att skärma av Gerrard och Torres så dessa inte kommer med i spelet riktigt, och då är Liverpool inte alls lika farliga längre.
Rytter: Jag tycker faktiskt att Lescott är en rätt överskattad spelare, defensivt har han mycket kvar att lära.
Priset är givetvis en fantasisumma men det spelar ju inte så stor roll med de nuvarande ägarna som till skillnad från andra klubbar trots allt köper för egna pengar.
Frågar du mig så är väl 10 - 12 miljoner lagomt för Lecott. Han är långt ifrån den bästa mittbacken i PL men finns det pengar så köper man väl det som finns på marknaden till vilket pris som helst. Bara att grtulera Everton till en bra affär men City behöver ju en stabil mittback och det har dom ju fått nu i Lescott också.
24 miljoner pund för en mittback är som du säger riktigt högt. Frågan är om det finns nån mittback i PL som är värd dom pengarna, kanske Terry eller Vidic. Everton har gjort en kanonaffär som sagt, få se vad dom köper in för 24 miljoner pund. De kanske värvar Terry :)
Mycket pengar för en mittback. Även fast Lescott är bra så känns det inte som att han är värd £24M. Men pengarna spelar ju ingen roll i Citys fall, dom behöver en försvarare till så då är det bara att slanta upp.
Ni är enormt mycket svagare nu. Ronaldo var viktigare för United än vad Gerrard är för Liverpool eller Lampard är för Chelsea.Liverpool har visat att de kan vinna viktga matcher utan torres och Gerrard. Kanske att Rooney växer och tar mer ansvar men även han kommer sakna christiano. Ronaldo kunde avgöra en match på egen hand, via frispark eller på annat sätt.Ta Aston Villa och Spursmatcherna i fjol som vände eran negatva trend som till slut gav er ligasegern, vem låg bakom de viktigaste avgörande målen? Jo Ronaldo. Valencia är bra, men han är klasser sämre än C Ronaldo och i nuläget har inte United nån som kan göra 20 mål eller mer i dagsläget. Jag är oehört glad övet att slippa Ronaldo i United denna säsong.
Spännande att du efter 2 matcher kan säga att Ronaldo kommer att saknas å det grövsta. Kom tillbaka efter säsongen så kan vi diskutera hur Uniteds säsong har varit utan Ronaldo. Undertiden kan du ju analysera hur Liverpool kommer klara sig utan Alonso istället.
Själv tror jag att United kommer att tappa en viss del framåt men bli bättre i defensiven och spela mer som ett lag istället, har förhoppningen att Rooney, Berbatov, Owen samt våra mittfältare ska bidra med lite mer mål än i fjol för att täcka upp förlusten av Ronaldos mål. Återstår att se hur det kommer att gå.
Att Torresd gnäller är inte konstigt då han visade domaren sin sönderdragna tröja, han borde haft en del frisparkar med sig igår. Som Jonas Dahlqvist sa igår, " Torres börjar likna mer och mer en Premier League spelare " Tror han syftade på blåtiran och stygnen på ögat :)
Mascherano däremot måste lära sig att hålla käften. För övrigt är det nånting som är fel som du säger. undrar om det finns ubstans i dom där rykterna som flurerade förut om att rafa skall få sparken, jag tror iaf inte det. Finns ingen att ersätta med. Dalgleish kanske då han filmades en del igår på Anfield.