mattias - 74: Regelbrottet är att förmå en kontraktsbunden spelare att bryta sitt kontrakt. Huruvida spelaren går till den klubben eller ej är irrelevant.
mattias - 74: Själv sympatiserar jag med de mindre klubbarna som tar fram talangerna. Klubbarna som finansierar sin verksamhet med att lyckas ta fram en spelare de kan sälja någon gång då och då. Dessa klubbar (inte andra heller) får ju inte skriva kontrakt med spelare under 17 år, så storklubbarna passar på att locka över dem i yngre år så de slipper betala mer än lite växelpengar till moderklubben.
Så, om Liverpool säger sig vara villiga att betala X antal pengar för en spelare, och klubben säger nej inte går vidare med det. HUR kan då Liverpool anklagas för att stjäla spelaren?
Känns som att alla klubbar kommer anmäla som förlorar en talang? Som sagt, grönköping.
mattias - 74: Tror du majoriteten av City-supportrarna har någon aning om vem Jeremy Helan är? Jag är övertygad om att det går att anklaga alla större lag för det här, och jag är förvånad att Arsenal inte nämnts ännu.
Jag tycker det känns som ett korståg för att marginalisera Premier League.
mattias - 74: Ähh regler är till för att följas. Chelsea ska inte få göra vad dom vill. Får hoppas att FIFA står på sig o inte ger efter när Chelsea överklagar,dom måste statuera ex. o visa lite guts!
Hughes är en dålig tränare, helt enkelt. Dunne har "mycket" hjärta men han måste ju naturligtvis få speltid så jag klandrar inte honom för att han lämnar.
mattias - 74: Nu råkade jag iofs blanda ihop matcher, jag skrev mitt inlägg under matchen mot Villa. Men det gör väl Rafa till återfallsförbrytare, istället.
scim: nej, City har knappast lagt något bud på Mascherano. Det pratades ju tidigare i somras om Barca för hans del men det verkar i ärlighetens namn ha dött ut.
Jag blir ärligt talat ganska förvånad om det skulle hända några jättegrejor under de kommande fyra timmarna.
mattias - 74: Att City skulle lagt ett bud på Mascherano ser jag som väldigt osannolikt, och något sådant rykte finns inte i Citylägret. Att man hört sig för om Torres och Gerrard lär det knappast heller ligga något i.
Idag kl 18 stänger det 1:a transferfönstren och rykterna är i gång på allvar eller vad sägs om detta. Taget från ett Liverpoolforum.
De rykten som tas upp är: -Har kommit två bud på mascherano. Troligtvis från City och barca på ca 40 £M. Ägarna ska enligt den sidan acceptera ett av dessa för att betala av skulder. - Benitez har gått från ett möte med ägarna då han haft goda diskussioner med Valencia framförallt angående Silva och 18£M affär som gått i stöpet. Det nämns även att Villa och Silva har kunnat köpt i ett paket för en bra peng men ägarna sade trots detta NEJ rakt av. Liverpool skulle även vid den stunden vara intresserad av en transfer med Joe cole. När Benitez gick från mötet med ägarna var han så förbannad att kan skulle säga upp sig men han blev övertalad av daglish och sammy.
- Rafa kommer säga upp sig om han inte får pengarna av ägarna att förstärka laget innan denna deadline. Då kommer enligt den sidan Martin Jol som "JA-sägare" anställas och man kommer jobba på att inte släppa någon av stjärnorna i januari.
- City har även hört sig för gällande torres & gerrard för framtiden.
scim: jag tänkte inte så mycket på poängen utan mer hur spelet ser ut och hur de båda lagen agerar. För Arsenals del gäller det att vända ilskan från i lördags till något positivt och inte tycka synd om sig själva, och för er del blir det första gången försvaret testas lite hårdare.
LL: Som ett topp6-lag har man naturligtvis råd att förlora enstaka matcher mot lag av det slaget, eftersom man ofta gör en del bra matcher mot bättre motstånd. Men för att klara sig mot bättre motstånd krävs det som sagt bättre spel än vad vi såg idag.
Adebayor är hursomhelst en riktig guldvärvning än så länge, kandidat till matchens lirare i alla matcher hittills!
scim: ja, ska man se krasst på det så är ju Blackburn, Wolves och Pompey lag som City ska slå alldeles oavsett. Vi får väl se den 12:e hur det ser ut när vi kommer på besök hos er, det blir ett bra test både för City och för Arsenal.
mattias - 74: Risken att man möter lika impotenta anfall i varje match är rätt osannlikt. City behöver skärpa sig rejält om man ska ha en chans på topp6.